Trwają ostatnie prace projektowe i wydawane są ostatnie pozwolenia na budowę węzła multimodalnego przy dworcu Łódź Fabryczna. Dotyczą one terenu, który niedawno został przejęty od firmy Enkev. Wykonawca inwestycji przekonuje, że dotychczasowa dokumentacja projektowa dworca jest tak ogromna, że można by ją pomieścić w kilku tirach.
- Przy projekcie nowego dworca pracowało 40 głównych projektantów i około 200 branżowych, pochodzących z różnych miast w Polsce, Francji i Włoch - mówi Katarzyna Rumowska, rzeczniczka konsorcjum budującego dworzec. - Inwestycja jest już w większości zrealizowana, ale projektanci nadal mają sporo pracy, np. przy drogach i linii tramwajowej.
Dworzec Łódź Fabryczna. Niekończąca się inwestycja wolno zmierza ku szczęśliwemu finałowi [GALERIA]
Inwestycja jest realizowana w formule "projektuj i buduj". To oznacza, że wykonawca na początku znał tylko koncepcję dworca, a następnie musiał tworzyć projekty budowlane, starać się o pozwolenia na budowę, a następnie wykonać dokładne projekty wykonawcze.
- Miesięcznie powstawały nawet setki rysunków, a na przestrzeni całego okresu budowy powstanie ich kilka, a być może nawet kilkadziesiąt tysięcy - mówi Katarzyna Rumowska.
Dworzec Łódź Fabryczna. Praca wre, ale inwestycja przesunie się o rok [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?