Droższe parkowanie w centrum Łodzi. Miasto podnosi stawki i powiększa strefę [MAPA]

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Łódź zamierza podwyższyć opłaty za parkowanie w wyznaczonej strefie. Stawki mają być takie, jak przed rozpoczęciem modernizacji trasy W-Z, czyli 1,5 zł za pół godziny parkowania i 3 zł za godzinę. Dodatkowo płatna strefa powiększy się o 400 miejsc.

Płatna strefa zostanie poszerzona o: ul. Północną (od ul. Nowomiejskiej do ul. Wschodniej), ul. Rewolucji 1905 r. (wydłużenie do ul. Sterlinga), ul. P.O.W. (od Narutowicza do ul. Rewolucji 1905 r.), pl. Dąbrowskiego (strona wschodnia), ul. Dowborczyków, ul. Tuwima (wydłużenie do nr 66), ul. Nawrot (wydłużenie do ul. Dowbroczyków).

Co ważne, ZDiT chce wporwadzić podstrefę A (droższą) i B (tańszą).

W podstrefie A stawka za godzinę parkowania będzie wynosić 3 zł, a pół godziny 1,5 zł. Podstrefa ta ma obowiązywać na obszarze otoczonym ulicami:

  • Zachodnia - od Ogrodowej do Próchnika
  • Próchnika - od Zachodniej od Wólczańskiej
  • Wólczańska - od Próchnika do Radwanskiej
  • Radwańska - od Wólczańskiej do Sienkiewicza
  • Sienkiewicza - od Brzeźnej do Traugutta
  • Traugutta - od Sienkiewicza do Kilińskiego
  • Kilińskiego - od Traugutta do Narutowicza
  • Narutowicza - od Kilińskiego do Knychalskiego
  • Sterlinga - od Narutowicza do Rewolucji 1905 r.
  • Rewolucji 1905 r. - od Sterlinga do Wschodniej
  • Wschodnia - od Rewolucji 1905 r. do Północnej
  • Północna - od Wschodniej do Zachodniej

W podstrefie B stawka ma wynosić 1 zł za pół godziny i 2,5 zł za godzinę. Podstrefa ta ma być otoczona ulicami:

  • Ogrodowa - od Zachodniej do Gdańskiej
  • Gdańska - od Ogrodowej do Legionów
  • Legionów - od Gdańskiej do Żeromskiego
  • Żeromskiego - od Legionów do Kopernika
  • Kopernika - od Żeromskiego do Łąkowej
  • Łąkowa - od Kopernika do Mickiewicza
  • Mickiewicza - od Łąkowej do Żeromskiego
  • Żeromskiego/Politechniki - do Mickiewicza do Wróblewskiego
  • Wróblewskiego - od Politechniki do Wólczańskiej
  • Czerwona - od Wólczańskiej do Piotrkowskiej
  • Piotrkowska - od Brzeźnej do Sieradzkiej
  • Sieradzka - od Piotrkowskiej do Rzgowskiej
  • Rzgowska - od pl. Reymonta do Zarzewskiej
  • pl. Reymonta
  • Tymienieckiego - od Piotrkowskiej do Sienkiewicza
  • Wigury - od Sienkiewicza do Kilińskiego
  • Piłsudskiego - od Kilińskiego do Targowej
  • Dowborczyków - od Piłsudskiego do Tuwima
  • Tuwima - od Targowej do Kilińskiego
  • Kilińskiego - od Składowej do Tuwima

CZYTAJ TEŻ: Sąd Administracyjny: "Kierowca może wpisać na parkometrze nawet datę swoich urodzin"

ZDiT chce zlikwidować bilet dzienny i abonament roczny. Natomiast opłata miesięczna ma wynosić w podstrefie A - 500 zł, a w podsrefie B - 400 zł.

O tym mówiło się w Łodzi i w regionie w ubiegłym tygodniu

Wideo

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja

Trzeba było się nie zgadzać i nie wyprowadzać samochodów! A nauczka na przyszłość: w tym kraju NIE UFAJ urzędnikom jak przysłowiowym psom, żeby nie wiem co obiecywali

L
Liberał

Krótko, dosadnie, typowo obraźliwie jak na polskiego internautę i zapewne łódzkiego posiadacza samochodu.

W
Wał

Wal się

P
Pantau

Przedstawienie mojego subiektywnego zdania na publicznym forum w odniesieniu do zachądzących zmian w naszym mieście, odebrałeś jak narzucanie komuś woli niezgodnie z jego poglądami na ten temat. Wnioskuję stąd, że nie zrozumiałeś tego co napisałem, ewentualnie odnosisz się do mojego zdania w kompletnie nieuzasadniony i obraźliwy sposób. Prościej byłoby zwyczajnie zaprzeczyć poprzez powszechnie znane "nie, nie zgadzam się z Twoim zdaniem" i przytoczyć kontrargumenty. Nie zniżaj się proszę do poziomu niegodnego do naśladowania.

W odniesieniu do wymiany klas społecznych. Pragnę wyrazić się możliwie zrozumiale i w tym przypadku tak czynię. Jeśli wartość nieruchomości rośnie na skutek remontu lub rewitalizacji terenów przyległych, noramalnym wydaje mi się, że człowiek o niższych dochodach prawdopodobnie nie udźwignie ciężaru opłat dyktowanych przez właściciela lokalu. Pojęcie wymiany klas społecznych było pierwszym jakie przyszło mi do głowy. Biedniejsza rodzina poszuka tańszego lokalu a jej miejsce zasiedli się ta o wyższych dochodach. Nie musi być tak, że niska klasa wyparta będzie przez średnią. Możliwe jest również wyparcie średniej przez wyższą. Czy obrażam kogoś (oprócz Ciebie) myśląc w ten sposób?

ż
że

powinienem się jakoś odnieść to tych bzdur, ale jest ich tyle, że już mi się odechciało. Tą "wymianą klas społecznych" dowiodłeś swego debilizmu.

z
zxc

plus kwestia taka, że markety ciągle nie płacą podatków lub te podatki są śmiesznie niskie, a prywaciarza zawsze się udupia najwyższymi stawkami.... biednemu zawsze wiatr wieje w oczy.....

P
Pantau

W ten oto sposób władze miasta wysyłają do Pani i innym w podobnej sytuacji mieszkańcom, jasny komunikat, że mieszkając w centrum, posiadanie auta to przywilej, zarezerwowany dla tych którzy skłonni są za to dodatkowo zapłacić. W przeciwnym razie należy korzytać z komunikacji zbiorowej.

B
Boguś Gwiazdor

6-8zł/h brutto to w Mieście Meneli kosztuje godzina pracy człowieka a nie parkowania samochodu.

j
ja

dorżną przedsiębiorców/sklepikarzy w centrum, bo przy takich stawkach nikt nie przyjedzie na zakupy na Piotrkowską i w okolice. W galeriach parkingi darmowe, a i z miejscem nie ma problemu.

m
mieszkanka

Kazali wyprowadzić samochody z Zielonego Podwórka na ulicę.A teraz zobowiązują do płacenia za parkowanie.Uważam,że skoro Władze Łodzi chciały mieć Zielone Podwórka to powinny nas zwolnić z opłat za parkowanie na ulicy.

P
Pantau

Czy ktoś z Państwa jest w stanie odczytać zamiary i konsekwencje zmian w naszym mieście? W moim rozumieniu chodzi o zwiększenie wartości centrum miasta, aby faktycznie osoby pokroju Pana Lindy nie miały wątpliwości że u nas jednak nie ma menelstwa. Oczywiście jako rodowity łodzianin nie twierdzę że tak jest teraz, ale stan budownictwa mieszkalnego w teoretycznie najatrakcyjniejszym miejscu miasta nie pozostawia złudzeń i stąd tak śmiałe słowa. Jeśli ulica Piotrkowska "zarazi" swoim charakterem resztę centrum oraz przyległe kwartały, może powstać atrakcyjne miejsce do życia, pracy i spędzania wolnego czasu. Auta tu nie pasują, ale przecież być muszą dlatego budowa parkingów wielopoziomowych jak i obowiązkowo podziemnych dla każdej nowej inwestycji to powinien być obowiązek. Remonty kamienic, niosą ze sobą w konsekwencji podnoszenie kosztów zamieszkania. Siłą rzeczy coraz zamożniejszych będzie na to stać. Wymiana klas społecznych w centrum będzie naturalna. Młodym coraz mniej podoba się pomysł domu za miastem. Wolą przy mieście lub w mieście a coraz więcej jest takich, którzy chcieliby zamieszkać w centrum. W miastach rozwiniętych to uchodzi wręcz za wyznacznik statusu ... tego wyższego. Pogodzenie tego wszystkiego niesie szereg konsekwencji a ilość decyzji do podjęcia przekracza niestety możliwości kadencji jednego obozu władzy. Tak długo jak będziemy bili się o swoje racje a nie nasze racje, ... zgody i wymiernych efektów z korzyścią dla Nas ... nie będzie. Pozdrawiam.

t
to inne metro

i z tego bym niezażartował

k
kierowca

Może wreszcie łatwiej będzie znaleźć miejsce parkingowe. Do centrum jeżdżę samochodem co najwyżej kilkanaście razy w roku, więc płacenie paru zł więcej mi nie przeszkadza - dużo ważniejsze, bym nie musiał kręcić się trzy razy wokół jednego kwartału szukając miejsca parkingowego. W zasadzie mogłyby być jeszcze wyższe. A jak kogoś nie stać? Proste - nie musi jeździć samochodem. Skończmy z samochodowym lewactwem któremu "należy się". Nic się nie należy, a ceny miejsc parkingowych powinno wyznaczań prawo podaży i popytu.

Ł
Łodzianin

Smutne, że Łódź staje się miastem bez perspektyw. Podnoszenie podatków (zwiększenie strefy płatnego parkowania) jest sygnałem, że władze miasta nie mogą pokryć deficytu budżetowego. Zbyt wielkie wydatki na inwestycje, które będą generować koszty (utrzymanie itp.) powodują, że kasa miejska potrzebuje dopływu łatwego pieniądza. Działanie takie prowadzi do zubożenia mieszkańców oraz do chęci wyprowadzki mieszkańców, którzy już mają dosyć nakładania kolejnej daniny za to, że mieszkają w centrum. Rewitalizacja centrum będzie fikcją, gdyż koszty życia w nowym " świecie" będą zbyt wysokie. Mamy zaniedbane centrum a za kilka lat będą slamsy. Smutne ale prawdziwe.

Ł
Łdz

Pierwsze plany budowy metra w Łodzi powstały w drugiej połowie lat trzydziestych XX wieku. Tak! Przed wojną.
Metro jest niemal przeciwieństwem chyboczącego się, powolnego i zabierającego miejsce tramwaju.
Jak bardzo ludzie cenią metro można zmierzyć ceną mieszkań w Warszawie. Te położone przy trasie metra są wyraźnie droższe.

A u nas? U nas zrobią woonerf i pozwężają ulice, żeby się zmieścił wyłącznie tramwaj i rower Barańskiego.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3