Tor, z którego odjeżdża pociąg, znajduje sie 500 metrów od budynku dworca i kilometr od przystanków tramwajowych. Raport krytykuje utworzenie przystanków na tej trasie, na których nikt nie wsiada ani nie wysiada. Nieczytelne rozkłady i nieaktualne schematy linii kolejowych to pestka, biorąc pod uwagę, że pociąg z Łodzi do Łowicza jedzie dłużej niż konkurencja drogowa.
- Z takim rozkładem i takimi prędkościami Łódzka Kolej Aglomeracyjna nie wygra z mikrobusami dominującymi na tej trasie - komentuje Wojciech Makowski z Fundacji Normalne Miasto-Fenomen.
CZT proponuje skrócenie czasu przejazdu i zwiększenie połączeń do 18 w dni robocze i 10 w dni wolne od pracy. Obecnie kursuje 5,5 par połączeń w dni robocze. Czas przejazdu można skrócić, jeśli pociągi przestaną zatrzymywać się na każdej stacji.
- Nie komentujemy raportu ze względu na fakt, iż jego autor nie wskazuje źródła danych mówiących o liczbie pasażerów, na podstawie których formułuje uwagi dotyczące niskiej frekwencji. Połączenie Łódź - Łowicz funkcjonuje miesiąc i jest za wcześnie na wyciąganie ogólnych wniosków - mówi Marta Markowska, rzecznik ŁKA.
Raport sporządził Stanisław Biega, autor wielu analiz dotyczących transportu publicznego. Jest specjalistą w tworzeniu rozkładów jazdy. Przygotował je również dla Kolei Śląskich. Został odsunięty od pracy w tej spółce po tym, jak w grudniu 2012 r. doszło do paraliżu połączeń kolejowych przejętych przez KŚ.
CZT jest fundacją na rzecz ochrony środowiska w transporcie. Wspiera rozwój kolei
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?