Aby sprostać oczekiwaniom mieszkańców i bazując na wypełnionych przez nich ankietach Urząd Miejski postanowił wdrożyć projekt pn. "Budowa społeczeństwa informacyjnego poprzez wdrożenie e-usług publicznych dla mieszkańców Gminy Sulejów". Ma on znacznie ułatwić kontakt mieszkańcom z urzędnikami i usprawnić załatwianie formalności. Jak mówi miejski informatyk, będzie można przygotować i złożyć przez internet np. wniosek o dowód, ustalić warunki zabudowy i uzyskać wpis do ewidencji działalności gospodarczej.
- Będzie też działał czat, forum, będzie można zadać pytanie burmistrzowi - dodaje.
Każdy mieszkaniec będzie mógł kontaktować się z urzędem przez mejla, zakładając skrzynkę w domenie sulejow.pl, umówić wizytę on-line oraz komentować artykuły na stronie. Pojawi się też wersja dla słabowidzących.
25 maja podpisano umowę z wykonawcą. E-urząd ma działać po wakacjach. Pieniądze pozyskano z Urzędu Marszałkowskiego.
W całym województwie funkcjonuje kilkanaście e-urzędów. Korzysta z niego m.in. Urząd Miasta w Piotrkowie i Łodzi, Generalna Dyrekcja Lasów Państwowych, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska i dwa nadleśnictwa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?