reklama

Jak zmienia się model poszukiwania zatrudnienia?

Bartosz Jakubowski
Bartosz Jakubowski, Marketing Manager Poland, LMC s.r.o.
Bartosz Jakubowski, Marketing Manager Poland, LMC s.r.o. LMC
76 proc. Polaków w wieku produkcyjnym było zainteresowanych nowymi ofertami pracy lub zapoznało się z nimi w ciągu 12 miesięcy. Co było dla nich głównym źródłem wiedzy o wakatach? 40 proc., by pozyskać informacje o nowych ofertach, korzystało z aplikacji mobilnej. Ponad 1/3 badanych czerpała wiedzę z rekomendacji znajomych. Na znaczeniu zyskały także sieci społecznościowe (15 proc.). Zmalała natomiast r/r częstotliwość kontaktów bezpośrednich pracodawców z kandydatami.

Badania potwierdzają, że coraz mniej korzystamy z ogłoszeń zamieszczanych w prasie. Coraz rzadziej poszukujemy też nowego miejsca zatrudnienia na portalach pracy czy poprzez wpisywanie haseł kluczowych do wyszukiwarki. Dla 46 proc. badanych podstawowym narzędziem do znalezienia nowych ofert jest telefon komórkowy. Dużą rolę w procesie poszukiwania mają znajomi i ich rekomendacja (41 proc.).

A co jest dziś głównym motywatorem do zmiany? Na pierwszym miejscu nadal wymieniamy wyższe (o minimum 20 proc.) wynagrodzenie (44 proc.). Na znaczeniu zyskują jednak kwestie miękkie – prawie 30 proc. badanych zmieniło miejsce zatrudnienia w poszukiwaniu lepszego środowiska pracy. Wśród istotnych aspektów znalazły się również: wyższa elastyczność w miejscu pracy, łatwiejsza dostępność (w tym dogodniejszy dojazd, lepsza lokalizacja) oraz zakres obowiązków (25 proc.).

Żyjemy coraz szybciej i poszukujemy rozwiązań, które zapewnią nam jak najlepsze efekty w możliwie najkrótszym czasie.

Z badania zrealizowanego na zlecenie LMC wynika, że 22 proc. Polaków aktywnych zawodowo zmieniło pracę w ciągu 12 miesięcy, a 38 proc. planuje szukać nowej w ciągu najbliższego roku. Wyzwaniem dla pracodawców pozostaje dotarcie z ofertami do osób, które nie myślą o zmianie zatrudnienia.

Zmieniający się model poszukiwania pracy jest pochodną nie tylko szybkiego trybu życia i postępu technologicznego, ale również stopnia dojrzałości naszego systemu rekrutacji. Z ostatniego rankingu Labour Market Performance Index1 opracowanego przez PwC wynika, że pod tym względem trochę się u nas zmieniło – od 2007 roku awansowaliśmy o 10 pozycji, na 21. miejsce wśród krajów OECD.

Oczekiwanie na odpowiedzi ze strony pracodawców nadal jest jednak długie, wciąż też mocno pokutuje kwestia udzielania informacji zwrotnej, podczas gdy jednym z podstawowych wymagań dzisiejszego kandydata jest bezpośrednia, otwarta komunikacja z firmą.

Obejrzyj wideo:

Część pracodawców jest w stanie płacić więcej pracownikom z Ukrainy niż Polakom- mówi ekspert

Wideo

Materiał oryginalny: Jak zmienia się model poszukiwania zatrudnienia? - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

"model poszukiwania zatrudnienia..." cymes

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3