- Od czwartku zaczyna funkcjonować rejestracja internetowa. To znaczy, że każdy kto chce na przykład zarejestrować auto, może zapisać się na wizytę w urzędzie przez internet - tłumaczy Jarosław Chwiałkowski, zastępca dyrektora łódzkiego wydziału komunikacji. - Aby to zrobić należy wejść na stronę internetową urzędu miasta. Tam znajdziemy zakładkę z rezerwacjami. Trzeba wybrać dzień i godzinę wizyty. I cierpliwie czekać. W wybranym dniu należy stawić się w wydziale komunikacji. Jednak uważajmy, by się nie spóźnić, bo w takim wypadku nasza wizyta zostanie anulowana.
Można też przyjść do urzędu bez zapisywania się przez internet. Wówczas trzeba podejść do tzw. biletomatu.
Po odbiorze biletu trzeba obserwować monitory zawieszone w hali obsługi klientó. To na nich wyświetli się numer naszego biletu i numer stanowiska, do którego będziemy musieli podejść.
Nowy system kosztował 334 tys.zł. Na tę sumę złożyło się m.in.: 8 monitorów LCD wyświetlających przywoływane kolejno numery biletów, 57 wyświetlaczy stanowiskowych (wyświetlających informacje o przywołanym i obsługiwanym w danym czasie numerze biletu), 4 wolnostojące urządzenia do wydruku biletów (biletomaty).
W wydziale komunikacji obsługiwanych jest około 100 osób na godzinę. Od początku tego roku urząd odwiedziło już ponad 13 tys. osób. Średni czas oczekiwania wynosi teraz 7 minut. Jeszcze kilka miesięcy temu w kolejkach trzeba było czekać nawet po kilka godzin.
- Chcemy podobny system wprowadzić we wszystkich Centrach Obsługi Mieszkańców - zapowiedziała Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. - Zmieniają się realia i robimy wszystko, by urząd miasta był nowoczesny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?