Dbamy o czystość, usuwamy awarie. Wywiad z Robertem Warkoczem- prezesem firmy INWEMER

AG
Rozmawiamy z Robertem Warkoczem, prezesem firmy INWEMER.

INWEMER to firma zajmująca się obsługą nieruchomości w zakresie utrzymania czystości i usług technicznych. Skupmy się na razie na tej pierwszej sferze: jakie usługi obejmuje wasza oferta, jakich dotyczy obiektów? Czy specjalizujecie się w sprzątaniu określonych typów obiektów?

INWEMER to polska marka, z sukcesem działająca na krajowym rynku usług od 28 lat. Nasi klienci to instytucje państwowe, przedsiębiorstwa finansowe, ubezpieczeniowe, telekomunikacyjne, produkcyjne i logistyczne; placówki handlowo-usługowe, oświatowe, medyczne, a także średnie i małe firmy różnych branż z całej Polski. Jesteśmy przygotowani merytorycznie i organizacyjnie do kompleksowej, profesjonalnej obsługi w zakresie utrzymania czystości wewnątrz i na zewnątrz nieruchomości o różnym charakterze i przeznaczeniu w każdym miejscu w kraju. Zapewniamy szybkie i sprawne wdrożenie usługi, a przede wszystkim wysoki, jednolity standard obsługi, dzięki czemu specjalizujemy się w obsłudze korporacji sieciowych, głównie z sektora bankowego. W efekcie obsługujemy ponad 3600 placówek bankowych - na koniec 2018 roku wszystkich placówek w kraju było ponad 5650. Obecnie dbamy o czystość w ponad 6500 obiektach naszych klientów, zapewniając komfort pracy ich użytkownikom.

Inną sferą waszej działalności jest obsługa techniczna nieruchomości. Co to dokładnie znaczy? Jakiego rodzaju usługi jesteście w stanie zaoferować klientom?

W 2014 roku podjęliśmy się stworzenia w ramach wyodrębnionej spółki kompetencji, zasobów i struktur, niezbędnych do realizacji usług technicznej obsługi nieruchomości. Decyzję tę podjęliśmy w odpowiedzi na potrzebę ze strony dużych klientów z sektora finansowego, dotyczącą współpracy z jedną firmą na terenie całego kraju, z pełną ofertą w zakresie technicznej obsługi nieruchomości i sprawnym systemem informatycznym do zarządzania i rozliczania usługi, z potencjałem do integracji z systemami klientów. Zbudowanie takiej oferty umożliwiło nam wypracowanie pozycji lidera w obsłudze klienta sieciowego. Dzisiaj realizujemy usługi techniczne w ponad 1500 placówkach w całej Polsce i jako jeden z nielicznych podmiotów w kraju jesteśmy w stanie obsłużyć klienta sieciowego z praktycznie dowolną ilością obiektów, z uwzględnieniem obsługi awarii i pilnych napraw instalacji i urządzeń technicznych z maksymalnie kilkugodzinnym czasem reakcji. Nasza oferta jest kompleksowa i obejmuje obsługę techniczną, eksploatacyjną, konserwacyjną urządzeń oraz instalacji znajdujących się w obsługiwanych nieruchomościach. Zapewniamy należyty stan techniczny nieruchomości poprzez przeglądy urządzeń, usługi „złotej rączki”, prace konserwacyjno- naprawcze, naprawy bieżące, prace remontowo-wykończeniowe, przeglądy budowlane, przeglądy, konserwację oraz serwis urządzeń i systemów ochrony przeciwpożarowej.

Proszę opowiedzieć o załodze spółek INWEMER?

Z uwagi na charakter prowadzonej działalności, naszym głównym potencjałem są ludzie. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby osoby, którzy tworzą INWEMER, czuły się tu dobrze. Nasz zespół to ponad 8000 osób, wykwalifikowanych i przygotowanych do realizacji usług utrzymania czystości i technicznej obsługi nieruchomości, począwszy od ich kosztorysowania, poprzez planowanie, wdrożenie i nadzór nad prawidłowym ich przebiegiem, po personel, bezpośrednio wykonujący przedmiotowe usługi. Wszystkim naszym pracownikom zapewniamy odpowiednie warunki pracy, równe traktowanie i możliwość rozwoju w ramach struktur firmy.

Na jakie trudności napotyka firma w swojej działalności? Jakie są bariery ograniczające jej rozwój?

Niejednokrotnie stykaliśmy się z sytuacjami trudnymi. Zazwyczaj dotyczą one trzech sfer: zmienności przepisów regulujących działalność gospodarczą, istotnych zmian koniunktury gospodarczej, które powodują, że niektórzy klienci ograniczają wydatki na usługi i nieuczciwej konkurencji w obszarze zatrudniania pracowników. Skutecznie pokonujemy trudności, bo traktujemy je jako szansę prowadzącą do usprawnienia działania i impuls do wprowadzania nowych rozwiązań, podnoszących naszą konkurencyjność i udział w rynku. Dlatego wierzymy, że nie ma barier trwale ograniczających rozwój firmy.

Jaka jest pozycja firmy INWEMER na tle pozostałych firm branży utrzymania czystości w województwie łódzkim?

Jesteśmy liderem w obszarze usług utrzymania czystości na terenie województwa łódzkiego. Wystarczy powiedzieć, że realizujemy usługi w ponad 600 nieruchomościach. Jesteśmy dumni z tego faktu, tym bardziej, że od samego początku istnienia firmy jesteśmy związani z województwem łódzkim. Pierwsza siedziba spółki INWEMER System, a dziś jeden z jej głównych oddziałów, mieści się w Piotrkowie Trybunalskim, a łódzki oddział firmy jest też siedzibą spółki INWEMER Serwis.

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Dodaj ogłoszenie