Hanna Zdanowska: budowa Trasy W-Z w Łodzi jest przygotowana

Jolanta Baranowska, Andrzej Boratyński
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska Grzegorz Gałasiński/archiwum
Udostępnij:
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska odniosła się do uchwały przyjętej przez radnych na środowej sesji, w której apelują do władz miasta o wstrzymanie i ponowne przygotowanie budowy Trasy W-Z.

CZYTAJ: Radni apelują do prezydent Łodzi o wtrzymanie budowy Trasy W-Z

- Dzisiejsza uchwała radnych jest tylko politycznym przeciąganiem liny, a ja nie zamierzam wchodzić w dyskusje polityczne - mówi prezydent. - Moim zdaniem inwestycja jest przygotowana, a nieprawdą jest twierdzenie, że miasto nie jest na nią gotowe.

Hanna Zdanowska dodaje, że jeśli radni uważają, że ta inwestycja jest niepotrzebna, to niech przygotują projekt uchwały
w sprawie wykreślenia budowy Trasy W-Z z Wieloletniej Prognozy Finansowej.

Radny SLD Tomasz Trela tłumaczy, że Sojusz chce, żeby trasa W-Z powstała. - Podjęta w środę uchwała to legitymacja dla prezydenta, by usiadł do rozmów z wykonawcami - mówi Trela. - Jeszcze nikt nie usiadł do rozmów, a już słyszymy straszenie utratą unijnej dotacji, której jeszcze nie mamy, czy karami dla wykonawcy. My nie chcemy rezygnować z tej inwestycji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

f
ff
tak samo jak ŁTR usprawniło trasę północ-południe :D
x
xsr
jestem za ta inwestycja jak za kazda inna! SLD won z Łodzi wystarczajaco ja zniszczyliscie
Ł
Łodzianin
jest głupi i świadczy o płytkości umysłowej piszącego....
s
sklave
Czy u pani prezydent z głową jest porządku???
Lata z tymi inwestycjami po mieście jak kot z oparzonym pęcherzem.
Jeszcze jednych nie skończyła a już drugie rozpoczyna.
A kasa miejska jest pusta jak bęben.
Lada dzień miasto stanie się jednym placem budowy.
Ważne, że jeszcze jest skąd brać na budowę dworca.......
Kredyt, kredytem się spłaca.
Quo vadis.....Quo vadis......Quo vadis.....
Czaruś potrafi być czarujący
sklave.manifo.com/foto-szopka-2
q
quebec
Dotacja z Unii jest na rozwój komunikacji zbiorowej - a dokładniej tramwajowej. Podstawowe pytanie: w jaki sposob ta inwestycja usprawni komunikację tramwajową na trasie W-Z? Ktoś ma jakiś pomysł? Oczywiście może na to wpływać np. wymiana torowisk, sygnalizacji, urządzeń sterowania ruchem - ale do tego nie trzeba kopać rowu. No ale cóż...
Jedyny plus tej całej inwestycji to budowa dworca przesiadkowego. Nie wiem czy z wyglądu mi się podoba, natomiast sam pomysł jest moim zdaniem bardzo dobry. Ale naprawdę dało się to zrobić inaczej, bez rowu..
q
quebec
Ale Ad. 1) były przeprowadzane badania, które wskazują, że po zwiększeniu przepustowości drogi o 10% po 5 latach następuje wzrost ruchu o 9%. To oznacza, że jeżeli korki w ogóle by zniknęły, to na bardzo krótko. Sposobem na rozładowanie korków jest prowadzenie ATRAKCYJNEJ komunikacji miejskiej. Niestety u nas następuje jej powolny (ale skuteczny) demontaż. Ad. 2) to jest w ogóle... ech. Nie kumam. Jezdnie będą pod torami, i obok torów. Ale między torami a jezdniami na tym samym poziomie będzie wąwóz/rów/kanion. Miasto zostanie rozcięte jeszcze bardziej niż ma to miejsce teraz. Wyglądać to raczej nie będzie zbyt atrakcyjnie. Jak kopać, to tunel, a nie rów. Ad. 3) A to jest bardzo dobre pytanie ;) Chociaż w sumie w chwili obecnej mamy podobny kanion (tyle że krótszy) na Mickiewicza od Wólczańskiej do Łąkowej, i jakoś tam dają radę (chociaż tam jest jeszcze pas zieleni obok torowiska - w nowym wąwozie tego nie będzie...).
a
adam
1. nie przybędzie dodatkowych pasów ruchu czyli korki pozostaną. 2. nie przybędzie powierzchni pod zieleń bo jezdnie będą obok torów a nie pod. 3. jak "kanion" będzie odśnieżany? 4. czy są przewidziane zatoki, miejsca awaryjne na skutki ewentualnych wypadków drogowych? Te pytania padały wielokrotnie ale nikt do tej pory na nie nie odpowiedział więc pytanie jak w tytule.
m
mentalista
Radni SLD zapewne znowu nie mają pojęcia za czym głosują. Na sesji Rady Miejskiej 28.08.2013 głosowali PRZECIWKO zmianie programu inwestycyjnego lotniska Lublinek. Oznacza to, że byli za tym by realizować stary, przewymiarowany program z inwestycjami , które teraz nie są niezbędne, za kwotę większą o kilkadziesiąt milionów a nie realizować tego co jest niezbędne do dalszego funkcjonowania przy ograniczeniu wydatków miasta. TO PORAŻKA INTELEKTUALNA TEJ EKIPY !!!
X
XYZ
Czy można podać która inwestycja realizowana przez poprzednich prezydentów została zrezlizowana w terminie i w takim zakresie jak była planowana?
S
Same trolle w tym SLD
Same trolle w tym SLD. 5 lat przygotowań, a im się przypomina na 20 dni przed rozpoczęciem prac, że tą inwestycje należy poprawić.
f
frtt
została zrealizowana w terminie i w takim zakresie jak była planowana?
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie