Grupa Przyjaciół Ełkaesiak: Msza święta w intencji Władysława Króla, patrona stadionu ŁKS

Dariusz Kuczmera
Dariusz Kuczmera
Wanda i Władysław Królowie na ślubnym kobiercu
Wanda i Władysław Królowie na ślubnym kobiercu Fot. Ze zbiorów Jacka Bogusiaka
Udostępnij:
27 czerwca wypadają imieniny Władysława, to szczególne imię w historii ŁKS.

Z tej okazji Grupa Przyjaciół Ełkaesiak - jak informuje kustosz pamięci ŁKS Jacek Bogusiak - zamówiła na poniedziałek mszę świętą w intencji patrona stadionu ŁKS przy al. Unii, Władysława Króla. - Serdecznie zapraszamy do katedry w poniedziałek na godzinę 12 - informuje Jacek Bogusiak.
Podczas mszy w katedrze na pewno spotkamy panią Marię Muchowiecką, to najbliższa rodzina Wandy Król, żony patrona stadionu ŁKS. Pani Maria Muchowiecka, podobnie jak Jacek Bogusiak i Tadeusz Marczewski, najczęściej opiekuje się grobem Władysława Króla.
Katedra przy ul. Piotrkowskiej 265, pod wezwaniem Świętego Stanisława Kostki w Łodzi to szczególne miejsce dla Władysława Króla i jego żony Wandy. 26 stycznia 1991 roku wzięli w katedrze ślub kościelny. Władysław Król był już ciężko chory. 29 stycznia 1991 roku zmarł...
– Pan Władysław Król zmarł 28 stycznia 1991 roku w poniedziałek, a nie 29 stycznia jak podawali niektórzy – opowiadał nam swego czasu Jacek Bogusiak. – Dwa dni przed śmiercią 26 stycznia po południu w parafii św. Stanisława Kostki, czyli w łódzkiej katedrze, wziął ślub. Był bardzo chory, jakby przeczuwał, co się stanie i związał się ze swoją ukochaną Wandą. W 1942 roku Władysław Król wziął ślub cywilny ze swoją Wandą, ale na kościelny musiał czekać do 1991 roku.
Od kilku lat podawana jest nie tylko błędna data śmierci Władysława Króla. – Często mylone są także inne fakty z życia legendy ŁKS – mówi Jacek Bogusiak. – Władysław Król był synem Szczepana, a nie Stefana. W akcie urodzenia Króla była pomyłka w imieniu ojca. Władysław Król po latach w czasie okupacji dokonał poprawki w swoim akcie urodzenia. Poprawił imię ojca na Szczepan. Mam na to oficjalne dokumenty, że Władysław Król jest synem Szczepana i Rozalii.
Jacek Bogusiak prostował też informację o miejscu urodzenia legendarnego ełkaesiaka. – Władysław Król urodził się w Nałęczowie, a nie w Kijanach – mówi Jacek Bogusiak. – Z miejscowości Kijany pochodziła mama Władysława Króla, Rozalia z domu Tarka. Władysław Król urodził się 30 października 1907 roku w Nałęczowie. ą

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Skymaster

Skymaster Energy Eco Ciemnozielony 28 2022

2 799,99 zł
miejsce #2

Torpado

Torpado Era Czarny 28 2022

6 799,00 zł
miejsce #3

Esperia

Esperia Bretagne D18 Czarny 26 2022

4 199,00 zł
miejsce #4

Esperia

Esperia E250 Lione Czarny Zielony 28 2022

4 299,00 zł
miejsce #5

MBM

MBM E1200 Karios U16 Czarny 27.5 2022

12 599,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Q&A z Bartoszem Kurkiem

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie