Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Duma Przedsiębiorcy: Studio Technik Cyfrowych K. Tomaszewski

Anna Gronczewska
Model samolotu może unosić się na wysokość 300 m i robić zdjęcia bardzo dobrej jakości
Model samolotu może unosić się na wysokość 300 m i robić zdjęcia bardzo dobrej jakości Krzysztof Szymczak
Krzysztof Tomaszewski z zawodu jest fotografem. Już ponad trzydzieści lat temu postanowił pracować na własną rękę. Dziś nadal prowadzi firmę - jedną z niewielu w kraju, która specjalizuje się w wielkoformatowych reklamach i filmach reklamowych z lotniczymi zdjęciami.

Pan Krzysztof prowadzi w Łodzi Studio Technik Cyfrowych, ma drukarnię. Z dumą podkreśla, że to rodzinna firma. - Pracuje w niej Wojtek, jeden z moich synów oraz żona Bogumiła - wyjaśnia. - Drugi syn Karol jest związany z dużą grupą ubezpieczeniową.

Firma pana Krzysztofa zajmuje się realizacją reklam, ale głównie na dużych powierzchniach. A więc na plakatach, banerach, siatkach, ale są to też nadruki na szkle, pcv, aluminium. - Nasze wydruki mogą być reklamami, ale nie tylko - mówi pan Krzysztof. - Stanowią także element wystroju wnętrz. Na przykład wydruki na szkle mogą stanowić wyposażenie wnętrza mieszkania, być dekoracją mebli.

Przygoda z biznesem rodziny Tomaszewskich rozpoczęła się w 1978 roku. Pan Krzysztof pracował na Politechnice Łódzkiej, był tam pracownikiem technicznym. Postanowił odejść z uczelni i zacząć pracę na własną rękę. Założył zakład fotograficzny. Mieścił się on na rogu ul. Abramowskiego i Kilińskiego w Łodzi.

- Moi rodzice nie mieli żadnego doświadczenia biznesowego - opowiada Krzysztof Tomaszewski. - Decydując się na własną firmę sporo ryzykowałem, zwłaszcza że były to inne czasy. Na początku korzystałem z rad mojej cioci i wujka, którzy jeszcze przed drugą wojną światową mieli własne firmy. Przekazali mi wiedzę o pewnych mechanizmach rządzących biznesem, choć oni działali w zupełnie innych realiach.

Krzysztof Tomaszewski zakład prowadził z bratem Edwardem. Wspomina, że jednym z motywów, by założyć firmę, była chęć realizacji swojej pasji. A był nią film animowany. Pierwsze filmy, kukiełkowe i rysunkowe, zaczął kręcić dla siebie, gdy miał 17-18 lat.

- Firma miała mi pomóc w realizacji tej pasji, a okazało się, że prowadzenie własnego biznesu jest tak absorbujące, że nie miałem wcale czasu zajmować się filmem animowanym - śmieje się pan Krzysztof. - Mam nadzieję, że teraz uda mi się nim zająć - dodaje.

Zakład fotograficzny Tomaszewskich należał do najlepszych w Łodzi. Interes rozwijał się dobrze. Z czasem zaczęli też otwierać sklepy fotograficzne. Mieli też hurtownię. Jednak zmieniały się czasy - rozpoczynała się era fotografii cyfrowej. - Doszliśmy razem z bratem do wniosku, że z jednej firmy dwóch rodzin nie utrzymamy - mówi Krzysztof Tomaszewski. - Rozdzieliliśmy się. Ale dalej utrzymujemy dobre kontakty i współpracujemy.

Wydzielenie firm nastąpiło w 2002 roku. Tak więc Edward Tomaszewski prowadzi dziś hurtownię fotograficzną. Krzysztof skoncentrował się na reklamie i wydrukach. Pan Krzysztof postanowił też wykorzystać pasję syna Wojciecha, absolwenta Politechniki Łódzkiej. Wojtek miał dziesięć lat, gdy zainteresował się modelarstwem. Należał do Areo-klubu Łódzkiego.

Konstruował samoloty. Dla rodzinnej firmy skonstruował specjalny model, nazywany dronem, który unosi w górę kamerę i umożliwia robienie znakomitych zdjęć lotniczych. Wojciech Tomaszewski pracował nad nim dwa lata. - Ma więcej elektroniki niż niejeden samochód - zaznacza. Ma m.in. zamontowany GPS, barometr, kompas. Może unosić się nawet na wysokość 300 metrów i robić zdjęcia bardzo dobrej jakości. Zdjęcia wykonane przez tę maszynę wykorzystuje się w filmach reklamowych wykonywanych przez Studio Technik Cyfrowych. Na przykład niedawno przygotowywali zdjęcia lotnicze dla ekipy kręcącej film dla Discovery.

Krzysztof Tomaszewski mówi, że kiedyś w jego branży można było dokładnie planować na rok wprzód. Teraz rozwój technologii sprawia, że o takich planach nie ma mowy. Największym marzeniem jest, by firma się rozwijała. - Mamy świetną załogę, zaangażowaną w sprawy firmy. Oni lubią się wzajemnie, lubią pracować i znają swoją wartość. To wielki kapitał - zapewnia Krzysztof Tomaszewski.

***

Akcja Duma Przedsiębiorcy

Co tydzień będziemy prezentować historię przedsiębiorców z naszego regionu. Mamy nadzieję, że ich przykład pokaże, że warto podjąć wyzwanie i że przy odrobinie wsparcia i dobrym przygotowaniu każdemu może się udać. Cykl jest elementem akcji Idea Banku, który postanowił udokumentować i wypromować działalność dziesiątek małych polskich firm, które odniosły sukces. Na wsparcie promocyjne może liczyć około 100 firm z całej Polski. Więcej informacji o akcji na stronie: http://www.ideabank.pl/duma-przedsiebiorcy.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki