Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec Łódź Kaliska. Po remoncie nowe perony dostępne od niedzieli

OPRAC.:
Dariusz Matyjaszczyk
Dariusz Matyjaszczyk
Po remoncie na dworcu Łódź Kaliska obsługę pasażerską zapewni łącznie już pięć peronów.
Po remoncie na dworcu Łódź Kaliska obsługę pasażerską zapewni łącznie już pięć peronów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Trwa remont dworca Łódź Kaliska. Od 6 listopada będą dostępne nowe perony. Podróżni skorzystają z nich od 6 listopada. Pociągi pojadą po wiadukcie wschodnim nad al. ks. bp Władysława Bandurskiego. Inwestycja na dworcu Kaliskim kosztowała za 339 mln zł.

W niedzielę PKP oddaje do dyspozycji podróżnych trzy nowe perony. Na wyremontowanych peronach są windy, ławki i wiaty. Nowe przejścia podziemne ułatwią komunikację. Na peronach nr 3, 4 i 5 zatrzymają się pociągi m.in. PKP Intercity rel. Warszawa - Wrocław, PolRegio do Ostrowa Wielkopolskiego i Poznania, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Sieradza, Łowicza, Kutna, Torunia.

Na dworcu Łódź Kaliska obsługę pasażerską zapewni łącznie już pięć peronów. - informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Łatwiejsze dojście do pociągów ułatwiają dwa nowe przejścia podziemne. Pierwsze z nich jest przedłużeniem istniejącego tunelu do dworca i prowadzi na perony 4 i 5. Drugie przejście pod wiaduktem wschodnim jest łącznikiem z placu przed dworcem kolejowym w kierunku dworca autobusowego.

Likwidacja wąskiego gardła

Od najbliższej niedzieli, 6 listopada pociągi pojadą nowym wiaduktem kolejowym nad al. ks. bp Władysława Bandurskiego. Dzięki budowie 3 nowych torów likwidowane jest „wąskie gardło” tj. jednotorowe połączenie z Łodzi Kaliskiej przez Łódź Kaliską Towarową do stacji Łódź Chojny i dalej w kierunku woj. świętokrzyskiego i podkarpackiego.

Zwiększy się efektywność kolei – możliwe będzie prowadzenie większej liczby pociągów, sprawniejsze podróże od Kutna i Łowicza (z linii nr 15) w stronę Zduńskiej Woli, Sieradza, Kalisza (linią nr 14) oraz Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, Skarżyska, Dębicy (linią nr 25). Tory przygotowano do prędkości 100 km/h (przed modernizacją dopuszczalna prędkość wynosiła 40 km/h). Sprawny i bezpieczny nadzór na ruchem pociągów zapewnią nowoczesne komputerowe urządzenia sterowania.

Lepsze podróże w aglomeracji i regionie

Kompleksowa modernizacja stacji Łódź Kaliska to istotny element przebudowy Łódzkiego Węzła Kolejowego. Po zakończeniu budowy tunelu średnicowego na stacji zatrzymają się pociągi kursujące podziemną trasą z Łodzi Fabrycznej oraz nowych przystanków: Łódź Śródmieście, Łódź Polesie i Łódź Koziny.

Zadanie pn. „Zwiększenie dostępności magistrali E20 i C-E20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych” w całości finansowane z budżetu państwa. Roboty budowlane potrwają do grudnia 2022 roku. Wartość inwestycji to 339,7 mln zł netto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki