MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Eksperci o nowym logo Łodzi

kch
mat. promocyjne
Co o nowym logo Łodzi sądzą eksperci od marketingu i graficy? Oto kilka opinii:

Anna Proszowska-Sala, pomysłodawczyni i szefowa Festiwalu Promocji i Regionów, szefowa agencji Citybell Consulting i współautorka książki "Promocja miast i regionów. Nowa Perspektywa":

"Uważam, że nowe logo Łodzi jest wspaniałe. Jest awangardowe i nowoczesne, doskonale odsyła do łódzkiego dorobku artystycznego i kulturalnego. Jest intrygujące i niejednoznaczne i według mnie bardzo czytelne.
Myślę jednak, że dyskusja wokół logo jest bezcelowa. Opinia publiczna się na tym skupia, bo to jest temat prosty. Prawdziwa dyskusja powinna się toczyć wokół tego, jak wypełnić je treścią. Jak twórczo skoordynować pracę różnych wydziałów i jednostek miejskich, a także organizacji pozarządowych, które również tworzą wizerunek miasta.
Teraz wszyscy powinni mówić jednym głosem. Trzeba skupić się na tym, żeby stworzyć projekty, które będą przyciągać turystów i inwestorów, bo samo logo tego nie zrobi. Trzeba podkreślać atuty, które już są w Łodzi - kulturę, festiwale, uczelnie, tworzyć nowe projekty i przy pomocy dobrego public relations je promować."

***

Marcin Gajownik, specjalista marketingu terytorialnego, prezes zarządu krakowskiej Agencji Promocji Miast i Regionów:

"Widziałem nowe logo Łodzi i uważam, że jest całkiem w porządku. Dobrze obrazuje markę, którą Łódź stara się wykreować. Logo od razu skojarzyło mi się z łódzką awangardą i Muzeum Sztuki, które słynie z bogatej kolekcji sztuki awangardy z ubiegłego wieku.
Zgadzam się poniekąd z zarzutami, że logotyp jest trochę nieczytelny, bo trudno w nim się tej "Łodzi" doszukać. Trudno mówić o czytelności patrząc na logo wyrwane z kontekstu. Moje wątpliwości budzi też to, w jaki sposób logo będzie nanoszone na różne gadżety. Nie widziałem jednak księgi znaku i nie wiem, jak projektant rozwiązał tę kwestię. Trzeba pamiętać o tym, że logotyp zawsze funkcjonuje w jakimś szerszym kontekście promocyjnym.
Jako agencja śledzimy to, co się dzieje w branży i z uwagą obserwowaliśmy etap tworzenia strategii marki i konkurs na logo. Sądzę, że teraz w końcu nadszedł czas na czyny. Z niecierpliwością czekam na dalsze kroki i na to, jak promocja Łodzi będzie się rozwijać."

***

Dawid Korzekwa, grafik-projektant, doktor sztuk plastycznych, adiunkt w Katedrze Projektowania Graficznego ASP w Katowicach. Prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej:

"Uważam, że nowe logo Łodzi jest OK. Ponieważ kończyłem ASP, dla mnie skojarzenia ze Strzemińskim były oczywiste. Myślę jednak, że ludzie, którzy nie mieli w życiu nic wspólnego z historią sztuki, szybko je zapamiętają. Dziś bowiem nie chodzi o to, żeby logotyp był dosłowny, żeby był jednoznacznym napisem lub prostym rysunkiem wprost odsyłającym na przykład do znanego budynku. Chodzi o to, żeby logotyp był oryginalny i wyróżniał się spośród innych. Nowe logo Łodzi jest zagadką, jest trudniejsze do zinterpretowania i dlatego jest dobre. Graficznie nie można mu nic zarzucić, a idea również się broni.
Na pewno logo będzie się wyróżniać spośród polskich logotypów miast, gdzie znajdziemy na przykład las, słoneczko i góry lub oczywiste nazwy miast napisane kolorową czcionką. Na pewno jest lepsze niż banalne logo Katowic ze słynnym spodkiem czy warszawska Syrenka."

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki