Czym kierują się Polacy przy wyborze stomatologa?

Materiał informacyjny Klinika Akademii Stomatologii
Udostępnij:
Poczucie bezpieczeństwa i wygoda - to dwa główne aspekty, na które zwracają uwagę pacjenci, przy wyborze stomatologa. O to, czym kierują się Polacy, gdy szukają miejsca, w którym wyleczą swoje zęby, zapytaliśmy eksperta

Wizyta u stomatologa - podobnie jak i u każdego innego specjalisty - wiąże się często z obawami. Mogą być one związane z różnymi sprawami: martwi nas sam fakt wystąpienia u nas problemu, boimy się tego, jaka będzie diagnoza, obawiamy się bólu.

- Myślę, że dlatego bardzo ważny dla pacjentów jest ludzki wymiar miejsca, do którego przychodzą - tłumaczy Monika Dzieciątkowska, założycielka łódzkiej Kliniki Akademii Stomatologii, mieszczącej się przy ul. Obywatelskiej 100. - Najlepsze co może pacjenta spotkać, to empatyczne podejście personelu. I to począwszy od recepcji, a skończywszy na lekarzu, który się tym pacjentem zajmuje. To bardzo ważne, nie wiem, czy nie ważniejsze nawet niż samo leczenie, którego pacjent tak do końca nie umie ocenić od razu. Jego efekty może ocenić dopiero po jakimś czasie. Czasami po kilku, tygodniach, miesiącach, czasem nawet po latach. Natomiast to, czy spotkaliśmy się z sercem i z ludzkim podejściem - z taką ludzką twarzą medycyny - to wiemy od razu. Warto stawiać na empatyczne podejście do każdego pacjenta i na to, by od samego początku go zrozumieć i okazywać mu to na każdym kroku. Spotyka się to z pozytywnym przyjęciem.

Dobra i przyjazna atmosfera to jednak nie wszystko. Zwłaszcza, gdy okazuje się, że trzeba udać się do innego specjalisty, ponieważ wybrana przez nas klinika nie realizuje wszystkich usług. Dlatego tak ważne dla pacjentów jest to, by ich zakres był jak najszerszy.

- Dobrze jest, żeby pacjent nigdzie nie musiał chodzić - przyznaje ekspertka. - Żeby nie doświadczał tego trudu związanego z poszukiwaniem innego specjalisty, czy jakichś dodatkowych badań. Ludzie, cenią sobie to, że wszystko co trzeba wykonywane jest na miejscu.

Okazuje się również, że pacjenci bardzo lubią gdy zdejmuje się z ich głowy różnego rodzaju odpowiedzialność.

- Takie miejsce jest dla nich wtedy cenne i ważne, bo dba o nich, zaś oni to czują, widzą i doceniają - mówi Monika Dzieciątkowska. - Dobry stomatolog stara się ułatwić pacjentowi ścieżkę leczenia tak, żeby sam nie musiał pilnować wizyt i dbać o to, że musi przyjść na kontrolę. Sporządzamy rejestr przypominający, wprowadzamy do niego pacjentów i przypominamy im o konieczności wizyt kontrolnych. Pacjent nie musi pamiętać o tym, że za pół roku powinien się pojawić na wizytę kontrolną, bo tę wizytę mu planujemy, dzwonimy, przypominamy.

W trudnych czasach pandemii, ważna dla pacjentów jest również ochrona przed zakażeniem.

- Wszyscy odpowiedzialni przedsiębiorcy powinni przestrzegać zasad aseptyki - mówi założycielka łódzkiej Kliniki. - W naszym gabinecie te zasady były od samego początku bardzo wysoko wyśrubowane, co też pacjenci zauważali. Wszyscy na terenie placówki noszą maseczki, recepcja pilnuje dezynfekcji osób wchodzących do budynku, personel jest zaszczepiony... W obecnej sytuacji pandemicznej stomatolodzy powinni robić wszystko co możliwe, żeby pacjenci byli bezpieczni.

Więcej informacji:

https://klinikastomatologii.eu/
https://www.facebook.com/KlinikaAkademiiStomatologii

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie