Prace przy budowie głównego tunelu kolejowego łączącego dworce Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec z Łodzią Fabryczną zostały zatrzymane po zarwaniu się części parkingu na tyłach Manufaktury. Wstrzymano dalsze drążenie, a maszyna o imieniu Katarzyna została wyłączona tuż przez osiągnięciem wybudowanej już podziemnej konstrukcji przystanku Łódź Polesie w rejonie ul. Ogrodowej. Maszynę poddano zabiegom konserwacyjnym i w najbliższym czasie powinna ona wznowić pracę.
Wykonawca tunelu już pooznaczał w terenie trasę dalszego przebiegu podziemnego kreta. Takie oznaczenia można zaobserwować u zbiegu ulic Żeromskiego i Legionów, gdzie na jezdni pojawiły się ponumerowane punkty. Będą w nich umieszczone detektory drgań gruntu, które ułatwią pracę operatorowi kreta i zapobiegną wytwarzaniu drgań mogących zaszkodzić kamienicom. Będzie to jeden z najtrudniejszych odcinków tunelu, biegnący bezpośrednio pod domami.
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?