Gdzie jeździ najwięcej aut? Rozpoczyna się Generalny Pomiar Ruchu 2020

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
W czwartek (23 stycznia) rozpoczął się ogólnopolski pomiar natężenia ruchu na drogach krajowych. Trwające pół roku badanie wykaże, jak inwestycje i remonty, m.in. w Łódzkiem, zmieniły ruch na tych trasach. Pomiary będą prowadzone w 15 wybranych dniach.CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE
W czwartek (23 stycznia) rozpoczął się ogólnopolski pomiar natężenia ruchu na drogach krajowych. Trwające pół roku badanie wykaże, jak inwestycje i remonty, m.in. w Łódzkiem, zmieniły ruch na tych trasach. Pomiary będą prowadzone w 15 wybranych dniach.CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE Krzysztof Szymczak
W czwartek (23 stycznia) rozpoczął się ogólnopolski pomiar natężenia ruchu na drogach krajowych. Trwające pół roku badanie wykaże, jak inwestycje i remonty, m.in. w Łódzkiem, zmieniły ruch na tych trasach. Pomiary będą prowadzone w 15 wybranych dniach.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęła w czwartek (23 stycznia) liczenie pojazdów na zarządzanych przez siebie drogach. Generalny Pomiar Ruchu 2020 potrwa do połowy sierpnia. W tym czasie policzone będzie natężenie ruchu na drogach międzynarodowych i krajowych.

- Mamy obowiązek ustawowy robić taki pomiar co pięć lat - wyjaśnia Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Na podstawie tych pomiarów wiadomo, jak te drogi utrzymywać oraz jak planować remonty i inwestycje.

Badanie przeprowadzone będzie na 2285 odcinkach dróg i autostrad zarządzanych przez GDDKiA w całym kraju. Nie obejmie jedynie miast na prawach powiatu, czyli m.in. Łodzi, Piotrkowa Trybunalskiego i Skierniewic.

Osobno zliczane będą różne typy pojazdów, od ciągników i tirów, przez samochody osobowe po rowery. Pomiar będzie podzielony na różne okresy. Będzie można określić, jak wygląda ruch latem, zimą, nocami i w dni robocze.

Pomiary w wytypowanych punktach prowadzone będą w 15 wybranych dni tego roku, dodatkowo wyznaczono dwa terminy rezerwowe. Najbliższe liczenie pojazdów odbędzie się w czwartek.

Pomiary przeprowadzone będą głównie automatycznie, m.in. przez zarządzane przez GDDKiA stacje ciągłego pomiaru ruchu oraz wideorejestratory. W miejscach pomiarów ustawione będą znaki informacyjne. Ma to m.in. związek z przepisami RODO - podczas zliczania mogą być nagrywane wizerunki osób siedzących w samochodach.

Pierwsze wyniki będą znane w marcu 2021 r. Będą to szczegółowe opracowania pokazujące natężenie ruchu różnego typu pojazdów w różnych przedziałach czasowych. Oprócz zestawień liczbowych powstaną mapy.

Co pokażą wyniki? Na przykład, jak na ruch w regionie łódzkim wpłynęło oddanie autostrady A1 na odcinku Tuszyn - Rzgów. Zmiany w natężeniu ruchu na fragmencie drogi krajowej 91 między Głuchowem i Tuszynem widać gołym okiem. Pomiar pokaże konkretne dane.

- Gdy nie było autostrady A1, na tym odcinku mieliśmy 43 tys. pojazdów na dobę. Teraz jest znacznie mniej - mówi rzecznik Zalewski.

Ostatnie badanie natężenia ruchu GDDKiA przeprowadziła w 2015 r. Pomiar prowadzony był wówczas na 1952 odcinkach dróg w kraju.

W 2015 r. średni ruch pojazdów silnikowych na drogach krajowych wyniósł 11,2 tys. pojazdów na dobę. Najwięcej było ich na drogach międzynarodowych - ponad 20 tys., na pozostałych - 7,6 tys. Na badanych trasach mało było rowerów - tylko 34 na dobę.

Woj. łódzkie miało średnie natężenie ruchu. Na badanych odcinkach przejeżdżało 13,5 tys. pojazdów na dobę. W tym czasie na drogach krajowych najbardziej zatłoczonego Górnego Śląska było średnio ok. 20 tys. pojazdów na dobę, a w woj. warmińsko-mazurskim zaledwie 6,1 tys. pojazdów na dobę.

Najbardziej zatłoczona była autostrada A4. Średnio jeździło nią 28 tys. pojazdów na dobę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Francja podwyższy wiek emerytalny. Protesty na miarę żółtych kamizelek

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
BMW

Rowerowe świry.

Deszczyk pada, umyje wam te osrane przepocone geterki.

S
Sprawiedliwy

Wszędzie jeździ najwięcej aut. Od lat. Korek na korku k...a.

P
PISdzielce zakłamane

Morawiecki buduje już drugi milion elektrycznych aut

G
Gość

wacha bedzie po dychu I to jezdzenie spadnie do zera

G
Gość

Trzy miesiące po tym jak Bill Gates tworzył symulację pandemii koronawirusa, obecnie ten patogen rozprzestrzenia się na cały świat" - google!

TERAZ WPROWADZĄ PRZYMUS SZCZEPIEŃ DLA WSZYSTKICH!

Morawiecki już rok temu powiedział, że każdy kto chce pracować będzie musiał się zaszczepić!!!

z
znajommi królicy

wykonają "badania" i wyjdzie jasno, że jest najlepiej jak może być.

siopa pójdzie po znajomych.

G
Gość
27 stycznia, 12:22, Kris:

...eee, Zdanowska jak tam dziury w jedniach i podwyżki czynszów?

A nie wiem, co nas obchodzi gdzie PiS sobie nie radzi. My robimy remonty, przyjedź do Łodzi to zobaczysz.

B
Banaś
27 stycznia, 9:28, Hanka Skazanka:

Wiem gdzie jest najmniej lotów samolotów

Lublinek

Najmniej lotów jest w Radomiu, dlatego ładujemy tam setki milionów złotych.

A poza tym to lubię kamienice!

G
Gość
27 stycznia, 12:29, Piotr:

Podejrzewam, że takie pomiary oraz ich obróbka statystyczna wiele kosztują. Nie prościej byłoby kupić dane od google'a? Oni wszystko wiedzą, ile pojazdów i w jakich godzinach przejeżdża konkretną drogą. Pewnie wyjdzie taniej i szybciej. Tak na marginesie - jako informatyk mógłbym zaprojektować aplikacje, która wykorzystując algorytmy SI (ci, co nie wiedzą, co oznacza skrót SI, niech się douczą) byłaby w stanie on-line podawać dowolne wyniki za dowolny okres. Jak widać GDDKiA pracuje jeszcze na liczydłach. Rozpoznawanie obrazu w czasie rzeczywistym, to dziś chleb powszedni w smartfonach i innych powszechniee dostępnych urządzeniach. Czekać na wyniki 1 rok? To kpina.

no i rekapeć przepuścił sztuczniaka. to podobny poziom inteligencji

P
Piotr

Podejrzewam, że takie pomiary oraz ich obróbka statystyczna wiele kosztują. Nie prościej byłoby kupić dane od google'a? Oni wszystko wiedzą, ile pojazdów i w jakich godzinach przejeżdża konkretną drogą. Pewnie wyjdzie taniej i szybciej. Tak na marginesie - jako informatyk mógłbym zaprojektować aplikacje, która wykorzystując algorytmy SI (ci, co nie wiedzą, co oznacza skrót SI, niech się douczą) byłaby w stanie on-line podawać dowolne wyniki za dowolny okres. Jak widać GDDKiA pracuje jeszcze na liczydłach. Rozpoznawanie obrazu w czasie rzeczywistym, to dziś chleb powszedni w smartfonach i innych powszechniee dostępnych urządzeniach. Czekać na wyniki 1 rok? To kpina.

K
Kris

...eee, Zdanowska jak tam dziury w jedniach i podwyżki czynszów?

E
EL0000

ja jezdzem po trawnikach i chodnikach bo nie ma gdzie parkowac!!

H
Hanka Skazanka

Wiem gdzie jest najmniej lotów samolotów

Lublinek

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie