Bio Inc.
Realistyczna gra strategiczna, w której decydujemy o życiu lub śmierci. Wcielamy się w naukowca, który otrzymuje pacjenta do swoich badań. W odróżnieniu od Plague Inc., skupiamy się na jednej osobie.
Do wyboru mamy dwa tryby rozgrywki - możemy obrać sobie za cel uratowanie życia dostarczonej nam ofiary lub robienie wszystkiego co się da, by człowiek zmarł w jak największej agonii.
W trakcie poczynań widzimy reakcje organizmu na nasze działania w czasie rzeczywistym. Przy okazji nauczyć się można wiele o budowie ludzkiego ciała, ciągach przyczynowo skutkowych schorzeń i ich leczenia.
Two Point Hospital
Pozycja bardzo podobna do wspomnianego wcześniej Project Hospital, jednak z bardziej humorystycznym podejściem do zabawy. Jest to duchowy spadkobierca hitowego Theme Hospital.
Mimo, że wiele chorób jest tutaj wymyślonych, a sposoby ich leczenia są szalone, jest w tym pewien aspekt edukacyjny. Znajdziemy tam masę nawiązań do stereotypów głoszonych od lat w kierunku służby zdrowia, a nazwy dziwnych przypadłości mogą pomóc zrozumieć pochodzenie ich objawów.
Część zarządcza rozgrywki bynajmniej nie jest parodią i trzeba się nagimnastykować, by opłacało się wprowadzać nasze zwariowane pomysły do życie.
Surgeon Simulator
Kolejne humorystyczne podejście do tematu zdrowia. Jak sama nazwa wskazuje, wcielamy się w chirurga, który do wykonania ma poważny zabieg na żywym pacjencie.
Zaczynając od aspektu edukacyjnego - odwzorowanie ułożenia narządów i sposobów ich wydobywania jest tutaj odwzorowane bardzo dobrze. I tutaj powaga sytuacji się kończy, gdyż często przyjdzie nam zmierzyć się z wyzwaniem zoperowania... piłą do drewna, młotkiem, wiertarką czy miotłą.
Zaprogramowano możliwość żonglowania wyciętymi narządami czy zaszycia w brzuchu pacjenta np. budzika. Od nas zależy, czy wcielimy się w poważnego chirurga z krwi i kości, czy postanowimy pograć wątrobą pacjenta w zośkę.
Food Trainer
Food Trainer to ciekawa gra – aplikacja zaprojektowana przez Uniwersytet w Exeterze. Jej zadaniem jest zniechęcenie gracza do spożywania niezdrowego jedzenia, jednocześnie zachęcając do wybierania zdrowszych opcji.
Polega na naciskaniu pojawiających się podobizn jedzenia i przedmiotów. Te dobre dla naszego zdrowia otoczone są okręgiem koloru zielonego i dodają nam punkty. Te w czerwonym kółku odejmą nam punkty, jeśli je klikniemy.
Według uczelni, w ten sposób grupa badanych ograniczyła spożycie śmieciowego jedzenia, zastępując je wartościowym. Może warto spróbować?