Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Duże korki w Kutnie. Remont skrzyżowania DK nr 92 i DK 60 z DW 702 w Kutnie

Dariusz Gabryelski
Dariusz Gabryelski
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Waldemar Wylegalski
Rozpoczęła się przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 92 i DK 60 z drogą wojewódzką 702 w Kutnie, czyli ulic: Objazdowej, Bitwy pod Kutnem, Sklęczkowskiej i Łąkoszyńskiej. To jedno z najważniejszych skrzyżowań w mieście, więc tworzą się tam gigantyczne korki. Remont potrwa rok i będzie kosztował ok. 5,4 mln złotych.

Rozpoczęła się przebudowa skrzyżowania Drogi Krajowej nr 92 i DK 60 z drogą wojewódzką 702, czyli ulic: Objazdowej, Bitwy pod Kutnem, Sklęczkowskiej i Łąkoszyńskiej w Kutnie. To jedno z najważniejszych skrzyżowań w mieście, więc tworzą się gigantyczne korki.

- Zawsze był tam duży ruch, ale teraz przezjazd przez to miejsce jest koszmarem. Światła zmieniają się bardzo szybko. Przez skrzyżowanie przejadą tylko dwa tiry i już świeci się czerwone - mówi kobieta .

- Na DK 60 od strony miasta (ul. Bitwy pod Kutnem) z ruchu została wyłączona jezdnia zachodnia na odcinku ok. 100 metrów, a jazda w obu kierunkach będzie się odbywała po drugiej jezdni. Z kolei na ulicy Łąkoszyńskiej (DK 60) od strony Krośniewic na długości blisko 130 wyłączony został pas do jazdy na wprost i w prawo, zaś jazda będzie możliwa po pasie , który służył do skręcania w lewo. Nie będzie można także korzystać z pasa prawoskrętu. Podobnie jest po wschodniej stronie skrzyżowania, gdzie na ul. Sklęczkowskiej na odc. ok. 230 metrów wyłączony z użytkowania będzie psa dla skręcających w prawo, czyli do miasta - mówi Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na drodze wojewódzkiej też będą utrudnienia. Na odcinku blisko 230 metrów jezdnia będzie zwężona niemal o połowę, przy czym wyjeżdżający w prawo w DK 92 nie będą mogli korzystać z tzw. pasa włączenia. Ruch sterowany będzie światłami.

Skrzyżowanie DK 60,92 i DW 702, to jeden z najważniejszych miejsc na tzw. starej trasie między Warszawą i Poznaniem. Inwestycja ma na celu poprawę płynność ruchu i bezpieczeństwa. Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu pojawią się dodatkowe pasy do skrętu w prawo: między innymi z ulicy Łąkoszyńskiej (DW 702) i Bitwy pod Kutnem (DK60a). Wzdłuż drogi krajowej 60 i 92 (ul: Objazdowa i Sklęczko-wska), po obu jej stronach, wybudowane zostaną ścieżki pieszo-rowerowe. Na ulicy Bitwy pod Kutnem zostanie wyznaczone przejście dla pieszych, którego w tym miejscu nie było, zaś sygnalizacja świetlna zostanie dostosowana do nowych warunków. Całe skrzyżowanie będzie lepiej oświetlone, a przebudowane odcinki dróg, o łącznej długości blisko 850 metrów będą miały nośność 11,5 tony na oś pojazdu, a więc najwyższą z wymaganych.

- Wykonawca ma 12 miesięcy na realizację kontraktu, od chwili podpisania umowy, co oznacza, że prace mają się zakończyć w maju przyszłego roku. Wykonawcą jest firma Strabag, a koszt przebudowy skrzyżowania, to ok. 5,4 mln złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki