27 filmów przesłano do Urzędu Miasta Łodzi na konkurs, który ma wyłonić oficjalną reklamę Karty Łodzianina. Konkurs ogłoszono po fali krytyki, którą napotkała reklama z komikiem Rafałem Paczesiem, a spuentowana hasłem "Jebać biedę".
CZYTAJ DALEJ >>>
Klip reklamowy ze standuperem i komikiem Rafałem Paczesiempromującym Kartę Łodzianina - czyli pakiet zniżek m.in. w instytucjach miejskich - sloganem "Jebać biedę" wyemitowano 11 marca i od tamtej pory UMŁ i urzędowi spece od PR zbierają głownie negatywne recenzje swojej pracy i wyczucia. Nawet plotkarskie portale zastanawiały się, czy po emisji spotu gorszy wizerunek ma Łódź, czy komik.
CZYTAJ DALEJ >>>
Reklama nie podobała się nawet prezydent Łodzi Hannie Zdanowskiej (PO), ale pomimo tego, nie wycofano jej z obiegu w mediach społecznościowych. Zamiast tego ogłoszono konkurs dla tych, którzy klipem z hasłem "Jebać biedę" poczuli się obrażeni lub zażenowani. Reklama - według regulaminu - powinna być filmem wolnym od wulgaryzmów i podtekstów politycznych, zawierającym zachętę i przykład skorzystania z rabatu oferowanego przez Kartę Łodzianina. Nagroda? 2 tys. zł, oczywiście z budżetu miasta i status oficjalnej reklamy Karty Łodzianina.
CZYTAJ DALEJ >>>
W UMŁ nie potrafią ocenić, czy 27 filmów nadesłanych na konkurs to liczba duża czy mała. Po pierwsze dlatego, że konkurs w reakcji na kontrowersyjną reklamę organizowany był po raz pierwszy, po drugie na skręcenie filmiku organizatorzy pozostawili niewiele czasu, zaledwie tydzień, a i tak po ogłoszeniu konkursu w miejskich social mediach pojawiły się ironiczne komentarze w stylu, że z "zachętą może być trudno, skoro instytucje zamknięto w związku z lockdownem".
CZYTAJ DALEJ >>>