8 listopada 2021 roku około godziny 14:00, 55-letnia mieszkanka Rawy Mazowieckiej otrzymała telefon od osoby podającej się za pracownika banku, w którym to kobieta posiada konto. Numer, z którego dzwonił oszust, przypominał numer infolinii banku.
"Ktoś zaciągnął kredyt"
Podczas rozmowy z konsultantką ze wschodnim akcentem 55-latka dowiedziała się, że ,,ktoś” zaciągnął kredyt w wysokości 10 tysięcy złotych na dane kobiety. Konsultantka poinformowała kobietę, że aby anulować kredyt musi podać swój login oraz hasło do konta bankowego, co kobieta uczyniła.
Wówczas oszust poprosił aby w celu zabezpieczenia gotówki mieszkanka Rawy poszła do najbliższego bankomatu, wypłaciła znaczną kwotę pieniędzy i ponownie wpłaciła na nowe, ,,bezpieczne,, konto, które ten rozmówca właśnie zakłada. Ta prośba wzbudziła podejrzenia u 55-latki i postanowiła niezwłocznie pójść do komendy Policji aby poinformować o zaistniałej sytuacji. - informuje mł. asp. Agata Krawczyk
Funkcjonariusze pomogli 55-latce zablokować konto oraz kartę bankomatową, a także wytłumaczyli jak dokonać reklamacji w banku, aby cofnąć złożony wniosek. Mieszkanka Rawy Mazowieckiej nie poniosła żadnych strat.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?