Eksperci o nowym logo Łodzi

KCHZaktualizowano 
mat. promocyjne
Co o nowym logo Łodzi sądzą eksperci od marketingu i graficy? Oto kilka opinii:

Anna Proszowska-Sala, pomysłodawczyni i szefowa Festiwalu Promocji i Regionów, szefowa agencji Citybell Consulting i współautorka książki "Promocja miast i regionów. Nowa Perspektywa":

"Uważam, że nowe logo Łodzi jest wspaniałe. Jest awangardowe i nowoczesne, doskonale odsyła do łódzkiego dorobku artystycznego i kulturalnego. Jest intrygujące i niejednoznaczne i według mnie bardzo czytelne.
Myślę jednak, że dyskusja wokół logo jest bezcelowa. Opinia publiczna się na tym skupia, bo to jest temat prosty. Prawdziwa dyskusja powinna się toczyć wokół tego, jak wypełnić je treścią. Jak twórczo skoordynować pracę różnych wydziałów i jednostek miejskich, a także organizacji pozarządowych, które również tworzą wizerunek miasta.
Teraz wszyscy powinni mówić jednym głosem. Trzeba skupić się na tym, żeby stworzyć projekty, które będą przyciągać turystów i inwestorów, bo samo logo tego nie zrobi. Trzeba podkreślać atuty, które już są w Łodzi - kulturę, festiwale, uczelnie, tworzyć nowe projekty i przy pomocy dobrego public relations je promować."

***

Marcin Gajownik, specjalista marketingu terytorialnego, prezes zarządu krakowskiej Agencji Promocji Miast i Regionów:

"Widziałem nowe logo Łodzi i uważam, że jest całkiem w porządku. Dobrze obrazuje markę, którą Łódź stara się wykreować. Logo od razu skojarzyło mi się z łódzką awangardą i Muzeum Sztuki, które słynie z bogatej kolekcji sztuki awangardy z ubiegłego wieku.
Zgadzam się poniekąd z zarzutami, że logotyp jest trochę nieczytelny, bo trudno w nim się tej "Łodzi" doszukać. Trudno mówić o czytelności patrząc na logo wyrwane z kontekstu. Moje wątpliwości budzi też to, w jaki sposób logo będzie nanoszone na różne gadżety. Nie widziałem jednak księgi znaku i nie wiem, jak projektant rozwiązał tę kwestię. Trzeba pamiętać o tym, że logotyp zawsze funkcjonuje w jakimś szerszym kontekście promocyjnym.
Jako agencja śledzimy to, co się dzieje w branży i z uwagą obserwowaliśmy etap tworzenia strategii marki i konkurs na logo. Sądzę, że teraz w końcu nadszedł czas na czyny. Z niecierpliwością czekam na dalsze kroki i na to, jak promocja Łodzi będzie się rozwijać."

***

Dawid Korzekwa, grafik-projektant, doktor sztuk plastycznych, adiunkt w Katedrze Projektowania Graficznego ASP w Katowicach. Prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej:

"Uważam, że nowe logo Łodzi jest OK. Ponieważ kończyłem ASP, dla mnie skojarzenia ze Strzemińskim były oczywiste. Myślę jednak, że ludzie, którzy nie mieli w życiu nic wspólnego z historią sztuki, szybko je zapamiętają. Dziś bowiem nie chodzi o to, żeby logotyp był dosłowny, żeby był jednoznacznym napisem lub prostym rysunkiem wprost odsyłającym na przykład do znanego budynku. Chodzi o to, żeby logotyp był oryginalny i wyróżniał się spośród innych. Nowe logo Łodzi jest zagadką, jest trudniejsze do zinterpretowania i dlatego jest dobre. Graficznie nie można mu nic zarzucić, a idea również się broni.
Na pewno logo będzie się wyróżniać spośród polskich logotypów miast, gdzie znajdziemy na przykład las, słoneczko i góry lub oczywiste nazwy miast napisane kolorową czcionką. Na pewno jest lepsze niż banalne logo Katowic ze słynnym spodkiem czy warszawska Syrenka."

