GDDKiA podpisała umowę na budowę obwodnicy Wielunia. Trasa będzie gotowa w 2017 roku [MAPA]

Zbyszek RybczyńskiZaktualizowano 
GDDKiA Oddział w Łodzi
W łódzkim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych została w poniedziałek podpisana umowa na budowę obwodnicy północnej Wielunia. Trasa ma być gotowa w 2017 roku.

Obwodnicę wybuduje konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (dawne Heilit Woerner).

Kontrakt opiewa na kwotę 177,9 mln zł. Na zbudowanie trasy na północ od Wielunia wykonawca będzie miał 19 miesięcy, wyłączając okresy zimowe (15 grudnia - 15 marca). To oznacza, że trasa powinna zostać oddana do użytku w 2017 roku.

Nowa trasa w ciągu drogi krajowej nr 8 (która w związku z wybudowaniem S8 zostanie wkrótce przemianowana na DK74) będzie miała 13,2 km długości, a jej podstawowe zadanie to wyprowadzenie ruchu tranzytowego (głównie tranzytowego) z miasta.

Droga będzie miała klasę GP, czyli główna ruchu przyśpieszonego.

Na obwodnicy Wielunia zostanie zastosowane rozwiązanie 2+1. Oznacza to, że jezdnia będzie miała trzy pasy ruchu po 3,5 metra szerokości każdy - dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym (naprzemiennie). Po nowej trasie będzie się można poruszać z maksymalną dozwoloną prędkością 100 km/h.

- Dodatkowo zostanie wykonanych 11 km dróg dojazdowych i serwisowych - dodaje Ewa Bałdyga, rzecznik prasowy STRABAG Sp. z o.o.

Dostęp do obwodnicy Wielunia zapewnią trzy węzły: Biała, Raczyn oraz Jodłowiec. Przewiduje się budowę dwóch rond będących elementami węzła Raczyn i po jednym na węzłach Biała i Jodłowiec. W obrębie drogi powstanie łącznie 20 obiektów mostowych: dwa wiadukty nad obwodnicą, siedem wiaduktów w ciągu drogi (w tym jedno przejście dla zwierząt), trzy mosty nad rzeką Pyszną, dwa przejazdy gospodarcze pod obwodnicą oraz pięć innych obiektów mostowych, zlokalizowanych na węzłach i w ciągu dróg dojazdowych.

W ramach kontraktu planuje się także remont istniejącego mostu na węźle Biała.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

polecane: Komentarze ze sztabów wyborczych po ogłoszeniu wyników sondażowych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kz

Czekamy na A1 2x2 a wiemy, że 2x3 będzie często mało.

u
u

W zupełności wystarczy.Tranzyt Warszawa-Wrocław przeniesie sie na S8 szczególnie gdy ukończą wschodnią obwodnicę Łodzi,na starej DK 8 ruch znacznie się zmniejszy

g
gość

A po co szerzej, skoro sama droga ma 1x1?

M
Max Damage

Taka droga (2+1) to erzac. Budują w szczerym polu więc można spokojnie po 2 pasy w każdą stronę. Obawiam się, że takie prowizorki (patrz Strykowska) staną się symbolem obecnych inwestycji drogowych, późna platforma jak późny Gierek.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3