Droga ekspresowa S14 jest projektowana bez wszystkich węzłów, ale jest nadzieja, że jednak one powstaną

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Zaktualizowano 
Wiele wskazuje, że z ronda w Emilii na drodze krajowej nr 91 nie będzie można dojechać do autostrady A2. materiały prasowe
Nikt nie wie, jaki będzie ostateczny kształt drogi ekspresowej S14, czyli zachodniej obwodnicy Łodzi. Stan na dziś to tylko trzy pełne węzły spośród siedmiu, które były zaplanowane. Kandydaci KO i Lewicy zapowiadają, że po wygranych wyborach zbudują wszystkie węzły w pełnym wymiarze. Drogowcy w zaciszu gabinetów pracują, aby doprowadzić do tego samego, ale bez żadnej polityki.

W ostatnich dniach pojawiły się liczne spekulacje, jak ma wyglądać droga ekspresowa S14. Kalkulowano, które węzły i zjazdy ostatecznie nie powstaną, a także czy od północy będzie możliwy wjazd z drogi krajowej nr 91 w A2 i S14.

Stan obecny to brak odcinka łączącego DK91 z S14 od miejscowości Słowik do węzła Emilia, gdzie zbiega się S14 z A2. Zniknie obecny dojazd z ronda w Emilii na DK91 na A2. Co gorsza, na razie nie ma w planach budowy węzła Lućmierz, który miał łączyć A2 z DK91. To oznacza, że jadąc od strony Ozorkowa drogą nr 91 nie wjedziemy na S14 ani w Słowiku, ani w Emilii, ani w Lućmierzu. Trzeba będzie jechać przez zakorkowany Zgierz, następnie przez Aleksandrów Łódzki, a stamtąd wjechać na węźle Aleksandrów na S14.

Okrojony jest też węzeł Aleksandrów. Powstanie jego północna część, gdzie S14 krzyżuje się z DK71. Nie będzie południowej części, gdzie planowano zjazd z S14 w przedłużenie al. Włókniarzy. Na razie nie ma planów rozbudowy Włókniarzy, więc tę część inwestycji wykreślono z realizacji.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

Na razie nie ma też w planach węzła Teofilów, umożliwiającego zjazd do ul. Szczecińskiej i Aleksandrowa Łódzkiego. Do Szczecińskiej będzie można dojechać z węzła Konstantynów, a do Aleksandrowa z węzła Aleksandrów. Węzły Konstantynów, Retkinia i Lublinek powstaną w pełnej wersji.

Nie jest to ostateczna wersja trasy S14. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że dąży do zbudowania S14 w pełnej wersji. Jest możliwość, że znajdą się pieniądze na węzły Lućmierz i Teofilów. Nieoficjalnie mówi się, że jest 98 proc. szans, że te węzły powstaną w trakcie budowy S14, która ma być otwarta w 2023 roku. Najmniejsze są szanse na połączenie DK91 z A2 i S14 w okolicach Emilii. Gdyby powstał węzeł Lućmierz, to tam, po przejechaniu 6 km, będzie można wjechać z DK91 w S14.

Jeśli nie uda się doprowadzić do budowy dwóch węzłów, to będzie można je dobudować później. Prace byłyby możliwe, gdyby zapadła decyzja o poszerzeniu S14 o trzeci pas. Projekt ekspresówki zakłada taką możliwość, ale GDDKiA nie rezygnuje, aby już teraz zbudować jak najwięcej.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

- Nie wycofujemy się z pełnej wersji S14. Obecnie czynimy wszelkie starania, aby węzły Lućmierz i Teofilów powstały w trakcie realizacji S14 - zapewnia Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA.

Przypomnijmy, że okrojenie inwestycji było spowodowane ofertami przetargowymi przekraczającymi budżet na S14. Dopiero w trzecim przetargu wyłoniono wykonawców. Okrojenie inwestycji, nazwane urzędniczo optymalizacją, oznaczało rezygnację z części zaplanowanych węzłów i zjazdów. Była to decyzja kontrowersyjna, ale wiadomo było, że albo S14 powstanie w wersji zoptymalizowanej, albo wcale, a pieniądze przeznaczone pierwotnie na S14 pójdą na inne drogi w kraju. Wybrano okrojoną wersję niż czekanie, czy w przyszłości znajdą się fundusze na pełną wersję S14.

Wczoraj wiceprezydenci Łodzi Tomasz Trela (kandydat Lewicy do sejmu) i Krzysztof Piątkowski (kandydat KO) zapowiedzieli, że po wygranych wyborach doprowadzą do budowy wszystkich węzłów w pełnej formie. Ich zdaniem S14 w obecnej formie będzie pełnić wyłącznie funkcję obwodnicy Łodzi, ale nie będzie służyć łodzianom.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 29

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hsr

Do :)

"argument który PiS postawił jest o zgrozo! rozsądny! Brzmi on: "Po co budować węzły, którę mają łączyć się z polem?"

Jedyny węzeł który "łączył się z polem" to węzeł zespolony Aleksandrów tymczasem pis usunął jeszcze węzeł Lućmierz,Teofilów i cały północny fragment S14 do Słowika.Zgodnie z twoją logiką powinni usunąć jeden wjazd a usunęli 4.Nie zgrywaj więc obiektywności w tej kwestii bo powtarzasz pisowskie bajki jak papuga.Nieróbstwo Zdanowskiej i wieloletnie zaniedbania drogowe w Łodzi w żaden sposób nie tłumaczy tego co pis zrobił z S14.

Ponadto węzły które łączą się tymczasowo z polem to nic nowego,choćby węzeł Kępno na S8 takim był.

:)
4 października, 16:47, KT:

Łodzianie powinni się dowiedzieć jak to się stało, że PiS wykorzystał niechęć władz Łodzi do inwestycji drogowych. Otóż - skoro miasto nie kwapiło się do zbudowania: przedłużenia Włókniarzy, przebudowy Szczecińskiej, budowy Nowej Wojska Polskiego - dało tym samym ARGUMENT PISOWI, aby zaoszczędzić nieco pieniędzy. Nie jestem za PiSem, wręcz przeciwnie, ale... argument który PiS postawił jest o zgrozo! rozsądny! Brzmi on: "Po co budować węzły, którę mają łączyć się z polem?". I niestety - mają rację! ZATEM wina leży tylko i wyłącznie po stronie zdanowskiej i spółki, która jak wiadomo nie jest zainteresowana jakimikolwiek inwestycjami drogowymi, co więcej w kierowanym przez nią urzędzie słychać głosy następującej treści: "W Łodzi mamy juz DOCELOWY!!! układ ulic". Zatem... o czym my mówimy?!

100/100 Dobrze posłuchać głosu rozsądku!

G
Gość

Przecież chodziło przede wszystkim aby odkorkować Zgierz..... Co za głupota.... Jak zwykle.....

S
Suddd

Brak węzła Lućmierz,brak odcinka do Słowika,okrojony węzeł Aleksandrów i odcięcie węzła Emilia od DK91 to o ironio uderzenie przede wszystkim w propisowski Zgierz.Ciekawe czy mieszkańcy tego miasta wyciągną z tego jakieś wnioski za tydzień podczas głosowania.

T
Tjaa.. jest szansa..

Przed wyborami zawsze 'jest szansa' a potem się te obiecanki zoptymalizuje

G
Gość

To ja się pytam po kiego ch..... w ogóle zaczynać tą budowę skoro nie spełni ona swojego podstawowego założenia , takie rzeczy tylko w Polsce , niech żwir wysypią i starczy .

W
W4g
5 października, 08:03, CYklon-B:

Mieli rację sydowska firma która S-14 pierwotnie projektował przegięła pałę węzeł Łódź Północ miał obsługiwać Łódź i Zgierz był długi na 6 km i kosztował by 400 milionów w 2014 roku ! (będzie tylko jego fragment przy DK 71. Ktoś kto ten węzeł chciałby wybudować obecnie musi być złodziejem, Na tej S-14 sydzi nie zaprojektowali węzła (w latach osiemdziesiątych miał być) na skrzyżowaniu z drogą DK -72 która w Łodzi jest główną ulica w kierunku zach -ul Aleksandrowska i to jest rzeczywisty problem z wjazdem na S-14

Znów ten antysemicki czubek od malowania linii prostych na mapie A.Bąk oraz jego cyfry z d.py i inne "mądrości".Problemu z wjazdem na S14 nie będzie bo twoi pisowscy idole wycięli węzły całkowicie a kasa poszła na północną obwodnicę Krakowa w cene ponad 100mln zł/km.

C
CYklon-B

Mieli rację sydowska firma która S-14 pierwotnie projektował przegięła pałę węzeł Łódź Północ miał obsługiwać Łódź i Zgierz był długi na 6 km i kosztował by 400 milionów w 2014 roku ! (będzie tylko jego fragment przy DK 71. Ktoś kto ten węzeł chciałby wybudować obecnie musi być złodziejem, Na tej S-14 sydzi nie zaprojektowali węzła (w latach osiemdziesiątych miał być) na skrzyżowaniu z drogą DK -72 która w Łodzi jest główną ulica w kierunku zach -ul Aleksandrowska i to jest rzeczywisty problem z wjazdem na S-14

.

Ale wypociny. Ktoś od czubków to pisał. Nawet na mapę nie patrzył. Ogarnij się lub zmień lekarza bo ten cię oszukuję. Zamknąć tą gazetę. Artykuły piszą osoby nie znające terenu z pozycji biurka. To nie jest nawet poziom gimnazjalny.

P
Protest=blokada !

H wam wszystkim w tyłki zarówno pełowcą i pisiorom, naszym kosztem, kiełbaski wyborczej staracie sie o koryta nie myśląc o ludziach - na co łodzianom taka obwodnica co na nia nie można wjechać - szkoda kasy ! Mamy jeździć przez Zgierz czy zakorkowana Zgierską bo macie nas w dupie? Łącznik Radogoszcz ma powstać bo ludzie wyjdą na ulice i Zgierską nikt nie przejedzie!

G
Gość
4 października, 16:47, KT:

Łodzianie powinni się dowiedzieć jak to się stało, że PiS wykorzystał niechęć władz Łodzi do inwestycji drogowych. Otóż - skoro miasto nie kwapiło się do zbudowania: przedłużenia Włókniarzy, przebudowy Szczecińskiej, budowy Nowej Wojska Polskiego - dało tym samym ARGUMENT PISOWI, aby zaoszczędzić nieco pieniędzy. Nie jestem za PiSem, wręcz przeciwnie, ale... argument który PiS postawił jest o zgrozo! rozsądny! Brzmi on: "Po co budować węzły, którę mają łączyć się z polem?". I niestety - mają rację! ZATEM wina leży tylko i wyłącznie po stronie zdanowskiej i spółki, która jak wiadomo nie jest zainteresowana jakimikolwiek inwestycjami drogowymi, co więcej w kierowanym przez nią urzędzie słychać głosy następującej treści: "W Łodzi mamy juz DOCELOWY!!! układ ulic". Zatem... o czym my mówimy?!

Mądrego to dobrze poczytać - to tak jak z 500 - Rau obnażył kłamstwa Zdanowskiej liczbami

V
Vote Becheeeezzzz!

POlitycy Peło już będą budować drogi pod oknami domów swoich rodziców?

K
Ksiadz pedofil

Jechać pis

K
KT

Łodzianie powinni się dowiedzieć jak to się stało, że PiS wykorzystał niechęć władz Łodzi do inwestycji drogowych. Otóż - skoro miasto nie kwapiło się do zbudowania: przedłużenia Włókniarzy, przebudowy Szczecińskiej, budowy Nowej Wojska Polskiego - dało tym samym ARGUMENT PISOWI, aby zaoszczędzić nieco pieniędzy. Nie jestem za PiSem, wręcz przeciwnie, ale... argument który PiS postawił jest o zgrozo! rozsądny! Brzmi on: "Po co budować węzły, którę mają łączyć się z polem?". I niestety - mają rację! ZATEM wina leży tylko i wyłącznie po stronie zdanowskiej i spółki, która jak wiadomo nie jest zainteresowana jakimikolwiek inwestycjami drogowymi, co więcej w kierowanym przez nią urzędzie słychać głosy następującej treści: "W Łodzi mamy juz DOCELOWY!!! układ ulic". Zatem... o czym my mówimy?!

p
pedalot
4 października, 12:48, Gość:

"Na razie nie ma planów rozbudowy Włókniarzy, więc tę część inwestycji wykreślono z realizacji."

Brawo łódzcy urzędnicy - dzięki waszej całkowitej bierności, Zgierz nadal będzie tonął w korku na 91.

Syneczku, powiedz mi co Zdanowska ma zrobić gdy inwestycja jest krajowa a nie samorządowa?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3