Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drążenie tunelu nabiera tempa. Obejrzą zęby Faustynie. Być może trzeba będzie je naostrzyć...

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Maszyna drążąca Faustyna podczas pracy
Maszyna drążąca Faustyna podczas pracy Piotr Papiernik
Faustyna - takie imię nadano mniejszej z dwóch maszyn drążących tunel kolejowy pod Łodzią – przekroczyła w weekend aleję Włókniarzy i jest już poza ulicą. Drążenie będzie prowadzone do miejsca, gdzie była górka saneczkowa u zbiegu alei Włókniarzy i ul. Drewnowskiej. Tam maszyna zostanie zatrzymana , a jej ogromnym zębom przyjrzy się „stomatolog”, czyli ekipa techników pilnujących, by drążenie tunelu przebiegało bez zakłóceń.

Drążenie tunelu nabiera tempa

Budowa tunelu w Łodzi

Po krótkim postoju Faustyna zostanie ponownie uruchomiona i przebije się przez wylaną kilka tygodni wcześniej betonową ścianę szczelinową komory rozgałęźnej. To miejsce, gdzie będą się rozchodzić tory biegnące tunelem głównym od strony Łodzi Fabrycznej na dwa kierunki - dwa tory poprowadzone zostaną na Łódź Kaliską i dwa na Łódź Żabieniec. Będą to tory pojedyncze, które po przejściu pod aleją Włókniarzy „wyjdą” na powierzchnie w pobliżu istniejących już torów pomiędzy tymi stacjami, po czym połączą się z nimi. W komorze rozgałęźnej, poza systemem zwrotnic, znajdzie się także dwupoziomowy przystanek Łódź Koziny.

Faustyna po pokonaniu betonowej ściany zachodniej komory przejdzie przez nią i pomknie do takiej samej ściany wschodniej. Przez nią także będzie się musiała przewiercić, by po pokonaniu krótkiego już odcinka gruntu pod ulicą Kasprzaka dotrzeć do głębokiego wykopu, jaki wykonano w komorze startowej położonej pomiędzy ulicami Stolarską i Odolanowską. Tam maszyna zostanie zatrzymana i po częściowym demontażu odwrócona. Jej kolejnym zadaniem będzie wydrążenie tunelu w kierunku stacji Łódź Żabieniec.

Równolegle z Faustyną pracuje druga, większa maszyna drążąca - Katarzyna. Jest ona obecnie w rejonie ulic Drewnowskiej i Karskiego. Buduje dwutorowy tunel główny w kierunku Łodzi Fabrycznej. Po przejściu pod parkingiem Manufaktury dotrze do budowanego przy ul. Ogrodowej przystanku Łódź Polesie, a po jego minięciu skieruje się w stronę przystanku Łódź Śródmieście w rejonie ulicy Zielonej i alei Kościuszki.

od 7 lat
Wideo

Tadeusz Płużański - Dlaczego warto pielęgnować pamięć o wyklętych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Drążenie tunelu nabiera tempa. Obejrzą zęby Faustynie. Być może trzeba będzie je naostrzyć... - Express Ilustrowany

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki