1/6
Wiadomo, ile kosztowały uzasadniające podwyżki w Łodzi...

Wiadomo, ile kosztowały uzasadniające podwyżki w Łodzi reklamy Polskiego Ładu eksponowane na autobusach MPK i śmieciarkach MPO. Niewykluczone, że sprawa trafi do prokuratury.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

2/6
Na autobusach i śmieciarkach w grudniu 2021 r. pojawiły się...

Na autobusach i śmieciarkach w grudniu 2021 r. pojawiły się informacje w formie reklam: "Polski Ład o 88 proc. droższy prąd" czy "Polski Ład: o 32 proc droższe bilety MPK". Kampania budzi spore kontrowersje, bo płaci za nią Urząd Miasta Łodzi, a poza tym jest osią sporu politycznego: politycy rządzącej Łodzią Koalicji Obywatelskiej upublicznili informację, że zmiany podatkowe wprowadzane przez rząd PiS w Polskim Ładzie ograbią budżet Łodzi z 300 mln zł, z kolei radni opozycyjnego klubu PiS nazywają ją "kłamliwą".
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

3/6
Wiceprezydenci Łodzi o planowanych na 2022 rok. podwyżkach...

Wiceprezydenci Łodzi o planowanych na 2022 rok. podwyżkach poinformowali w połowie listopada: wzrost czynszów o 30 proc., żłobki droższe o 10 proc., o proc. 15 wyższe opłaty wstępu na baseny i obiekty sportowe, a przede wszystkim bilety komunikacji miejskiej droższe o 32 proc. Jako powody wymieniano nie tylko spadek wpływów z PIT w ramach Polskiego Ładu, ale inflację i wzrost cen energii, paliwa, a także podwyżkę wynagrodzeń dla załogi MPK. Radni PiS uznali, że podwyżki uzasadnienia nie mają, bo jeszcze w listopadzie do budżetu Łodzi z rządu trafiło blisko 180 mln zł i te pieniądze wystarczyłyby na zaniechanie choćby podwyżek cen biletów (ostatecznie projekt uchwały podwyższającej ceny biletów trafi na sesję w styczniu), stoją też na stanowisku, że niższe podatki wcale nie zubożą wpływów z PIT dla budżetu Łodzi, bo pobudzą koniunkturę.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

4/6
W Urzędzie Miasta Łodzi zdecydowano jednak, że informacja o...
fot. StanisławB/Twitter

W Urzędzie Miasta Łodzi zdecydowano jednak, że informacja o przyczynach podwyżek będzie przedmiotem kampanii reklamowej. Kontrowersyjnej, bo przecież nie bezpłatnej, poza tym kierowcy autobusów MPK skarżyli się na hejt ze strony pasażerów, bo treść rozumieli jednoznacznie: to MPK podnosi ceny, podczas gdy w rzeczywistości odpowiada za to Rada Miejska, a projekt uchwały zawsze w takich sytuacjach jest projektem prezydenta miasta. O koszty kampanii dopytywali na grudniowej sesji radni PiS, ale bezskutecznie. Jednak umowy Biura Promocji i Nowych Mediów UMŁ z MPK i MPO zostały upublicznione w trybie dostępu do informacji publicznej na wniosek grupy LDZ Zmotoryzowani Łodzianie.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Potężny cios w przestępczość narkotykową!

Potężny cios w przestępczość narkotykową!

Czy to będzie udany weekend? Sprawdź horoskop dla wszystkich znaków zodiaku

Czy to będzie udany weekend? Sprawdź horoskop dla wszystkich znaków zodiaku

Nissan Juke. Znamy ceny odświeżonego modelu

Nissan Juke. Znamy ceny odświeżonego modelu

Zobacz również

Profesor Krzysztof Jóźwik wybrany rektorem Politechniki Łódzkiej na drugą kadencję

NOWE
Profesor Krzysztof Jóźwik wybrany rektorem Politechniki Łódzkiej na drugą kadencję

Zaskakujący lider listy PiS w eurowyborach w Łódzkiem. Kto jeszcze z PiS wystartuje?

Zaskakujący lider listy PiS w eurowyborach w Łódzkiem. Kto jeszcze z PiS wystartuje?