Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gra miejska "Łódzki Szlak Filmowy" studentów kulturoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 5 w Konstantynowie

Maciej Kałach
Maciej Kałach
Trasa gry łączyła najważniejsze punkty związane z filmem, takie jak Narodowe Centrum Kultury Filmowej w EC1, Szkoła Filmowa, Muzeum Kinematografii, Aleja Gwiazd oraz rzeźby należące do Szlaku Łódź Bajkowa. W grze udział wzięli szóstoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Konstantynowie Łódzkim.
Trasa gry łączyła najważniejsze punkty związane z filmem, takie jak Narodowe Centrum Kultury Filmowej w EC1, Szkoła Filmowa, Muzeum Kinematografii, Aleja Gwiazd oraz rzeźby należące do Szlaku Łódź Bajkowa. W grze udział wzięli szóstoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Konstantynowie Łódzkim. organizatorzy gry
Gra miejska jako forma zaliczenia zajęć na uczelni? Właśnie w ten sposób warsztat "Dziedzictwo kulturowe" kończą studenci drugiego roku kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim. Za sprawą ich pomysłów "Łódzki Szlak Filmowy" poznali we wtorek (28 maja) szóstoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Konstantynowie.

We wtorek studenci-organizatorzy gry miejskiej pt. "Łódzki Szlak Filmowy" podzielili uczniów na trzy grupy. Szóstoklasiści przemierzali ten szlak zmagając się z rozmaitymi zadaniami, wymyślonymi przez grupę uczestników warsztatu "Dziedzictwo kulturowe".

Według fabuły gry, Łódź była gospodarzem zjazdu związanych z miastem twórców filmowych.
Wśród nich pojawili się m.in. Tadeusz Wilkosz i Leon Schiller (w których postacie wcielili się wyznaczeni studenci). Zaprezentowali oni specyfikę swojego zawodu oraz różne etapy realizacji produkcji filmowych.

Zadania wyznaczone uczniom w grze to m.in. napisanie fragmentu scenariusza, rozpoznanie właściwej wersji tytułowej piosenki z bajki o Misiu Colargolu czy stworzenie z papieru lalki Prosiaczka - bohatera z animacji o Misiu Uszatku.

Studenci zaangażowali do współpracy Hotel Stare Kino: po podaniu w recepcji nazwiska jednego z twórców uczniowie otrzymywali kopertę ze zdjęciem scenografii, którą musieli odtworzyć w przestrzeni.

Ważnym zadaniem w grze było także nagranie minutowego filmu z wykorzystaniem przygotowanych wcześniej rekwizytów o cechach charakterystycznych dla jednego z trzech gatunków – komedii, horroru i melodramatu.

Finał zabawy – quiz z wiedzy o dziedzictwie filmowym miasta – organizatorzy wyznaczyli w hallu Szkoły Filmowej.
Każda z grup podliczyła zebrane w trakcie gry klapsy filmowe: zwyciężyła drużyna która uzyskała ich najwięcej.
Nagrody przekazał Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego oraz Katarzyna Bieńkiewicz, koordynator projektu Łódź Miasto Filmu UNESCO z Narodowego Centrum Kultury Filmowej. Uczniowie otrzymali m.in. koszulki, mapy Łodzi Filmowej, notesy i smycze.

- Studenci dzięki projektom praktycznym mają okazję nie tylko zaprojektować różnego rodzaju wydarzenia kulturalne, takie jak gra miejska, ale także przeprowadzić je i zweryfikować swoje kompetencje. Studenci rozwijają umiejętności m.in. w zakresie kreatywnego myślenia, pracy w grupie, tworzenia projektów edukacyjnych – opowiada mgr Natalie Moreno-Kamińska, doktorantka Katedry Dramatu i Teatru z Instytutu Kultury Współczesnej Uniwersytetu Łódzkiego.

Rok temu poprzednicy aktualnych drugoroczniaków zaliczali warsztat "Dziedzictwo kulturowe" organizując grę miejską na temat łódzkich śladów po Julianie Tuwimie oraz po Arturze Rubinsteinie.

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki