reklama

Czy bank opóźnia księgowanie transakcji, by zarobić 5 zł?

Agnieszka JasińskaZaktualizowano 
archiwum polskapresse
Klient Banku Pocztowego uważa, że bank opóźnia księgowanie płatności kartą, żeby ściągnąć od niego opłatę. Bank tłumaczy, że to przez transakcje zbliżeniowe Pan Tadeusz z Łodzi ma konto w Banku Pocztowym. Dostał do niego kartę bankomatową. Może z niej korzystać bezpłatnie, jeśli zapłaci nią minimum 200 zł miesięcznie za zakupy. Chociaż łodzianin stara się przestrzegać terminów, bank pobiera od niego pieniądze za korzystanie z karty. Mężczyzna się z tym nie zgadza.

- Staram się oszczędzać każdy grosz. Dlatego bardzo zwracam uwagę na to, ile płacę kartą. Zależy mi na unikaniu dodatkowych opłat - mówi klient banku. - Niejednokrotnie jednak miałem sytuację, że zrobiłem zakupy np. 26 dnia miesiąca, a mimo to musiałem zapłacić za kartę. To 5 zł, ale z małych kwot zbierają się duże. W banku tłumaczyli mi, że u nich ta płatność została wykazana dopiero po pierwszym dniu kolejnego miesiąca i nic nie można zrobić - mówi pan Tadeusz.  Łodzianin nie zgadza się z taką argumentacją.

- Przy dzisiejszym rozwoju technologii do takich sytuacji nie powinno dochodzić - uważa pan Tadeusz. - Nawet jeśli po drodze jest weekend i nie ma księgowania, informacja o transakcji powinna dotrzeć do banku w chwili, gdy miała miejsce. To wyciąganie pieniędzy od klientów.
Niestety, to tłumaczenie nie przekonuje bankowców.

- Przyjęliśmy zasadę zwalniania klienta z opłaty za kartę na podstawie daty księgowania, a nie daty transakcji. Ma to związek z tym, że nie wszystkie transakcje realizowane przez klienta są autoryzowane przez bank - tłumaczy Magdalena Ossowska-Krasoń, rzeczniczka Banku Pocztowego. - Oznacza to w praktyce, że gdy ktoś płaci np. zbliżeniowo, bank otrzymuje od operatora płatności informację o takiej transakcji kilka dni później. Dopiero wtedy dowiadujemy się, że klient dokonał płatności. Pliki są księgowane w systemie banku i pojawia się obciążenie na rachunku klienta, czyli transakcja jest rozliczona. Rozumiemy, że w pewnych sytuacjach stanowi to niedogodność. Jednak wynika to głównie właśnie z postępu technologicznego. Usprawnia to i czyni wygodniejszym dokonywanie płatności, ale jednocześnie sprawia, że nie wszystkie transakcje bank może od razu odnotować w systemie.

Magdalena Ossowska-Krasoń zapewnia, że księgowanie transakcji wykonanych kartą bank dokonuje w najszybszym możliwym terminie. - Nasi klienci mogą na bieżąco monitorować, które transakcje są rozliczone w systemie bankowości elektronicznej - mówi Ossowska-Krasoń. - Zasada dotycząca zwalniania z opłaty za kartę na podstawie daty księgowania znajduje się w regulaminie naszego banku.

60 Sekund Biznesu: Wyczerpuje się imigracja ukraińska

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

e
ech

i to ma byc postep technologiczny

k
kassad
Oznacza to w praktyce, że gdy ktoś płaci np. zbliżeniowo, bank otrzymuje od operatora płatności informację o takiej transakcji kilka dni później. Dopiero wtedy dowiadujemy się, że klient dokonał płatności.

to jakaś bzdura. Mam karte w Pekao i zawsze potrącają mi z konta w tym samym dniu w którym dokonałem płatności zbliżeniowo
k
klient banku

tak tylko dlaczego środki na koncie są blokowane od razu,czyli tak jak by transakcja już miała miejsce. Gówniane tłumaczenie banków bo im to jest wygodne(patrz pobranie opłaty).Tak naprawdę to klienta banku g...o obchodzi iż bank umawia się z innym klientem na odroczoną płatność.Ważne aby klienta złapać zapłaci inny klient a oni wyjdą na czysto

e
ech

i to ma byc postep technologiczny

a
alojzy

Koles sam sobie jest winny jak robi zakupy w osttanich dniach miesiaca aby tylko nie placic za karte

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3