Pani Anna i pan Piotr, emeryci z Łodzi, od lat sumiennie płacą wszystkie rachunki. Większość regulują za pośrednictwem internetu, korzystając ze stałych zleceń. Ostatnio okazało się jednak, że mają zadłużenie, gdyż w terminie nie został zapłacony rachunek za prąd. Ma to związek ze zmianą sposobu płatności.
- Płacenie rachunków za pośrednictwem internetu jest wygodne i tańsze - mówią emeryci. - Nie jesteśmy biegli w obsłudze komputera, dlatego korzystamy ze stałego zlecenia. Tak też były opłacane rachunki za prąd. Rachunki trafiały do nas i do banku, który automatycznie pobierał należność z konta. Wiosną jednak PGE zmieniła sposób pobierania pieniędzy na polecenie zapłaty i okazało się, że rachunek za maj nie został zapłacony w terminie.
Pieniądze, przeznaczone na rachunek za prąd, pozostały na koncie. Okazało się, że małżonkowie mają zadłużenie. Twierdzą, że nikt nie jest im w stanie wyjaśnić, dlaczego tak się stało.
- Poprzedni system działał dobrze, teraz jest bałagan - uznała pani Anna.
Piotr Wróbel, specjalista ds. PR w PGE Obrót SA, tłumaczy, że łódzki oddział wycofuje ze swojej oferty formę płatności zlecenie stałe. Klienci mogą korzystać z polecenia zapłaty.
- Usługa ta polega na automatycznym przelewie środków z bankowego konta klienta na rachunek PGE Obrót SA, w kwotach i terminach wskazanych na fakturach - wyjaśnia Piotr Wróbel. - Jest to opcja bezpłatna, a także bezpieczna, gdyż bank realizuje tylko te transakcje, na które klient wyraża zgodę w ramach polecenia zapłaty. Jest to także wygodne, gdyż klient nie musi pamiętać o terminach płacenia rachunków.
Piotr Wróbel dodaje, że aby skorzystać z tej formy zapłaty, trzeba do PGE wysłać zgodę na obciążenie rachunku. Usługa jest aktywowana po zaakceptowaniu przez bank.
- Gdy odbiorca dokona innej wpłaty za energię niż wartość faktury, system stosowany przy masowym generowaniu poleceń zapłaty nie pozwoli na wygenerowanie polecenia zapłaty na kwotę niezgodną z kwotą faktury - dodaje Piotr Wróbel. - Wówczas odbiorca sam powinien dokonać płatności takiej faktury.
Taka sytuacja najpewniej miała miejsce w przypadku pani Anny i jej męża.
Zakład energetyczny prosi naszych Czytelników o kontakt telefoniczny z contact center PGE Obrót. SA pod numerem telefonu 42 222 22 22. Tam wyjaśnią sprawę.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?