Jak zapobiegać utracie witamin w żywności? Przygotowanie warzyw i owoców.

red
x-news
Udostępnij:
Warzywa i owoce to główne źródło witamin. Co robić, by ich nie straciły? Jak przygotować żywność?

Warzywa i owoce warto jeść na surowo i przygotowywać możliwie jak najkrócej przed podaniem. Żywność najlepiej gotować na parze.

Jeśli już gotujemy w wodzie, to w małej ilości, aby ją później wykorzystać np. jako sos lub do zupy. Mrożonki można gotować bez wcześniejszego rozmrażania.

Surówki należy robić ze świeżo pokrojonych warzyw, w przeciwnym razie tracą witaminę C i witaminy z grupy B. Warzywa strączkowe, makaron, ryż i mąkę najlepiej przechowywać w ciemnych pojemnikach, gdyż promienie słoneczne niszczą zawartą w nich witaminę B2.

Zobacz także:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Materiał oryginalny: Jak zapobiegać utracie witamin w żywności? Przygotowanie warzyw i owoców. - Strona Kobiet

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janka

Najlepsze witaminy dla dzieci to te naturalne. Wg. terapiasokami.pl/gdzie-szukac-witamin, najlepiej dawać dzieciom wyciskane soki w wyciskarce wolnoobrotowej, bo wtedy zapewnimy maksymalną ilość i jakość witamin i enzymów które każdy, nie tylko dzieci potrzebuje. Żadnych suplementów czy innych sztucznych witamin nie polecam. Dla młodszych dzieci takie soki można rozcieńczyć wodą. Jeśli się zrobi sok z buraka z dodatkiem jabłka i marchewki, to dziecko chętnie wypije.

Przejdź na stronę główną Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie