Handel wrócił na Piotrkowską. Sprawdź, które sklepy i restauracje działają i na jakich zasadach. ZDJĘCIA, FILM

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Przy ul. Piotrkowskiej znów działają sklepy, które były zamknięte przez kilka tygodni pandemii koronawirusa. Zakupy ułatwia akcja promocyjna handlowców i Łódzkiego Centrum Wydarzeń.CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE Alicja Zboińska
Przy ul. Piotrkowskiej znów działają sklepy, które były zamknięte przez kilka tygodni pandemii koronawirusa. Zakupy ułatwia akcja promocyjna handlowców i Łódzkiego Centrum Wydarzeń.

Zakaz handlu nie obowiązywał lokali znajdujących się poza centrami handlowymi, ale ze względów bezpieczeństwa, większość przedsiębiorców zdecydowała się ograniczyć sprzedaż i obserwować sytuację.

– Działamy od poniedziałku, ale warunki są nieco inne niż wcześniej. Ograniczyliśmy ilość osób, które mogą przybywać w środku do czterech osób. – mówi Marta Sas, kierownik sklepu Only przy Piotrkowskiej 101. – Czynna jest tylko co druga przymierzalnia, po każdym kliencie ją dezynfekujemy. Mamy płyn antybakteryjny do rąk, ekspedientki noszą maseczki i rękawiczki.

Łodzianie i mieszkańcy regionu mogą odbyć wirtualny spacer po ul. Piotrkowskiej i sprawdzić, które sklepy oraz lokale są otwarte. Film dostępny jest m.in. w serwisie YouTube.

Otwarte są sklepy odzieżowe popularnych marek, np. Tatuum, Only, Pan Tu Nie Stał. Przy ul. Piotrkowskiej działają także sklepy specjalistyczne, np. Riff ze sprzętem muzycznym, Everest z artykułami dla podróżników, czy Cex z elektroniką i grami komputerowymi oraz sieciowe sklepy z artykułami do domu, np. duński Tiger, czy Home Say. Zakupy można także zrobić w niektórych księgarniach, sklepach jubilerskich czy pasmanteriach.

Działa również większość restauracji, które oferują jedzenie na wynos. Jak zaznacza Izabela Borowska z portalu Jemy w Łodzi niektóre knajpy wprowadziły nawet opcję zamówienia zestawu do samodzielnego przygotowania ulubionego dania w domu.

- Jedynie na początku epidemii sprzedaż przerwały pojedyncze lokalne gastronomie, czekając na rozwój wydarzeń, ale obecnie zdecydowana większość funkcjonuje - mówi Izabela Borowska. - Co więcej, branża gastro z Piotrkowskiej bardzo kreatywnie podeszła do sytuacji, oferując wcześniej niedostępne linie produktów, wprowadzając dodatkową ofertę oraz łącząc się w mini spółdzielnie, promujące wzajemnie swoje wyroby.

Zakupy na pewno nie będą wyglądać tak jak wcześniej, ale lokale są gotowe na klientów, co podkreśla hasło akcji promocyjnej zainicjowanej przez przedsiębiorców - #jesteśmyotwarci.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie