Drugi przetarg na Łódzki Rower Publiczny. Urzędnicy mają nadzieję, że ktoś się do niego zgłosi

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Grzegorz Gałasiński
Łódzki ZDiT rozpoczął drugi przetarg na rower publiczny. System ma być mniejszy i prostszy, dlatego urzędnicy mają nadzieję, że tym razem znajdzie się wykonawca.

Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi ogłosił drugi przetarg na Łódzki Rower Publiczny. Do pierwszego przetargu nie zgłosiła się żadna firma.

Szczegóły zamówienia mają być opublikowane za kilka dni na stronie internetowej ZDiT-u. Nowy system ma być mniejszy i prostszy niż planowano. Składać się będzie z 1,5 tys. rowerów w 150 stacjach.

Rowery mogą być wkładane w stojaki lub mieć własne zamki, nie będzie jednak możliwości oddawania ich w dowolnym punkcie Łodzi. Zrezygnowano też z rowerów specjalnych typu cargo i tandemów. Zmieniono też zasady rozliczeń z wykonawcą.

Termin na uruchomienie systemu to trzy miesiące na 500 rowerów i cztery miesiące na kolejny tysiąc.

Urzędnicy mają nadzieję, że rower uda się uruchomić jeszcze latem.

W pierwszym przetargu, ogłoszonym jesienią, miało być 2 tys. rowerów, w tym specjalne oraz różne warianty ich oddawania.
Urzędnicy mają nadzieję, że tym razem znajdą się chętni do stworzenia systemu. W pierwszym przetargu mimo wielu zapytań nie zgłosiła się żadna firma.

Powodem jest trudna sytuacja na rynku. Dwie duże firmy działające w Polsce mają problemy. Nie udały się dwa duże systemy rowerów w Trójmieście i Krakowie.

Astronauci amatorzy polecieli w kosmos

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mietek
25 stycznia, 11:02, mietek:

A kiedy będzie w mieście więcej tak potrzebnych parkletów? Do tej pory zrobili jeden i spoczęli na laurach...

25 stycznia, 22:16, Gość:

Mało ci? To wyjedź do Otwocka. Parkletów tam mało, ale mają niezłych psychiatrów.

25 stycznia, 22:47, mietek:

Czyżbyś sam, Piierdoliszu Przygłupie przyznał, że ten pomysł łódzkich urzędników był głupi? To jednak nie są nieomylni?...

25 stycznia, 23:32, Russel:

Nigdy nie przyzna-platfusy tak maja

26 stycznia, 0:28, Gość:

I znowu sam siebie popierasz.

Niestety, nie pierwszy raz jesteś w błędzie...

m
mietek
25 stycznia, 14:46, Gość:

Wstyd na cała 🌎 świat. Urzednicy do wymiany

25 stycznia, 22:13, Gość:

Cały rząd do wymiany!

25 stycznia, 23:33, Russel:

Nie zrozumiales-za lodzkie rowery odPOwiada LODZKI magistrat

Zrozumiał, ale Przygłup Piierdolisz zawodowo, lub społecznie trudni się dezinformacją. Niżej zamieścił hurtem dziesięć kolejnych wpisów, bo za sztukę dostaje jakieś grosiki, więc musi nadrabiać ilością...

R
Russel
25 stycznia, 14:46, Gość:

Wstyd na cała 🌎 świat. Urzednicy do wymiany

25 stycznia, 22:13, Gość:

Cały rząd do wymiany!

Nie zrozumiales-za lodzkie rowery odPOwiada LODZKI magistrat

R
Russel
25 stycznia, 11:02, mietek:

A kiedy będzie w mieście więcej tak potrzebnych parkletów? Do tej pory zrobili jeden i spoczęli na laurach...

25 stycznia, 22:16, Gość:

Mało ci? To wyjedź do Otwocka. Parkletów tam mało, ale mają niezłych psychiatrów.

25 stycznia, 22:47, mietek:

Czyżbyś sam, Piierdoliszu Przygłupie przyznał, że ten pomysł łódzkich urzędników był głupi? To jednak nie są nieomylni?...

Nigdy nie przyzna-platfusy tak maja

m
mietek
25 stycznia, 11:02, mietek:

A kiedy będzie w mieście więcej tak potrzebnych parkletów? Do tej pory zrobili jeden i spoczęli na laurach...

25 stycznia, 22:16, Gość:

Mało ci? To wyjedź do Otwocka. Parkletów tam mało, ale mają niezłych psychiatrów.

Czyżbyś sam, Piierdoliszu Przygłupie przyznał, że ten pomysł łódzkich urzędników był głupi? To jednak nie są nieomylni?...

J
Ja

Miejmy nadzieje ze bedzie mniej plebsu rowerkowego na chodnikach i ulicach!!!

Pytanie do urzedasow z piotrkowskiej 104: w poprzednim przetargu firemka nexbike dostala srednio okolo 20k PLN netto za jeden rowerek!! Urzad nie jest platnikiem vat wiec kosztowalo to powiedzmy 25k za JEDEN ROWEREK z Chin, kosztujacy moze 100$ wiec odliczajac koszty rurek stalowych na tzw stacje rowerkowe, system IT na poziomie dziecka z liceum, uwzgledniajac dewastacje ilus % tego zlomu itp banialuki to gdzie jest reszta tej kasiory?

m
marko
25 stycznia, 20:20, Gość:

Jeżeli ludzie dewastują rowery to jak to ma działać. Jeżeli każdy by dbał to reszta by nie narzekała, że złomy stoją.

Firma otrzymuje olbrzymią kasę z budżetu na utrzymanie systemu _sprawnych_ rowerów. Z doświadczenia powinni wiedzieć, że motłoch demoluje i niszczy, więc powinni to uwzględnić w kosztorysie. A oni mieli w nosie stan rowerów. Na co więc "szło" kilkaset tysięcy złotych miesięcznie?

m
marko
25 stycznia, 20:20, Gość:

Jeżeli ludzie dewastują rowery to jak to ma działać. Jeżeli każdy by dbał to reszta by nie narzekała, że złomy stoją.

Firma dostej olbrzymią kasę z budżetu na utrzymanie systemu _sprawnych_ rowerów. Z doświadczenia powinni wiedzie, że motłoch demoluje i niszczy, więc powinni to uwzględnić w kosztorysie.

G
Gość

Jeżeli ludzie dewastują rowery to jak to ma działać. Jeżeli każdy by dbał to reszta by nie narzekała, że złomy stoją.

m
marko
25 stycznia, 14:33, Gość:

Korzystałem jakiś czas z roweru publicznego ale tle razy miałem problemy z wzięciem roweru lub jego oddaniem, że w końcu kupiłem 20” rower składany i nie tęsknię za Nextbike. Wszędzie dojadę, wniosę rower nawet do biura czy sklepu. Zawsze pod ręką i sprawny. Czyli dokładnie odwrotnie niż rower publiczny.

Święta prawda. 3-ci rok działalności NEXTBIKE w Łodzi to był dramat, ale ostatni 4-ty to już prawdziwa katastrofa. Rowery w tak fatalnym stanie technicznym, że zagrażające bezpieczeństwu i życiu. Niesprawne wszystko co mogło być: hamulce, napęd, oświetlenie, koła. NEXTBIKE w ostatnim roku kompletnie (i zarazem pewnie celowo) nie dbał o stan techniczny. Wiedzieli, że się wymiksują z tego interesu, więc w końcówce umowy mieli temat stanu rowwrów w głębokim poważaniu. Nigdy więcej takich firm. Lepiej, aby w ogóle nie było tych "miejskich" rowerów. Ci mają jeździć (i chcą), kupią swoje i będą szanować.

G
Gość

Hahahahaha jak przyjdzie podatek od cukru i naród zacznie oszczędzać kalorie to rower jak nic padnie.

Ciekawe, że samorządy i rządy tak się szarogęszą jak by by były właścicielami miast wsi krajów ! Taki podatek od cukru podobno przez aż 4 dni konsultowali z bandziorami produkującymi niezdrową żywność. Ale zdanie narodu mają jak zawsze, konstytucyjnie głęboko w d... !!!

No cóż , jak suweren pozwala to kacykom władza odpier..la.

KIEDY TAK SAMO SPRAWNIE OBECNA JEDYNA WŁAŚCIWA WŁADZA JAK ZAPOWIADAŁA POWSADZA BANDZIORÓW CO ROZDALI KRAJ I GANGSTERÓW KTÓRYM ODDANO MAJTEK SUWERENA ?

w
wygra ten

który już wie, że wygral.

sPOd 104

T
Typek

MPK drożeje to niech się zajmie rowerami. Kursy zabierają, płaczą że rower miejski zabrał im klientów. Więc proszę bardzo. Okazja jak znalazł. I w każdym czytnik na migawki aby sobie wypożyczyć.

G
Gość

Wstyd na cała 🌎 świat. Urzednicy do wymiany

G
Gość

Miejmy nadzieje, że nikt się nie zgłosi i ten TEMAT ZASTĘPCZY urzędu miasta zniknie z wokandy!

Dodaj ogłoszenie