Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec Łódź Kaliska w przebudowie. Nie będzie to już senna stacyjka. Znikają ostatnie w Polsce czechosłowackie pragotrony

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Jeszcze w tym roku pasażerowie kolei będą mogli korzystać z przebudowanego dworca Łódź Kaliska. Trwają tam intensywne prace przy modernizacji tej nieco zapomnianej ostatnio łódzkiej stacji. Rozebrano stare perony, obecnie trwa budowa nowych, wyższych i wygodniejszych. Czytaj na kolejnych slajdach >>>
Jeszcze w tym roku pasażerowie kolei będą mogli korzystać z przebudowanego dworca Łódź Kaliska. Trwają tam intensywne prace przy modernizacji tej nieco zapomnianej ostatnio łódzkiej stacji. Rozebrano stare perony, obecnie trwa budowa nowych, wyższych i wygodniejszych. Czytaj na kolejnych slajdach >>>
Jeszcze w tym roku pasażerowie kolei będą mogli korzystać z przebudowanego dworca Łódź Kaliska. Trwają tam intensywne prace przy modernizacji tej nieco zapomnianej ostatnio łódzkiej stacji. Rozebrano stare perony, obecnie trwa budowa nowych, wyższych i wygodniejszych. Zmieni się także ich lokalizacja - znikną perony 5 i 6 oddalone od budynku głównego, a zamiast nich powstaną nowe, częściowo na wiadukcie od strony dworca PKS.

Całkowicie zmieni się także otoczenie dworca. Zniknie obecny podjazd dla autobusów, w jego miejsce zbudowane zostanie rondo. Przewidziano także budowę zatoczki dla taksówek i autobusów oraz parkingu „kiss&ride”, na którym będzie można zaparkować tylko na chwilę, w celu wysadzenia lub odebrania podróżnych. W okolicy budynku dworca ma się również pojawić się więcej zieleni, nowe drzewa i ławeczki. Zaplanowano również parking na blisko 100 samochodów oraz miejsce ładowania dla samochodów elektrycznych. Uruchomione zostanie nieczynne dotąd przejście podziemne w kierunku alei Włókniarzy i dworca PKS.

Pięć zmodernizowanych peronów na stacji Łódź Kaliska sprawi, że będzie ona mogła obsługiwać znacznie więcej pociągów. To ważne, bo nieco senny dziś Dworzec Kaliski ma w przyszłości przyjmować znacznie więcej pociągów niż obecnie. Po uruchomieniu tunelu będą tędy jeździć składy dalekobieżne z kierunku Warszawy w kierunku Wrocławia oraz Poznania i z powrotem. Przybędzie także znacząco połączeń regionalnych i aglomeracyjnych. Przewiduje się, że będą one odjeżdżać z Łodzi Kaliskiej w każdym kierunku (tzn. Chojen, Pabianic i Zgierza) nawet co 15 minut.

Prace trwają także na obu wiaduktach nad al. Bandurskiego. Remont prowadzony jest bez zatrzymywania ruchu pociągów. Obsługę podróżnych przejął trzeci peron. Nowe perony będą znacznie wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Pojawia się na nich nowe wiaty ławki i poczekalnie peronowe. Będzie też czytelne oznakowanie i nowy system informacji – informuje Rafał Wilgusiak z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Ciekawostką jest fakt, że wraz z modernizacją dworca Łódź Kaliska znikną ostatnie w Polsce oryginalne czechosłowackie tzw. pragotrony czyli mechaniczne tablice informacji pasażerskiej z obrotowymi tabliczkami, na których wypisane były nazwy stacji i godziny odjazdów pociągów.

"OSOBOWOŚĆ ROKU 2020 – zobacz nominowanych w kategorii polityka, samorządność i społeczność lokalna w województwie łódzkim >> SPRAWDŹ WYNIKI GŁOSOWANIA <<

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dworzec Łódź Kaliska w przebudowie. Nie będzie to już senna stacyjka. Znikają ostatnie w Polsce czechosłowackie pragotrony - Express Ilustrowany

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki