Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec Fabryczny w Łodzi czeka na neon, zegary i najemców

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Krzysztof Szymczak
Na Fabrycznym mają być powiększone czcionki informacji dla pasażerów. Pojawią się szwajcarskie zegary i nowy neon. Ciągle brakuje najemców.

„Nowy dworzec Łódź Fabryczna został już otwarty, ale jeszcze nie wszystkie zaprojektowane elementy inwestycji zostały ukończone” - napisał menedżer dworca Fabrycznego Janusz Rau do internauty, który zwrócił uwagę na mało czytelną informację dla pasażerów. Menedżer dworca przekazał internaucie informacje, że ciągle brakuje przy wejściu neonu z napisem „Łódź Fabryczna” a certyfikowane zegary ze Szwajcarii już zostały kupione i teraz czekają na montaż.

Na dworcu planowane jest powiększenie wyświetlanych informacji o odjazdach i przyjazdach pociągów. Podobne tablice sprawdzają się w Kutnie i Koluszkach, bo wiszą nisko i są widoczne dla podróżnych. Co innego te na Fabrycznym, gdzie są wielkie przestrzenie, a napisy są mało widoczne. Dlatego trzeba to zmienić.

Otwarcie dworca Łódź Fabryczna. Tłumy łodzian na nowym dworcu [FOTO]

Nie wiadomo jeszcze, jaki będzie neon przy wejściu na dworzec. Raczej nie będzie to historyczny neon, bo jego naprawa byłaby zbyt kosztowna. Rozważane jest zamontowanie repliki dawnego neonu albo zupełnie innej formy napisu „Łódź Fabryczna”. Był pomysł, aby zanim zapadnie decyzja o nowym neonie, zawiesić przynajmniej baner z napisem „Łódź Fabryczna wita”. Propozycja nie uzyskała aprobaty. Szwajcarskie zegary z atestem czekają na montaż. Trzeba będzie wyłączyć część trakcji, żeby podwiesić zegary na peronach.

Na dworcu nadal nie wynajęto pomieszczeń handlowo-usługowych. Przetargi dla inwestorów miały odbyć się w pierwszym kwartale, ale nadal nie ma najemców. Przyczyny są dwie. Pierwsza to kwestia właścicielska. Najemcy chcieliby rozmawiać z jednym właścicielem. Największym inwestorem budowy dworca są PKP PLK. Ta spółka nie zajmuje się dworcami, tylko infrastrukturą kolejową. Dworcami zajmują się PKP SA, ale mają niewielki udział inwestycyjny w budowie dworca. Drugi problem to brak podróżnych. Najemcy nie chcą inwestować, jeśli nie ma klientów i nakłady mogą się nie zwrócić.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki