Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Genetycznie dzielny i niezawodny

Subaru
Od kilku miesięcy w polskich salonach Subaru jest oferowany zupełnie nowy model. Oznaczony symbolem XV jest aktualnie najmniejszym z samochodów tej marki. Jak mówią jej przedstawiciele, od tego samochodu zaczyna się w Subaru nowa era.

Dotyczy to głównie stylistyki, według której zaprojektowano jego nadwozie i wnętrze. Wprowadzając do oferty model XV marka Subaru dołączyła do grona producentów lekkich aut terenowych, które w ostatnich latach zyskały ogromną popularność. W odróżnieniu od konkurentów, nowe XV ma stały napęd przenoszony na koła obu osi. Tymczasem wszystkie podobne samochody są produkowane także w odmianach przednionapędowych. Poza tym to auto dysponuje tzw. reduktorem.

Subaru XV nie jest klasycznym pojazdem terenowym, ale typem, który nazywa się crossoverem. Jego pięcio-drzwiowe nadwozie ma ok. 4,5 m długości. Z rozstawem osi wynoszącym2,63 m plasuje się wśród klasycznych aut kompaktowych.
Dzięki wspomnianemu napędowi4x4, podwyższonemu prześwitowi, charakterystycznej sylwetce i kilku detalom uzupełniającym model XV to coś więcej, niż typowy wóz z segmentu C, jak volks-wagen golf lub opel astra. Trzeba przytym wiedzieć, że w XV zawarto ogromne doświadczenie inżynierów marki Subaru, która przecież specjalizuje się w napędach 4 x 4 (Symmetrical AWD) montowanych w każdym z jej modeli.

To samo dotyczy legendarnej już niezawodności subaru. Mimo że w nowym XV dość łatwo rozpoznać, jakiej to marki samochód, ma on w sobie dostatecznie dużo indywidualizmu aby nie pomylić go z żadnym innym modelem z rodziny Subaru. Wymiary zewnętrzne sugerują przynależność do stada dzielnych aut miejskich, ale tych, którym niestraszne są inne niż asfaltowe drogi. Podkreślają to także plastikowe nadkola oraz osłony pod zderzakami z przodu i z tyłu.
Dowodem na sprawność XV jest fakt, że podczas ostatniego Zlotu Plejad właśnie ten samochód posłużył do testu najtrudniejszej z tras terenowych. Pokonał ją nigdzie nie mając kłopotów z przejazdem. A trzeba wiedzieć, że trasa do najłatwiejszych nie należała.

Zestaw silników proponowanych do subaru XV składa się z trzech pozycji: dwóch jednostek benzynowych i diesla. Benzynowe mają 1,6 l (114 KM) i 2,0 l (150 KM) pojemności. Dwulitrowy diesel rozwija moc 147 KM. Wszystkie są silnikami typu bokser, tzn. ich tłoki są ułożone płasko i pracują przeciwsobnie. W ostatnim czasie dilerzy Subaru na wersje 1,6 l oferują atrakcyjne rabaty.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki