Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Emeryci z Łodzi zostali dłużnikami, bo zmienił się system płatności w PGE

Alicja Zboińska
Łódzki oddział zakładu energetycznego zmienił sposób opłacania rachunków za energię
Łódzki oddział zakładu energetycznego zmienił sposób opłacania rachunków za energię Łukasz Kasprzak
Emeryci: po zmianie sposobu płatności zrobił się bałagan. PGE: nowy sposób płacenia rachunków jest korzystny.

Pani Anna i pan Piotr, emeryci z Łodzi, od lat sumiennie płacą wszystkie rachunki. Większość regulują za pośrednictwem internetu, korzystając ze stałych zleceń. Ostatnio okazało się jednak, że mają zadłużenie, gdyż w terminie nie został zapłacony rachunek za prąd. Ma to związek ze zmianą sposobu płatności.

- Płacenie rachunków za pośrednictwem internetu jest wygodne i tańsze - mówią emeryci. - Nie jesteśmy biegli w obsłudze komputera, dlatego korzystamy ze stałego zlecenia. Tak też były opłacane rachunki za prąd. Rachunki trafiały do nas i do banku, który automatycznie pobierał należność z konta. Wiosną jednak PGE zmieniła sposób pobierania pieniędzy na polecenie zapłaty i okazało się, że rachunek za maj nie został zapłacony w terminie.

Pieniądze, przeznaczone na rachunek za prąd, pozostały na koncie. Okazało się, że małżonkowie mają zadłużenie. Twierdzą, że nikt nie jest im w stanie wyjaśnić, dlaczego tak się stało.

- Poprzedni system działał dobrze, teraz jest bałagan - uznała pani Anna.

Piotr Wróbel, specjalista ds. PR w PGE Obrót SA, tłumaczy, że łódzki oddział wycofuje ze swojej oferty formę płatności zlecenie stałe. Klienci mogą korzystać z polecenia zapłaty.

- Usługa ta polega na automatycznym przelewie środków z bankowego konta klienta na rachunek PGE Obrót SA, w kwotach i terminach wskazanych na fakturach - wyjaśnia Piotr Wróbel. - Jest to opcja bezpłatna, a także bezpieczna, gdyż bank realizuje tylko te transakcje, na które klient wyraża zgodę w ramach polecenia zapłaty. Jest to także wygodne, gdyż klient nie musi pamiętać o terminach płacenia rachunków.

Piotr Wróbel dodaje, że aby skorzystać z tej formy zapłaty, trzeba do PGE wysłać zgodę na obciążenie rachunku. Usługa jest aktywowana po zaakceptowaniu przez bank.

- Gdy odbiorca dokona innej wpłaty za energię niż wartość faktury, system stosowany przy masowym generowaniu poleceń zapłaty nie pozwoli na wygenerowanie polecenia zapłaty na kwotę niezgodną z kwotą faktury - dodaje Piotr Wróbel. - Wówczas odbiorca sam powinien dokonać płatności takiej faktury.

Taka sytuacja najpewniej miała miejsce w przypadku pani Anny i jej męża.

Zakład energetyczny prosi naszych Czytelników o kontakt telefoniczny z contact center PGE Obrót. SA pod numerem telefonu 42 222 22 22. Tam wyjaśnią sprawę.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki