Według Rynku Kolejowego minister Nowak uważa, że dworzec Łódź Fabryczna powinien być budowany niezależnie od opracowań ekspertów z Jaspers. Sławomir Nowak przekonuje, że to właśnie budowa dworca zwiększa perspektywy rozwoju Łodzi.
- Łódź ma duże perspektywy rozwoju właśnie po modernizacji połączenia kolejowego jako duo polis z Warszawą. W naszej ocenie ten projekt się broni - powiedział Sławomir Nowak w "Rynku Kolejowym.
CZYTAJ więcej w zakładce FABRYCZNY!
Przypomnijmy: jesienią ubiegłego roku Jaspers sporządził roboczą notatkę, z której wynika, że na Fabrycznym nie pojawi się zbyt duża liczba podróżnych. W takiej sytuacji nie jest uzasadniona ekonomicznie budowa stacji pod ziemią. Zwłaszcza bez dobudowania tunelu pod miastem w stronę Łodzi Kaliskiej.
Władze kolei miały przygotować wyliczenie potoku pasażerów, którzy będą korzystać z nowego dworca Łódź Fabryczna. Raport jest niezbędny, aby przekonać inicjatywę Jaspers, że budowa podziemnego dworca z czterema peronami i ośmioma torami nie jest rozdmuchaną inwestycją. Od opinii Jaspersa zależy, czy Unia Europejska przyzna dofinansowanie dla tego przedsięwzięcia. Budowa dworca kosztuje 1,76 mld zł.
Przed tygodniem parlamentarzyści regionu łódzkiego dyskutowali na ten temat w Sejmie. W spotkaniu nie brali udziału przedstawiciele ministerstwa transportu:W Sejmie dyskutowano o Dworcu Fabrycznym
ZOBACZ TAKŻE:
To on zabrał Łodzi szybką kolej!
Minister likwiduje Centrum Kolei Dużych Prędkości
Sławomir Nowak: minister, który skreślił polskie TGV
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?