- Budujemy już perony. Na poziomie -16 trwa betonowanie i zbrojenie. Docelowo, to właśnie tam będą zatrzymywać się pociągi. W hali peronowej znajdą się 4 perony i 8 torów. Na poziomie -8, czyli w części głównej dworca, znajdą się m.in. kasy biletowe, pomieszczenia gospodarcze, poczekalnia oraz lokale komercyjne. Z drugiej strony Łodzi Fabrycznej, gotowe są już 24 stanowiska dla autobusów PKS – mówiła Katarzyna Rumowska, rzeczniczka konsorcjum budującego Dworzec Fabryczny.
Prace trwają również nad trzyczęściowym dachem. W części wschodniej i środkowej stawiana jest stalowa konstrukcja. Od strony zachodniej, czyli od ulicy Kilińskiego, trzeba jeszcze zamontować kilkadziesiąt tysięcy szklanych elementów. W tamtej części konstrukcja stalowa jest już gotowa.
Dużym utrudnieniem jest zbiornik wodny znajdujący się pod dworcem. Z placu budowy cały czas wypompowywana jest woda.
- Podziemne złoża są w kilkunastu miejscach wypompowywane, a dalej takimi niebieskimi rurami, które oplatają plac budowy, woda spływa do tymczasowego kanału. Później ciecz trafia do kolektora, który zlokalizowany jest w okolicach starej fabryki Anilany, następnie wpada do rzeki Jasień – tłumaczył Piotr Grabowski z Zarządu Dróg i Transportu.
Każdego dnia na placu budowy pracuje około 1200 osób. Nadal nie rozwiązano sprawy działek przy dworcu, które należą do firmy Enkev.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?