Pan Jerzy prowadzi w Głownie piekarnię. Za pośrednictwem telefonu oraz faksu składa i odbiera zamówienia. Tak kontaktuje się z dostawcami, a ten sam sposób kontaktu preferują też jego klienci. Tak przynajmniej było do 5 czerwca.
- Piątego czerwca telefon przestał działać - skarży się załamany przedsiębiorca. - Od razu złożyłem reklamację i miałem nadzieję, że łączność szybko zostanie przywrócona. Bez telefonu i faksu naprawdę ciężko mi się pracuje. Część zamówień zwykle dociera do mnie za pośrednictwem faksu, teraz jest to niemożliwe. Muszę więcej dzwonić z telefonu komórkowego - dodaje właściciel piekarni.
Na efekty nie trzeba było długo czekać. O ile standardowo miesięczne rachunki pana Jerzego wynoszą 270 - 280 złotych, to za czerwiec faktura opiewa na blisko 600 złotych. Przedsiębiorca nie chce zapłacić takiej kwoty, bo twierdzi, że gdyby mógł normalnie korzystać z telefonu stacjonarnego, rachunek za telefon komórkowy byłby dużo niższy.
Maria Piskier z biura prasowego Orange Polska tłumaczy, że awarię u pana Jerzego spowodowało uszkodzenie kabla rozdzielczego.
- Usuwanie awarii trwa tak długo, bowiem anomalie pogodowe, występujące ostatnio w tym rejonie, spowodowały dużo więcej awarii niż zwykle - mówi Maria Piskier. - Dziś łączność powinna zostać przywrócona. Co do reklamowanego rachunku na kwotę prawie 600 zł (połączenia na telefony komórkow ), to klient złożył reklamację i została ona uznana. Informacje na ten temat klient otrzyma na piśmie wraz z korektą faktury - zapewnia Maria Piskier.
Za cały czas, kiedy klient nie mógł korzystać z telefonu, naliczone zostaną odszkodowanie i bonifikata. Tak wynika bowiem z przepisów. Bonifikata jest naliczana procentowo, w zależności od tego, jak długo trwają utrudnienia. W ten sam sposób oblicza się także wysokość odszkodowania.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?