9/16
#8 Peugeot 206 (1998 – 2012)...
fot. overdose / wikimedia.commons.org

#8 Peugeot 206 (1998 – 2012)

Dostępny w kilku wersjach, dla początkującego kierowcy najlepiej sprawdzi się w wersji hatchback, ewentualnie cabrio dla fanów sportowego sznytu. Za kilka tysięcy można znaleźć interesujące okazy, a dużą zaletą 206 jest stosunkowo niska awaryjność. Słabym punktem może być skrzynia biegów, ale głównie temu autu zdarzają się jedynie drobne i tanie w naprawie usterki.

10/16
#9 Seat Arosa (1997 – 2004)...
fot. Rudolf Stricker / wikimedia.commons.org

#9 Seat Arosa (1997 – 2004)

Jeśli głównym kryterium jest dla ciebie to, by twoje pierwsze auto było jak najmniejsze, dobrym wyborem będzie Seat Arosa. Oczywiście musisz liczyć się z tym, że w najlepszym wypadku twoje pierwsze auto będzie 14-letnie, ale będzie niewielkie i łatwo będzie ci nim wykonywać trudne manewry. Niskie koszty utrzymania Arosy są również zachęcające. Nie będzie miał osiągów, którymi można się pochwalić, ale będzie mało spalał.

11/16
#10 Suzuki Swift II (1996 – 2004)...
fot. Rudolf Stricker / wikimedia.commons.org

#10 Suzuki Swift II (1996 – 2004)

Suzuki Swift drugiej generacji to nasza kolejna propozycja na pierwszy samochód. Małe gabaryty, niskie koszty utrzymania i właściwie brak poważniejszych usterek to istotne zalety tego samochodu. Komfort jazdy może nie być najwyższy, ale na pewno nauczysz się tym autem dobrze prowadzić, ponosząc przy tym nieduże koszty związane z eksploatacją.

12/16
#11 Fiat Seicento (1998 – 2010)...
fot. Jakub "Flyz1" Maciejewski / wikimedia.commons.org

#11 Fiat Seicento (1998 – 2010)

Ten niewielki samochód, następca Cinquecento (którego nie polecamy w tym zestawieniu, bo najmłodsze egzemplarze mają już 20 lat) to dobry wybór dla osób, które dysponują małym budżetem. Seicento w niezłym stanie można kupić za naprawdę małe pieniądze, ale próżno oczekiwać od niego fajerwerków – musimy liczyć się z podstawowym wyposażeniem.

Małe gabaryty pojazdu ułatwią jego prowadzenie, a niewielkie spalanie pozwoli zaoszczędzić na paliwie. Auto ma prostą konstrukcję, a części do niego są niedrogie i łatwo dostępne, dzięki czemu również eksploatacja nie pochłonie zbyt wielu pieniędzy.

Nie jest to jednak samochód odpowiedni na dłuższe trasy i umówmy się – wypadek w nim może skończyć się naprawdę tragicznie. Jeśli jednak twój pierwszy samochód ma posłużyć ci tylko do oswojenia się z prowadzeniem pojazdu i zamierzasz jeździć głównie po mieście, Seicento może być naprawdę dobrym wyborem.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Bovska w premierowym, namiętnym teledysku. Zobacz zdjęcia i klip!

Bovska w premierowym, namiętnym teledysku. Zobacz zdjęcia i klip!

Ważna widomość dla alergików. Co teraz pyli?

Ważna widomość dla alergików. Co teraz pyli?

Citroen C3 1.2 Turbo 100 KM vs Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM

Citroen C3 1.2 Turbo 100 KM vs Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM

Zobacz również

Ważna widomość dla alergików. Co teraz pyli?

Ważna widomość dla alergików. Co teraz pyli?

Wiemy, co było na egzaminie z matematyki! Sprawdź!

Wiemy, co było na egzaminie z matematyki! Sprawdź!