Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Duże zmiany w usługach Poczty Polskiej. Pojawią się automaty paczkowe oraz dedykowana aplikacja mobilna. To nie wszystko

OPRAC.: Red.
- Modyfikujemy portfolio produktowe i jednocześnie podnosimy standardy obsługi, wdrażamy dedykowane funkcjonalności– zapowedział prezes zarządu Poczty Polskiej.
- Modyfikujemy portfolio produktowe i jednocześnie podnosimy standardy obsługi, wdrażamy dedykowane funkcjonalności– zapowedział prezes zarządu Poczty Polskiej. Anna Kaczmarz/ Polska Press
Poczta Polska wprowadziła zmiany w ofercie usług paczkowych w obrocie krajowym. Jak wyjaśniono, portfolio uległo uproszczeniu do dwóch głównych produktów: paczki powszechnej i usługi kurierskiej Pocztex ze standardem doręczenia następnego dnia po dniu nadania i w dniu nadania. ponadto Spółka podpisała umowę na dostawę2 tysięcy automatów paczkowych. Strategicznym partnerem w zakresie lokalizacji automatów paczkowych jest właściciel sieci sklepów Biedronka. – Nowa oferta usług kurierskich jest znacząco uproszczona, dostosowana do wymagań rynkowych klientów- komentuje prezes Poczty Polskiej.

- Nowa oferta usług kurierskich jest znacząco uproszczona, dostosowana do wymagań rynkowych klientów. Modyfikujemy portfolio produktowe i jednocześnie podnosimy standardy obsługi, wdrażamy dedykowane funkcjonalności– powiedział Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej. - Właśnie podpisaliśmy umowę na dostawę automatów paczkowych, aby w 2022 roku udostępnić klientom sieć obejmującą 2 tys. szt. takich urządzeń- dodał.

Jednocześnie zapowiedział, że w perspektywie kolejnych kliku lat Spółka planuje przeznaczyć ok. 300 mln w rozwój własnej sieci automatów. - Chcemy być jeszcze bardziej konkurencyjni zarówno dla odbiorców indywidualnych, jak i naszych partnerów biznesowych, zapewniając im oczekiwaną najwyższą jakość realizowanych usług – powiedział.

Wprowadzane zmiany dotyczą portfela świadczonych przez Pocztę Polską usług paczkowych w obrocie krajowym. Cała oferta zostanie uproszczona i docelowo składać się będzie wyłącznie z dwóch produktów: paczki powszechnej i przesyłki kurierskiej Pocztex. Obecne usługi Paczka+, Ekspres 24, Kurier 48, Kurier Miejski, Kurier Krajowy, Kurier Bezpośredni zostają zamienione na usługi Pocztex realizowane w standardzie D+1 (następny dzień po nadaniu).

Nowy Pocztex to multikanałowość dostaw. Firma oferuje nowe formy odbioru zamówionej przesyłki, spośród trzech możliwych wariantów:

  • Pocztex Kurier - doręczenia przesyłek przez kuriera pod wskazany adres;
  • Pocztex Punkt - dostawy przesyłek do największej sieci punktów odbioru, która obejmuje już ponad 17 tys. lokalizacji w całej Polsce i stale rośnie;
  • Pocztex Automat – dostawy przesyłek do automatów paczkowych.

Usługa będzie realizowana w dwóch serwisach: Kurier (dostawa pod adres, do punktów i automatów paczkowych na terenie kraju w przewidywanym terminie D+1, czyli następnego dnia po nadaniu) oraz Na Dziś (dostawa w wybranych miastach i relacjach w terminie D+0, czyli tego samego dnia).

– Nowa odsłona usługi Pocztex to nasza odpowiedź na intensywny rozwój sektora eCommerce wynikający z faktu zmian preferencji klientów, coraz częściej wybierających zakupy w sieci i oczekujących szybkiej realizacji zamówienia. Wprowadzane przez nas zmiany w usłudze są kompleksowe: od wprowadzenia nowej oferty, przebudowy całej sieci logistycznej, rebrandingu wizerunkowego, po wprowadzenie nowej strony www.pocztex.pl. Pocztex przyspiesza i staje się nowocześniejszy i bliższy klientom - przesyłki kurierskie będą doręczane następnego dnia po nadaniu, a w wybranych miastach nawet tego samego dnia – pokreślił Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

W ramach nowej oferty Pocztex wprowadzonych zostaje 5 formatów przesyłek (S, M, L, XL, 2XL). Ta zmiana jest niezwykle istotna, gdyż opłaty za usługę uzależnione będą od formatu przesyłki nie zaś, jak dotychczas, od jej masy.

Zmianie i przebudowie uległa również strona internetowa www.pocztex.pl. Klienci mogą korzystać z dwóch dedykowanych sekcji: dla klientów detalicznych oraz dla klientów biznesowych. Obie sekcje posiadają personalizowany układ treści.

Jednym z kluczowych komponentów zmian w obszarze usług KEP Poczty Polskiej jest budowa własnej sieci zewnętrznych automatów paczkowych, które będą pozycjonowane na rynku pod marką Pocztex Automat. Poczta Polska podpisała umowę na dostawę 2 000 automatów paczkowych z konsorcjum P2A BOX sp. z o.o. i Pakpobox Ltd. Pierwsze kilkaset automatów paczkowych Poczty Polskiej zostanie udostępnionych Klientom wiosną 2022 r., a do końca 2022 roku zostanie uruchomionych łącznie 2000 automatów. Równolegle z uruchomieniem automatów Poczta Polska planuje uruchomienie aplikacji mobilnej, zapewniającej m.in. funkcjonalności nadawania przesyłek Pocztex, ich śledzenia oraz odbioru z automatów paczkowych.

Strategicznym partnerem Poczty w zakresie lokalizacji automatów paczkowych jest Jeronimo Martins Polska S.A. – właściciel sieci sklepów Biedronka. W pierwszej połowie 2022 roku automaty Pocztex będą zamontowane w co najmniej 750 lokalizacjach przy sklepach Biedronka w całym kraju.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Duże zmiany w usługach Poczty Polskiej. Pojawią się automaty paczkowe oraz dedykowana aplikacja mobilna. To nie wszystko - Portal i.pl

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki