Digitalizacja. Czeka nas cyfrowa przyszłość

Materiał informacyjny ŻABKA POLSKA
Udostępnij:
Nie wiadomo kiedy staliśmy się społeczeństwem cyfrowym. Z najnowszych danych wynika, że zaczynamy więcej czasu spędzać w Internecie, niż w świecie rzeczywistym. Ten rozwój niesie ze sobą wiele zmian. Stoimy u progu kolejnej rewolucji. Już teraz procesy technologiczne, sprzedażowe, ale również wszelkie analizy, pozwalające trafnie ocenić słuszność ponoszonych nakładów inwestycyjnych, wspomagane są przez silniki sztucznej inteligencji. Czy to świat Science Fiction? Nie, to rzeczywistość, o której w rozmowie z Arturem Kiełbasińskim, opowiada Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Pieniądze publiczne na cyfryzację

Wśród panelistów sesji „Digitalizacja” w trakcie XIV Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach znalazło się wielu praktyków cyfrowych przemian. Biznesmeni, którzy od lat stawiają na nowoczesność w swoich przedsiębiorstwach, przekonywali, że bez zapobiegliwości i odpowiedniego przygotowania swoich firm, czas pandemicznej izolacji byłby znacznie trudniejszy. Dla wielu przedsiębiorstw, być może niemożliwy do przejścia bez poważnych turbulencji.

Adam Manikowski from Polska Press Grupa on Vimeo.

Przedstawiciel rządu - Janusz Cieszyński zwracał uwagę na liczby. Ciągły wzrost wydatków budżetowych związanych z obszarami digitalizacji. W roku 2022 będzie to ponad 800 mln złotych więcej niż w roku ubiegłym. W związku ze wzrostem płac, obszarami cyberbezpieczeństwa zaczynają się zajmować najlepsi fachowcy z sektorów prywatnych. Ruszył program cyberbezpieczeństwa w ochronie zdrowia. Do realizacji rządowych programów włączany jest sektor prywatny. Bez tego doświadczenia nie dałoby się przygotować do cyfrowej transformacji.

Bankowość, jak zabezpieczyć pieniądze klientów, przed wyzwaniami współczesnego świata

Przedstawiciele banków określali zagrożenia dzisiejszego świata. Konieczność wprowadzania nowych zabezpieczeń, to tylko jeden z aspektów bankowej modernizacji cyfrowej. W kontekście konfliktu w Ukrainie, pojawiło się nowe, znacznie poważniejsze wyzwanie, jak zabezpieczyć dane przed ewentualnymi skutkami wojny. Bardzo istotną kwestią stało się odpowiednie zabezpieczenie centrów danych. Bez tych, tak ważnych zabezpieczeń, można byłoby spodziewać się dużych turbulencji w przypadku ewentualnych działań wojennych.

Handel - silniki sztucznej inteligencji. Aplikacje profilujące klientów, mierniki potencjałów

Przedstawicielem handlu podczas panelu cyfrowego był Adam Manikowski, dyrektor zarządzający firmą Żabka Polska. To właśnie te wypowiedzi najbardziej zelektryzowały uczestników konferencji. Przedstawiciel firmy Żabka wracał uwagę na konieczność poważnego potraktowania transformacji cyfrowej. Dostęp do rozwiązań cyfrowych buduje przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw. Franczyzobiorcy Żabki, korzystając z najnowszych narzędzi do prowadzenia swoich biznesów, takich jak Cyberstore, mogą zarządzać sklepem z poziomu smartfona. Bez digitalizacji małe i średnie przedsiębiorstwa nie będą w stanie przetrwać najbliższych lat. Szczęśliwie 75% z nich jest w trakcie transformacji a 65% podkreśla, że gdyby nie wcześniejsze inwestycje w nowe technologie, nie przetrwałyby czasów pandemii.

Nowoczesność była remedium na wirusa

- W Żabce rozpoczęliśmy transformację technologiczną już w 2016 roku. Już wtedy stała się ona częścią naszej długofalowej strategii. Aktualnie nie jesteśmy tylko siecią handlową, jesteśmy data - driven company, czyli firmą która opiera swoje działania właśnie na danych i ich analizie. Dzięki niej jesteśmy w stanie podejmować strategiczne decyzje, biorąc pod uwagę codzienne wybory trzech milionów klientów w ponad 8200 sklepach

Co Żabka wie o klientach

- Dzięki temu, że wcześniej zainwestowaliśmy w „cyfrowy kręgosłup”, jesteśmy w stanie w czasie rzeczywistym analizować potrzebne nam dane i wybierać te informacje, które są nam potrzebne. Mamy możliwość znajdować lokalizacje ze stuprocentową predykcją oraz określać jaki obrót będzie dany sklep generował. To pozwala nam na dużą elastyczność naszego formatu i tworzenie nowy, innowacyjnych rozwiązań takich jak chociażby sklep bezobsługowy Żabka Nano.

- Patrzymy na klienta wielowymiarowo. Jedną z grup konsumentów- są ludzie młodzi, dla których sklep bezobsługowy jest najwygodniejszym rozwiązaniem. Wchodzą do Żabki Nano za pomocą naszej aplikacji, biorą towar z półki i… wychodzą. To niesamowite doświadczenie zakupowe! Sklepy bezobsługowe traktujemy komplementarnie, jako uzupełnienie portfolio naszych różnych formatów. Tworzymy pewien ekosystem, w centrum którego jest klient. Dzięki analizie danych, jesteśmy w stanie dopasować asortyment do potrzeb konsumentów poszczególnych placówek oraz dopasować format sklepu do danego miejsca. Dziś jesteśmy największą siecią bezobsługowych sklepów w Europie.

Przyszłość, przed którą nie ma odwrotu. Jak się na nią przygotować?

Najbliższe lata przyniosą przełom, jakiego większość z nas nawet się nie spodziewa. Technologiczna rewolucja niesie ze sobą konieczność nadążenia za zmianami, konieczność przygotowania infrastruktury, nabycia umiejętności odpowiedniej analizy danych. Rewolucja ta wymaga również zabezpieczenia danych przed zagrożeniami, które nagle uświadomiła nam wojna w Ukrainie. Cyfrowa przyszłość, choć teraz jeszcze trudna do wyobrażenia, jawi się niezwykle ekscytująco, szczególnie dla młodych pokoleń, które już teraz wydają się być na nią doskonale przygotowane.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Materiał oryginalny: Digitalizacja. Czeka nas cyfrowa przyszłość - Polska Times

Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie