Drugi trzydrzwiowy tramwaj w Łodzi

Agnieszka Magnuszewska
Trzydrzwiowy tramwaj przypadł do gustu setkom łodzian
Trzydrzwiowy tramwaj przypadł do gustu setkom łodzian Dziennik Łódzki/archiwum
Wyróżnia go to, że zamiast czterech drzwi ma trzy i do tego otwierane na zewnątrz. Dzięki temu jest w nim miejsce na wózki dziecięce i rowery. Tak wygląda zmodernizowany tramwaj 805 N.

Pierwszy taki skład wyjechał na trasę w lipcu. W środę drugi "trzydrzwiowiec" przeszedł badania homologacyjne i wjechał na zajezdnię przy Telefonicznej. W przyszłym tygodniu wyjedzie w miasto.

Nowy wygląd tramwaju to zasługa Zakładu Techniki w MPK. Pomysł spodobał się łodzianom. W pierwszym "trzydrzwiowcu" zamontowano urnę na ankiety. Od lipca wypełniło je około 300 pasażerów. Większość z nich pozytywnie oceniło nowy wygląd składu.

Doceniono miejsce na wózki dziecięce, jakie mają autobusy oraz więcej przestrzeni dla tych, którzy nie zamierzają wysiadać na najbliższym przystanku. Dlatego MPK postanowiło, że 12 wagonów z 20, które zostaną zmodernizowane w tym roku, będzie trzydrzwiowych.

- Być może uda nam się zmodernizować więcej niż dwadzieścia wagonów w tym roku. Nowe, trzydrzwiowe wagony zostaną dodatkowo wyposażone w chopper, który zapewnia płynną regulację napięcia. Umożliwia to zwrot energii do trakcji do 30 proc. Dzięki temu jazda jest oszczędniejsza - wyjaśnia Marcin Małek z biura prasowego MPK.

Zaletą nowych składów jest również przestrzeń na przewóz rowerów. Z tyłu tramwaju jest nawet zamontowana prowadnica i pas do mocowania jednośladów.

- To o tyle istotne, że od początku roku można już przewozić rowery w składach. Oczywiście nie wtedy, gdy jest spory tłok - zaznacza Marcin Małek.

Poza tym "trzydrzwiowce" mają klejone szyby, które nie powinny parowywać. Pasażerów najbardziej jednak powinno ucieszyć to, że składy mają więcej wlotów powietrza, również ciepłego oraz bardziej uszczelnione drzwi niż tradycyjne składy typu 805N.

CZYTAJ TEŻ:
MPK Łódź testuje nowy autobus [FILM]
Po rowku do tramwaju
I gdzie te migawki za 80 złotych?

Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
antek
to raz - mamy w bardzo złym stanie torowiska.
dwa - tramwaj niskopodłogowy = pewnie ze trzy takie zmodernizowane.
trzy - wbrew pozorom - nowoczesny, niskopodłogowy tramwaj to więcej kłopotu...

te 805 są jednymi z najlepszych modeli jeśli idzie o tramwaje.
gdyby miasto odpowiednio dofinansowywało komunikację, ludzie kasowali bilety, a do tego byłaby prowadzona odpowiednia polityka transportowa promująca transport zbiorowy - z całą pewnością byłoby lepiej niż jest...

ale przy takich władzach nie ma na co liczyć zbytnio;/
m
mpk
zamiast remontować te tramwaje powinni zakupić nowe bądź używane tramwaje niskopodłogowe
G
Gość
o tym tramwaju! wpiszcie mpk łódź traffic w wyszukiwarce - znajdziecie.
fajny!
m
mechanik
Ile kasy wydaje na komunikację miejską - remonty, infrastrukturę i tabor - bylejakie niemieckie miasto, a ile Łódz...

no i czy tamte miasta mają takie władze i zdit jak Łódź...

jak na nasze warunki mpk radzi sobie i tak bardzo dobrze - biorąc pod uwagę niedofinansowanie i niekompetencje ludzi, od których jest zależne...
E
E
Też podoba mi się ten tramwaj jechałem 2 razy takim 1013+1014 ale w środku za wiele się nie różni nie ma to jak niskopodłogowce ale w Polsce zdecydowanie dominują Konstal 105/805 lub 103 które jeszcze jeżdzą po Warszawie w dużych ilościach.
d
A coca likwiduje zakład.Sukces!
K
Kierowca
sorry za pomyłkę
K
Kierowca
Rzeczywiście te tramwaje sa ładne.
Tylko ze z drugiej strony trochę to kojarzy się z sytuacją, gdyby FSO w Warszawie modernizowała nadal Poloneza, a np. fabryka GM w Tychach produkowała Opla Astrę IV generacji. Poza tym proszę zobaczyc jakie tramwaje jeżdżą w Niemczech. Nie ma co porównywać do Łodzi...
Dodaj ogłoszenie