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 35

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

o
okonek

tylko jakby ktos napisal Litzmannstadt ? aj, waj dopiero bylby rejwach

ł
łodzianin

nie reprezentujesz tu łodzian więc zajmij się bez reszty piłką

O
ONA

Dla mnie to jest beznadziejne logo MAMY SWOJ HERB LODZ I TAK POWINNO ZOSTAC A NIE NASZE DZIECI W PRZYSZLOSCI ZAPOMNA JAK ON WYGLADA I CO TO JEST MIASTO LODZ!!!

j
jazero

Łódka to herb. Logo to jest coś innego!

m
manograf

żaden znaczek nie zmieni miasta, ani nie rozwiąże żadnych problemów.

Było już tyle tych logo i nic się nie zmieniło. Co prezydent to bardziej durne logo, ale za to coraz droższe. Czy nas na to stać, biednych łodzian?

m
manograf

to logo przypomina ćwiczenie z morfologii kształtu na 3 roku studiów: przekształcić istniejący znak do granicy czytelności. Strzemiński 50 lat temu zajął się tym zagadnieniem odnośnie alfabetu z pewnym powodzeniem.
Jednak oparcie się, przez autorkę logo, na rezultatach tego eksperymentu formalnego sprzed pół wieku, świadczy o braku mocy twórczych i jest zaprzeczeniem kreatywności, o której głosi wymyślony slogan.

To co było 50 lat temu awangardą i nowoczesnością na pewno dzisiaj nią nie jest. I to jest pewna pewność :)

m
menago

jest miasto Łódź – tylko. Nazw własnych nie tłumaczy się.

W
Widzew

My łodzianie nie chcemy takiego "logo"
Propozycje logo powinny być poddane pod publiczne głosowanie, a nie narzucone odgórnie.

Następna afera - jak z orłem na koszulkach piłkarzy reprezentacji, którego PZPN próbował wyrzucić aby zarobić pieniądze..
Mam nadzieję ze i tu sprawiedliwość zwycięży .

A
ARA

Chodzi o to, że dyskusja była PO wybraniu i opłaceniu nowego loga a nie PRZED! Teraz to możemy sobie pogadać do ściany. I o to chodzi, że mieszkańców traktuje się jak stado baranów.

p
ph7

Łódka -to jest nasze logo.

p
pikuś

Większość jest na nie ja też ale kogo to obchodzi.Już chyba większa demokracja jest w ciemnogrodzie.PRL to żłobek względem tego co się u nas dzieje teraz.

j
jwz

W tym morzu ruin i brudu byłoby to hasło bardziej adekwatne

m
miki

To jest znak na miarę naszych możliwości.
My tym znakiem otwieramy oczy niedowiarkom! Mówimy: to jest nasz znak, przez nas zrobiony i to nie jest nasze ostatnie słowo!

Ł
Łodzianin od urodzenia

Niech ta cała A. Proszowska czy jak jej tam powie że "dyskusja jest bezcelowa" na jakimś spotkaniu z łodzianami. Założę się że by zrobiła w majtki ze strachu. To jest szczyt chamstwa i bezczelności i lekceważenie mieszkanców miasta. Za 50000 z,ł publicznych pieniędzy zrobiono jakiegoś bohomaza kojarzącego się z alfabetem hebrajskim i jeszcza taka (...) śmie powiedzieć że dyskusja jest bezcelowa. Jak do jakiejś bezmyślnej hołoty.
Proponuję abyśmy skonsultowali się z prawnikami i założyli sprawę w sądzie przeciwko prezydent Zdanowskiej o zhańbienie i ośmieszenie Łodzi. Już w tej chwili na forach internetowych ludzie smieją się z naszego miasta i wklejają link do filmiki z Czarkiem Pazurą

F
Florian

Łódka-to jest nasze logo.Ale dlaczego nie zarobić KASY na "BEŁKOCIE"plastycznym i propagandowym?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3