Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Do transportu, dla rodziny i na dalekie podróże

Marzena M. Maciejczyk
To już trzecia generacja dostawczego opla combo. Tym, co najbardziej odróżnia nowy samochód od poprzedniej wersji modelu są: nowe nadwozie, oszczędniejsze silniki, nowoczesne technologie i elegancka kabina, która nareszcie może podobać się paniom.

Czyżby polska premiera tego samochodu nieprzypadkowo odbywała się 8 marca, akurat w święto kobiet? Warto skorzystać z okazji, jaką jest prezentacja combo na ulicach Łodzi i zobaczyć go z bliska. Odkryć wtedy można, że z łatwością pomieści on całą rodzinę, sprzęt sportowy oraz wakacyjne bagaże. I jednocześnie może stać się bezkompromisowym partnerem dla biznesu.

Nowy combo wjechał do salonów jako samochód osobowy pięcio- lub siedmiomiejscowy (wariant combo van tour) oraz dwumiejscowy furgon z ogromnym bagażnikiem (wariant combo van), z przeszkleniem części ładunkowej lub bez. Do tego, do wyboru, są dwa rozstawy osi (2,75 m lub 3,10 m), dwie długości pojazdu (4,39 m lub 4,74 m), a także dwie wysokości dachu (1,85 m lub 2,10 m). Można chcieć czegoś więcej?

Na każdą okazję

Okazuje się, że tak. Dedykowany firmom combo oferuje największą ładowność w porównaniu z konkurencją. Kolejne tytuły lidera zapewniają mu niska krawędź załadunku wynosząca 54,4 cm, możliwa ładowność sięgająca jednej tony oraz szerokość otwarcia drzwi przesuwnych. Aż 1,23 m pomiędzy nadkolami, pozwala przewozić nawet europalety. Kupując dwuosobowe combo można też wybrać tylną klapę podnoszoną do góry lub asymetryczne drzwi i, dodatkowo, zamówić przesuwne drzwi boczne z jednej strony pojazdu lub z obydwu. Co więcej, w niektórych konfiguracjach furgonu, w tylnej części dachu jest dodatkowa klapa umożliwiająca przewóz drabin.

Już w najtańszej wersji dostawczego combo cargo zobaczymy kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, elektryczne przednie szyby, poduszkę powietrzną kierowcy i system ABS z EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania), asymetryczne drzwi tylne skrzydłowe.

Na liście wyposażenia najtańszej osobowej wersji modelu są fotele kierowcy i pasażera z pełną regulacją oparcia, składana tylna kanapa, prawe i lewe drzwi przesuwane z otwieranymi oknami dla drugiego rzędu siedzeń, tylna klapa przeszklona, podnoszona do góry, zaczepy Isofix do mocowania fotelika dziecięcego na siedzeniu przedniego pasażera oraz bocznych siedzeniach drugiego rzędu. Ciekawostką w tym modelu są opcjonalnie dostępne: układ zapobiegający uślizgowi kół (ASR) oraz ESP z asystentem hamowania.

Oceniając nowe combo z punktu widzenia kobiety mówię: pojemny, wytrzymały na obciążenia i delikatny dla kierowcy. To, co najbardziej zwraca uwagę po zajęciu miejsca kierowcy, to staranne wykończenie kabiny, duże drzwi, czytelnie zaprojektowana, miła w dotyku deska rozdzielcza, wygodny fotel kierowcy i schowki rozmieszczone w łatwo dostępnych miejscach: pojemne kieszenie w drzwiach, zamykany schowek w desce rozdzielczej, który pomieści laptopa, oraz półka nad przednią szybą, a także, w wersji tour van, schowek pod podłogą bagażnika.

Głęboko osadzona przednia szyba i nisko zarysowana linia maski zapewniają kierowcy doskonałą widoczność. Duże, panoramiczne lusterka boczne oraz nisko poprowadzona tylna szyba dają dobrą widoczność do tyłu.
Luksusowym dodatkiem, który polecam paniom jest pokryta skórą kierownica i drążek zmiany biegów, dzięki czemu dłonie się nie męczą.

Na każdą kieszeń

Pod maską combo 2012 pracować mogą cztery silniki diesla, jeden benzynowy i jeden w wersji CNG, zasilany gazem ziemnym i benzyną dostępny jedynie w wersji dostawczej. Zakres ich osiągów wynosi od 90 KM do 135 KM. Wszystkie jednostki dostępne są z paliwo-oszczędną technologią Start/Stop, zmniejszającą też poziom emisji dwutlenku węgla. Podstawowy, dieslowski model 1,3 CDTI ecoFLEX o mocy 90 KM zużywa od 4,8 do 4,9 l paliwa na 100 kilometrów i emituje od 126 do 129 g/km CO2, w zależności od wersji nadwozia, wariantu wykończenia i wysokości dachu.

Najmocniejszy silnik w gamie dieslowskich jednostek- 2.0 CDTI o mocy 135 KM- współpracuje z sześciostopniową, manualną przekładnią i dostarcza 320 Nm momentu obrotowego, co sprawia, że jest to najlepsza jednostka w tej klasie. Kierowcy, którzy wolą bardziej dynamiczne silniki benzynowe, będą korzystać z jednostki o mocy 95 KM i pojemności 1,4 l. Dla podążających za modą na ekologię i oszczędzanie przygotowano silnik 1.4 CNG ecoFLEX o mocy 120 KM. Jest on przystosowany do zasilania benzyną oraz gazem ziemnym. W mieście zużywa 9,9 m3/6,5 kg gazu, na autostradzie: 6,1 m3/4,0 kg, a w cyklu mieszanym: 7,5 m3/4,9 kg.

Model podstawowy opla combo van najnowszej generacji, wyposażonego w silnik benzynowy pojemności 1,4 l i mocy 95 KM można kupić już za 60.700 zł (brutto). Ceny samochodu w wersji osobowej zaczynają się od 66.200 zł. Ceny combo z silnikiem 1.4 Turbo CNG zaczynaja się od 81.700 zł.

Zapraszamy do salonu BSP w Łodzi, ul. Pabianicka 94/96 od poniedziałku do piątku w godzinach 9-18 oraz w sobotę od 10 do 15.

Więcej informacji na stronie: www.opel-bsp.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki