Hubert Barański: łodzianie zapragną nowych stacji

    Hubert Barański: łodzianie zapragną nowych stacji

    Matylda Witkowska

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Hubert Barański, prezes Fundacji Fenomen

    Hubert Barański, prezes Fundacji Fenomen ©Krzysztof Szymczak

    Jako organizacja zajmująca się transportem zrównoważonym, od ponad 8 lat staramy się uwrażliwić władze miejskie i mieszkańców na potrzebę dostosowania miasta do potrzeb jazdy rowerem - mówi Hubert Barański prezes Fundacji Fenomen.
    Hubert Barański, prezes Fundacji Fenomen

    Hubert Barański, prezes Fundacji Fenomen ©Krzysztof Szymczak

    Dlatego od dawna ostrzegaliśmy ZDiT, że trzeba tworzyć nową infrastrukturę rowerową w mieście. Stąd może zaskoczenie dla niektórych, że z dużą ostrożnością podchodziliśmy do pomysłu uruchomienia w Łodzi roweru publicznego.

    Znając doświadczenia innych miast wiedzieliśmy, że taka usługa powinna znajdować się w dalszym szeregu potrzeb rowerowych miasta. Łodzianie jednak w budżecie obywatelskim wskazali, że mają dość czekania i chcą uruchomienia roweru publicznego.
    Dlatego też wskazywaliśmy, mając za sobą doświadczenia kilkuset miast na świecie, że stacje roweru publicznego muszą znajdować się w niedalekiej odległości od siebie, że jak startować to od razu z dużą ilością stacji i rowerów. To się udało! Zdaję sobie jednak sprawę, że mieszkańcy Karolewa, Retkini, Teofilowa, Radogoszcza, Chojen czy Widzewa, będą niezadowoleni z braku stacji w ich sąsiedztwie. Dlatego jestem przekonany, że zagłosują na projekty w tegorocznym budżecie obywatelskim, proponujące nowe stacje na ich osiedlach.

    Przeczytaj także: Łódzki rower publiczny: hipsterski gadżet czy ważny środek komunikacji? [FORUM]

    Nagle rower zaczyna być nowym środkiem transportu, dostępnym dla niemal każdego. Zwiększa się też świadomość, że na rowerze nie jedzie jakiś anonimowy rowerzysta, ale może to być sąsiad czy członek rodziny. 1 maja to rocznica przystąpienia Polski do UE, to też dzień przyłączenia Łodzi do miast europejskich mających rower publiczny. Liczę, że władze miasta jeszcze bardziej zwiększą starania, aby po Łodzi jeździło się bezpiecznie rowerem, choćby przez tworzenie jeszcze większej liczby pasów ruchu dla rowerów, śluz rowerowych i nowych połączeń dla mieszkańców wybierających rower jako codzienny środek transportu.

    Zobacz filmowy skrót najważniejszych wydarzeń minionego tygodnia - 11-17 kwietnia 2016 roku

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (20)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pustosłowie

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 7

    "Łodzianie zapragną". Jaaasne. Pytanie ilu ich będzie i jakim kosztem powstanie to wielkie szczęście.
    Bo rower jest fajny, tylko mój wypasiony rower kosztował 1800zł, ale miejski ponad 10000zł.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W ubiegłym roku

    RowerowaLodz.pl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Na projekt rowerowy zagłosowało ponad 9 tysięcy osób = czwarty wynik w Łodzi.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To o niczym nie świadczy.

    SWK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Zacznę od tego że akurat idea ŁoRP mi sie podoba i jestem za.
    Natomiast powoływanie się że to czwarty wynik itp to bezsens.
    Nie ma możliwości głosowania przeciw projektom więc nawet najbardziej...rozwiń całość

    Zacznę od tego że akurat idea ŁoRP mi sie podoba i jestem za.
    Natomiast powoływanie się że to czwarty wynik itp to bezsens.
    Nie ma możliwości głosowania przeciw projektom więc nawet najbardziej kontrowersyjna bzdura może zostać przepchnięta do realizacji jeżeli tylko zostanie zachowana odpowiednia zależność między ceną a ilością oddanych głosów.
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ?

    nic nie zastapi komunikacji miejskiej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

    podstawą komunikacji są tramwaje i autobusy miejskie ,rowery nigdy tego nie zastąpią ani nie uzupełnią,jest typowy środek transportu dla hobbystów i takim pozostanie,ścieżki rowerowe kosztem jezdni...rozwiń całość

    podstawą komunikacji są tramwaje i autobusy miejskie ,rowery nigdy tego nie zastąpią ani nie uzupełnią,jest typowy środek transportu dla hobbystów i takim pozostanie,ścieżki rowerowe kosztem jezdni czy chodników to nonsens.
    Jaki procent ludzi porusza się na rowerach 0.2% mieszkańców Łodzi czy mniej?
    Ścieżki rowerowe powinny powstawać w miejscach gdzie nie kolidują ani z jednią ani z chodnikiem.
    To szaleństwo dyktatu rowerzystów powstało tedy kiedy jeden z polityków/Stępień/ pare razy przejechał sie po mieście rowerem i udawał takiego strasznie ekologicznego na ,tak naprawde wszędzie jeździł samochodem.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Po co ścieżki rowerowe?

    Kuba (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Sam jestem rowerzystą i uważam ścieżki rowerowe za zbędne w wielu miejscach. Takimi przykładami są ulice kusocińskiego, retkińska, armii krajowej, konstantynowska. Na tych ulicach zdecydowanie...rozwiń całość

    Sam jestem rowerzystą i uważam ścieżki rowerowe za zbędne w wielu miejscach. Takimi przykładami są ulice kusocińskiego, retkińska, armii krajowej, konstantynowska. Na tych ulicach zdecydowanie lepiej sprawdziły by się pasy dla rowerów a na armii krajowej czy kusocińskiego jakakolwiek infrastruktura dla rowerzystów jest zbędna, no ewentualnie sierżanty, żeby przypomnieć ludziom, gdzie powinni jeździć. Z drugiej strony wolałbym nie jechać rowerem po alei (a może aleji?) Włókniarzy czy Trasie Górnej, tam powinny być ścieżki rowerowe. Z drugiej strony po alei Politechniki bardzo chętnie pojadę, tak samo po Wyszyńskiego, tam mogłyby być chodniki z dopuszczonym ruchem rowerzystów, aby można było się szybko przedostać pod prąd.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Postęp

    bladteth (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Nie 0,2%, ale znacznie więcej. Wg raportu ZDiT z 2013 r. było 1,8%, teraz pewnie więcej. Oddanie spójnej, porządnie wykonanej infrastruktury rowerowej + wypożyczalnie jeszcze podbiją statystyki....rozwiń całość

    Nie 0,2%, ale znacznie więcej. Wg raportu ZDiT z 2013 r. było 1,8%, teraz pewnie więcej. Oddanie spójnej, porządnie wykonanej infrastruktury rowerowej + wypożyczalnie jeszcze podbiją statystyki. Lawina ruszyła i dobrze, że władze miasta to zauważają. DDR powinny powstawać tam, gdzie jeżdżą rowerzyści. W dobie Stravy/Endomondo nie ma problemu z określeniem gdzie DDR są potrzebne.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    oj nie, nie, nie,

    SWK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    DDR TYLKO przy drogach 50+, dla zakresu 30-50 pasy dla rowerów, dla

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przeczytałem..

    4pietrowydrapaczchmur (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 7

    sratatata :-)
    Docenisz rowery gdy będa korki spowodowane zdarzeniem losowym a ty będziesz musiał szybko dostać sie w jakieś miejsce. Rowery oczywiście nie sa pełnoprawnym transportem. Sa jego...rozwiń całość

    sratatata :-)
    Docenisz rowery gdy będa korki spowodowane zdarzeniem losowym a ty będziesz musiał szybko dostać sie w jakieś miejsce. Rowery oczywiście nie sa pełnoprawnym transportem. Sa jego dopełnieniem. W każdym mieście rowery sie sprawdzają tylko nie u nas bo król Maciuś tak postanowił. Żeby nie było. Dla części osób beda zbawieniem lecz dla budżetu MPK, riksirzy, taksówkarzy utrapieniem.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Karać Rowerzystów za jazdę po chodnikach i po przejściach dla pieszych !

    Wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów ! (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 10

    Karać Rowerzystów za jazdę po chodnikach i po przejściach dla pieszych !
    Wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów !
    Wprowadzić zmianę w Ustawie PORD by tak jak dawniej, na przejazdach z droga...rozwiń całość

    Karać Rowerzystów za jazdę po chodnikach i po przejściach dla pieszych !
    Wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów !
    Wprowadzić zmianę w Ustawie PORD by tak jak dawniej, na przejazdach z droga rowerową, to rowerzysta miał obowiązek ustąpić pierwszeństwa samochodowi !
    Przestać zamieniać istniejące chodniki i jezdnie na ścieżki rowerowe !
    Zakazać wjazdu rowerami do parków !
    Odseparować całkowicie rowerzystów od pieszych - likwidacja CPR !
    Wprowadzić obowiązkową rejestracje rowerów !
    Przywrócić poprzednie, surowe, kary za jazdę rowerem pod wpływem alkoholu !
    Ujawnić jakie koszty ponosi UMŁ w związku z organizacją Masy Krytycznej !
    Ile osób z fundacji Fenomen jest zatrudnionych w instytucjach utrzymywanych przez podatników?

    W związku z coraz większą ilością wypadków powodowanych rowerzystów proponuję zgłaszać każde zaobserwowane wykroczenie rowerzystów.
    Jak policja i SM zacznie dostawać kilkaset zgłoszeń o rowerzystach jeżdżących chodnikami i po przejściach dla pieszych to obiboki dla świętego spokoju zajmą się zrobieniem porządku z tą grupą użytkowników dróg!
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ooo... Pan Kopiuj i wklej! To przytoczę się jeszcze raz! cz. I

    Rowerzysta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    W każdym artykule (nawet nie na temat), widzę taki komentarz. Teraz już nie wiem, czy to jest ściskanie pośladów z powodu, że infrastruktura rowerowa jest coraz większa i remontowana, czy to po...rozwiń całość

    W każdym artykule (nawet nie na temat), widzę taki komentarz. Teraz już nie wiem, czy to jest ściskanie pośladów z powodu, że infrastruktura rowerowa jest coraz większa i remontowana, czy to po prostu głupota i nie czytanie artykułów ze zrozumieniem.
    W tym komentarzu, będę chciał pokazać ci, że bezmyślne kopiowanie, jest głupotą i że nie koniecznie masz rację. Będę kopiować twoje skopiowane wypociny, oznaczać je w cudzysłowie (czyli coś takiego "") i odnosić się do nich. Tak więc do dzieła.

    "Karać Rowerzystów za jazdę po chodnikach i po przejściach dla pieszych !" - Jeżeli chodzi o przejścia dla pieszych, to się zgodzę. Poruszanie się chodnikiem jest dozwolone tylko wyjątkowo:
    - gdy rowerzysta opiekuje się osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem.
    - gdy panują ekstremalne warunki pogodowe (śnieg, gołoledź, mgła.
    - gdy szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m (standardowe 4 płyty chodnikowe) i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów.

    "Wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów !" - Z tym się zgodzę (sam mam i gorąco polecam).

    "Wprowadzić zmianę w Ustawie PORD by tak jak dawniej, na przejazdach z droga rowerową, to rowerzysta miał obowiązek ustąpić pierwszeństwa samochodowi !" - a po co? żebyście mieli w du*ie wszystko wokół? To prawo jest dobre, ponieważ w końcu zaczynacie patrzeć na innych uczestników ruchu, a jak wiadomo, dobrych rzeczy się nie zmienia.

    "Przestać zamieniać istniejące chodniki i jezdnie na ścieżki rowerowe !" - ok, to zabierajmy pasy ruchu dla samochodów i co ty na to? Patrz na to, że kiedyś projektowano inaczej ulice, czy chodniki, więc do budowy ścieżki rowerowej, trzeba coś zwęzić. A pragnąłbym zaznaczyć, to infrastruktura rowerowa, to nie chwilowa moda, tylko długoterminowa inwestycja w transport, która pozytywnie odbije się na ilość samochodów na jezdni jak i również emisję spalin a co za tym idzie, będziesz oddychał czystszym powietrzem.

    'Zakazać wjazdu rowerami do parków ! - Rower to nie tylko środek transportu, ale również środek do rekreacyjnej jazdy. To tak jakby zakazać skrzypkowi grania w publicznych występach np. w filharmonii.

    "Odseparować całkowicie rowerzystów od pieszych - likwidacja CPR !" - Tak jak wcześniej. Można byłoby zlikwidować, ale wtedy w większości przypadków tracicie jeden pas ruchu, jak masz na przykładzie ul. Piłsudskiego między Wysoką, a Wodną.
    Wtedy zacznie się pitolenie, że zabrało się kierowcom pas ruchu, więc i tak źle i tak nie dobrze.

    "Wprowadzić obowiązkową rejestracje rowerów ! " - Może i to byłoby dobre, może i nie. Nie mam zdania na ten temat, więc się nie wypowiem. Wybacz :-)

    "Przywrócić poprzednie, surowe, kary za jazdę rowerem pod wpływem alkoholu !" - Z tym się zgodzę, lecz wyobrażam sobie już grypsowanie w pierdlu rowerzysty i samochodziarza, który trafili tam z powodu jazdy na podwójnym gazie :-)

    "Ujawnić jakie koszty ponosi UMŁ w związku z organizacją Masy Krytycznej !" - Chciałbyś wiedzieć też, ile UMł wydaje na "Festiwal świateł" lub inne imprezy, które są na terenie naszego miasta? Podejrzewam, że fundacja Fenomen, w sporej większości finansowała masę krytyczną, która od listopada jest zawieszona. Radzę poszukać sobie artykułu w Dzienniku Łódzkim, ponieważ na 100% jest artykuł listopadowy, o zawieszeniu Masy Krytycznej.

    "Ile osób z fundacji Fenomen jest zatrudnionych w instytucjach utrzymywanych przez podatników?" - Tego ci nie powiem, ponieważ sam nie wiem, aczkolwiek mnie to nie interesuje z takich względów:
    - Przedstawiciel takowej fundacji możliwe, że pracuje np. w UMŁ, ale za pewne robi projekty, za które bierze pieniądze. Teraz wyobraź sobie jakbyś ty miał nie dostać wypłaty, za swoją prace.
    - Nie chciałbym znać z Imion i nazwisk, wszystkich członków fundacji Fenomen, którzy pracują n. w UMŁ czy ZDiT. Tak samo nie chciałbym, żeby firma, w której pracuję, rozpowszechniała moje dane osobowe. To działa w obydwie strony. Kij ma zawsze dwa końce.
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ooo... Pan Kopiuj i wklej! To przytoczę się jeszcze raz! cz. I

    Rowerzysta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    W każdym artykule (nawet nie na temat), widzę taki komentarz. Teraz już nie wiem, czy to jest ściskanie pośladów z powodu, że infrastruktura rowerowa jest coraz większa i remontowana, czy to po...rozwiń całość

    W każdym artykule (nawet nie na temat), widzę taki komentarz. Teraz już nie wiem, czy to jest ściskanie pośladów z powodu, że infrastruktura rowerowa jest coraz większa i remontowana, czy to po prostu głupota i nie czytanie artykułów ze zrozumieniem.
    W tym komentarzu, będę chciał pokazać ci, że bezmyślne kopiowanie, jest głupotą i że nie koniecznie masz rację. Będę kopiować twoje skopiowane wypociny, oznaczać je w cudzysłowie (czyli coś takiego "") i odnosić się do nich. Tak więc do dzieła.

    "Karać Rowerzystów za jazdę po chodnikach i po przejściach dla pieszych !" - Jeżeli chodzi o przejścia dla pieszych, to się zgodzę. Poruszanie się chodnikiem jest dozwolone tylko wyjątkowo:
    - gdy rowerzysta opiekuje się osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem.
    - gdy panują ekstremalne warunki pogodowe (śnieg, gołoledź, mgła.
    - gdy szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m (standardowe 4 płyty chodnikowe) i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów.

    "Wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów !" - Z tym się zgodzę (sam mam i gorąco polecam).

    "Wprowadzić zmianę w Ustawie PORD by tak jak dawniej, na przejazdach z droga rowerową, to rowerzysta miał obowiązek ustąpić pierwszeństwa samochodowi !" - a po co? żebyście mieli w du*ie wszystko wokół? To prawo jest dobre, ponieważ w końcu zaczynacie patrzeć na innych uczestników ruchu, a jak wiadomo, dobrych rzeczy się nie zmienia.

    "Przestać zamieniać istniejące chodniki i jezdnie na ścieżki rowerowe !" - ok, to zabierajmy pasy ruchu dla samochodów i co ty na to? Patrz na to, że kiedyś projektowano inaczej ulice, czy chodniki, więc do budowy ścieżki rowerowej, trzeba coś zwęzić. A pragnąłbym zaznaczyć, to infrastruktura rowerowa, to nie chwilowa moda, tylko długoterminowa inwestycja w transport, która pozytywnie odbije się na ilość samochodów na jezdni jak i również emisję spalin a co za tym idzie, będziesz oddychał czystszym powietrzem.

    'Zakazać wjazdu rowerami do parków ! - Rower to nie tylko środek transportu, ale również środek do rekreacyjnej jazdy. To tak jakby zakazać skrzypkowi grania w publicznych występach np. w filharmonii.

    "Odseparować całkowicie rowerzystów od pieszych - likwidacja CPR !" - Tak jak wcześniej. Można byłoby zlikwidować, ale wtedy w większości przypadków tracicie jeden pas ruchu, jak masz na przykładzie ul. Piłsudskiego między Wysoką, a Wodną.
    Wtedy zacznie się pitolenie, że zabrało się kierowcom pas ruchu, więc i tak źle i tak nie dobrze.

    "Wprowadzić obowiązkową rejestracje rowerów ! " - Może i to byłoby dobre, może i nie. Nie mam zdania na ten temat, więc się nie wypowiem. Wybacz :-)

    "Przywrócić poprzednie, surowe, kary za jazdę rowerem pod wpływem alkoholu !" - Z tym się zgodzę, lecz wyobrażam sobie już grypsowanie w pierdlu rowerzysty i samochodziarza, który trafili tam z powodu jazdy na podwójnym gazie :-)

    "Ujawnić jakie koszty ponosi UMŁ w związku z organizacją Masy Krytycznej !" - Chciałbyś wiedzieć też, ile UMł wydaje na "Festiwal świateł" lub inne imprezy, które są na terenie naszego miasta? Podejrzewam, że fundacja Fenomen, w sporej większości finansowała masę krytyczną, która od listopada jest zawieszona. Radzę poszukać sobie artykułu w Dzienniku Łódzkim, ponieważ na 100% jest artykuł listopadowy, o zawieszeniu Masy Krytycznej.

    "Ile osób z fundacji Fenomen jest zatrudnionych w instytucjach utrzymywanych przez podatników?" - Tego ci nie powiem, ponieważ sam nie wiem, aczkolwiek mnie to nie interesuje z takich względów:
    - Przedstawiciel takowej fundacji możliwe, że pracuje np. w UMŁ, ale za pewne robi projekty, za które bierze pieniądze. Teraz wyobraź sobie jakbyś ty miał nie dostać wypłaty, za swoją prace.
    - Nie chciałbym znać z Imion i nazwisk, wszystkich członków fundacji Fenomen, którzy pracują n. w UMŁ czy ZDiT. Tak samo nie chciałbym, żeby firma, w której pracuję, rozpowszechniała moje dane osobowe. To działa w obydwie strony. Kij ma zawsze dwa końce.
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ooo... Pan Kopiuj i wklej! To przytoczę się jeszcze raz! cz. I

    Rowerzysta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    W każdym artykule (nawet nie na temat), widzę taki komentarz. Teraz już nie wiem, czy to jest ściskanie pośladów z powodu, że infrastruktura rowerowa jest coraz większa i remontowana, czy to po...rozwiń całość

    W każdym artykule (nawet nie na temat), widzę taki komentarz. Teraz już nie wiem, czy to jest ściskanie pośladów z powodu, że infrastruktura rowerowa jest coraz większa i remontowana, czy to po prostu głupota i nie czytanie artykułów ze zrozumieniem.
    W tym komentarzu, będę chciał pokazać ci, że bezmyślne kopiowanie, jest głupotą i że nie koniecznie masz rację. Będę kopiować twoje skopiowane wypociny, oznaczać je w cudzysłowie (czyli coś takiego "") i odnosić się do nich. Tak więc do dzieła.

    "Karać Rowerzystów za jazdę po chodnikach i po przejściach dla pieszych !" - Jeżeli chodzi o przejścia dla pieszych, to się zgodzę. Poruszanie się chodnikiem jest dozwolone tylko wyjątkowo:
    - gdy rowerzysta opiekuje się osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem.
    - gdy panują ekstremalne warunki pogodowe (śnieg, gołoledź, mgła.
    - gdy szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m (standardowe 4 płyty chodnikowe) i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów.

    "Wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów !" - Z tym się zgodzę (sam mam i gorąco polecam).

    "Wprowadzić zmianę w Ustawie PORD by tak jak dawniej, na przejazdach z droga rowerową, to rowerzysta miał obowiązek ustąpić pierwszeństwa samochodowi !" - a po co? żebyście mieli w du*ie wszystko wokół? To prawo jest dobre, ponieważ w końcu zaczynacie patrzeć na innych uczestników ruchu, a jak wiadomo, dobrych rzeczy się nie zmienia.

    "Przestać zamieniać istniejące chodniki i jezdnie na ścieżki rowerowe !" - ok, to zabierajmy pasy ruchu dla samochodów i co ty na to? Patrz na to, że kiedyś projektowano inaczej ulice, czy chodniki, więc do budowy ścieżki rowerowej, trzeba coś zwęzić. A pragnąłbym zaznaczyć, to infrastruktura rowerowa, to nie chwilowa moda, tylko długoterminowa inwestycja w transport, która pozytywnie odbije się na ilość samochodów na jezdni jak i również emisję spalin a co za tym idzie, będziesz oddychał czystszym powietrzem.

    'Zakazać wjazdu rowerami do parków ! - Rower to nie tylko środek transportu, ale również środek do rekreacyjnej jazdy. To tak jakby zakazać skrzypkowi grania w publicznych występach np. w filharmonii.

    "Odseparować całkowicie rowerzystów od pieszych - likwidacja CPR !" - Tak jak wcześniej. Można byłoby zlikwidować, ale wtedy w większości przypadków tracicie jeden pas ruchu, jak masz na przykładzie ul. Piłsudskiego między Wysoką, a Wodną.
    Wtedy zacznie się pitolenie, że zabrało się kierowcom pas ruchu, więc i tak źle i tak nie dobrze.

    "Wprowadzić obowiązkową rejestracje rowerów ! " - Może i to byłoby dobre, może i nie. Nie mam zdania na ten temat, więc się nie wypowiem. Wybacz :-)

    "Przywrócić poprzednie, surowe, kary za jazdę rowerem pod wpływem alkoholu !" - Z tym się zgodzę, lecz wyobrażam sobie już grypsowanie w pierdlu rowerzysty i samochodziarza, który trafili tam z powodu jazdy na podwójnym gazie :-)

    "Ujawnić jakie koszty ponosi UMŁ w związku z organizacją Masy Krytycznej !" - Chciałbyś wiedzieć też, ile UMł wydaje na "Festiwal świateł" lub inne imprezy, które są na terenie naszego miasta? Podejrzewam, że fundacja Fenomen, w sporej większości finansowała masę krytyczną, która od listopada jest zawieszona. Radzę poszukać sobie artykułu w Dzienniku Łódzkim, ponieważ na 100% jest artykuł listopadowy, o zawieszeniu Masy Krytycznej.

    "Ile osób z fundacji Fenomen jest zatrudnionych w instytucjach utrzymywanych przez podatników?" - Tego ci nie powiem, ponieważ sam nie wiem, aczkolwiek mnie to nie interesuje z takich względów:
    - Przedstawiciel takowej fundacji możliwe, że pracuje np. w UMŁ, ale za pewne robi projekty, za które bierze pieniądze. Teraz wyobraź sobie jakbyś ty miał nie dostać wypłaty, za swoją prace.
    - Nie chciałbym znać z Imion i nazwisk, wszystkich członków fundacji Fenomen, którzy pracują n. w UMŁ czy ZDiT. Tak samo nie chciałbym, żeby firma, w której pracuję, rozpowszechniała moje dane osobowe. To działa w obydwie strony. Kij ma zawsze dwa końce.
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ooo... Pan Kopiuj i wklej! To przytoczę się jeszcze raz! cz. II

    Rowerzysta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    "W związku z coraz większą ilością wypadków powodowanych rowerzystów proponuję zgłaszać każde zaobserwowane wykroczenie rowerzystów ..." - Jeśli tak, to w waszym przypadku, policja czy straż...rozwiń całość

    "W związku z coraz większą ilością wypadków powodowanych rowerzystów proponuję zgłaszać każde zaobserwowane wykroczenie rowerzystów ..." - Jeśli tak, to w waszym przypadku, policja czy straż miejska powinni koczować na was na każdym skrzyżowaniu. Nie wiem, skąd masz jakieś dziwne statystyki, lecz pragnąłbym zapoznać się z artykułem, który nie jest jako tako dowodem, lecz delikatnym zarysem tego, z jakiego powodu są wypadki w Łodzi. Rowerzyści, czy piesi nie są bez winy, wiadomo i nawet nie chciałbym ich wybieleć, no ale jednak zapraszam do lektury :
    http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/9122933,w-lodzi-rosnie-liczba-wypadkow-z-udzialem-pieszych-w-czwartek-kolejna-edycja-akcji-niechronieni,-1,2,id,t,so,nk.html

    Mam nadzieję, że moje wypociny, chociaż w pewnej części, dały tobie do zrozumienia.
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia :-)
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ooo... Pan Kopiuj i wklej! To przytoczę się jeszcze raz! cz. II

    Rowerzysta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    "W związku z coraz większą ilością wypadków powodowanych rowerzystów proponuję zgłaszać każde zaobserwowane wykroczenie rowerzystów ..." - Jeśli tak, to w waszym przypadku, policja czy straż...rozwiń całość

    "W związku z coraz większą ilością wypadków powodowanych rowerzystów proponuję zgłaszać każde zaobserwowane wykroczenie rowerzystów ..." - Jeśli tak, to w waszym przypadku, policja czy straż miejska powinni koczować na was na każdym skrzyżowaniu. Nie wiem, skąd masz jakieś dziwne statystyki, lecz pragnąłbym zapoznać się z artykułem, który nie jest jako tako dowodem, lecz delikatnym zarysem tego, z jakiego powodu są wypadki w Łodzi. Rowerzyści, czy piesi nie są bez winy, wiadomo i nawet nie chciałbym ich wybieleć, no ale jednak zapraszam do lektury :
    http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/9122933,w-lodzi-rosnie-liczba-wypadkow-z-udzialem-pieszych-w-czwartek-kolejna-edycja-akcji-niechronieni,-1,2,id,t,so,nk.html

    Mam nadzieję, że moje wypociny, chociaż w pewnej części, dały tobie do zrozumienia.
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia :-)
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    KIEDY REMONT ROKICINSKIEJ W ANDRZEJOWIE?

    panna lodzia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    tanczaca na stole ogarnij sie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wonmistont

    dr Miut (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 5

    speiprzaj dziadu

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Fundacja co buduje

    tylko konflikty... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 7

    Czy ten człowiek wie co mówi? Jak twierdzi organizacja zajmuje się transportem zrównoważonym , a w rzeczywistości jako jedyny środek komunikacji widzą tylko rower zwalczając zaciekle samochody....rozwiń całość

    Czy ten człowiek wie co mówi? Jak twierdzi organizacja zajmuje się transportem zrównoważonym , a w rzeczywistości jako jedyny środek komunikacji widzą tylko rower zwalczając zaciekle samochody. Jest to twórca konfliktów na linii rowerzysta - pieszy oraz rowerzysta - kierowca. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    komentarz

    decades (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    Panie Baranski, prosze o Pana komentarz do rozmieszczenia stacji 1,2,27 planowanej inwestycji.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    niezle upasiony

    aa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

    a niby rower taki zdrowy?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    spadaj

    mm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

    baranie

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo