"J***ć biedę". Konkurs UMŁ... dla zażenowanych reklamą Karty Łodzianina. Nagroda z pieniędzy podatników za spot... bez wulgaryzmów

Marcin Darda
Marcin Darda
Czy Urząd Miasta Łodzi po nawale krytyki po emisji spotu reklamującego Kartę Łodzianina hasłem "jebać biedę" próbuje "ucieczki do przodu"? Właśnie ogłoszono konkurs na nakręcenie amatorskiego spotu, który ma szansę stać się oficjalną reklamą Karty Łodzianina. Nie można... użyć w nim wulgaryzmów, a można wygrać 2 tys. zł, zresztą z pieniędzy podatników. CZYTAJ DALEJ >>>UMŁ
Czy Urząd Miasta Łodzi po nawale krytyki po emisji spotu reklamującego Kartę Łodzianina hasłem "jebać biedę" próbuje "ucieczki do przodu"? Właśnie ogłoszono konkurs na nakręcenie amatorskiego spotu, który ma szansę stać się oficjalną reklamą Karty Łodzianina. Nie można... użyć w nim wulgaryzmów, a można wygrać 2 tys. zł, zresztą z pieniędzy podatników.

Reklamę ze standuperem i komikiem Rafałem Paczesiem promującym Kartę Łodzianina sloganem "Jebać biedę" wyemitowano 11 marca i od tamtej pory UMŁ i urzędowi spece od PR są pod obstrzałem krytycznych komentarzy. Nawet plotkarski portal Pudelek ocenił, iż "„trudno powiedzieć, co po emisji spotu cieszy się gorszym wizerunkiem: "komik" czy Bogu ducha winna aglomeracja”. Od reklamy odcięła się prezydent Łodzi Hanna Zdanowska (PO), a mimo to nie zostanie on wycofany z publicznego obiegu w social mediach. Zamiast tego UMŁ proponuje... konkurs.

"Nie podobał Ci się nasz filmik z Paczesiem? Pokaż nam, jak powinno to wyglądać i nagraj swoją reklamę Karty Łodzianina! Do wygrania 2000 złotych" - czytamy na profilu Łodzi na FB.

W regulaminie czytamy m.in., że film powinien zawierać zachętę do wyrobienia karty i pokazanie przykładu korzystania ze zniżki, bo Karta Łodzianina to pakiet rabatów i zniżek m.in. w miejskich instytucjach kultury, sportu i rekreacji czy restauracjach będących partnerami projektu. Spot, który weźmie udział w konkursie, nie może zawierać - uwaga - "słów czy scen powszechnie uważanych za wulgarne i niezgodne z zasadami dobrych obyczajów", a także "odniesień do polityki".

"J***ć biedę". Czy prezydent Hanna Zdanowska ma jeszcze coś do powiedzenia w urzędzie, którego jest szefową? 20.03.2021.

Zapytaliśmy w UMŁ, czy konkurs to próba "ucieczki do przodu" po fali krytyki, która spadła na magistrat po emisji spotu z Paczesiem. Odpowiedziano nam, że to raczej "próba spożytkowania energii, która pojawiła się w krytycznych, ale i pozytywnych komentarzach w reakcji na reklamę z Rafałem Paczesiem. UMŁ na spoty konkursowe czeka do 29 marca. Pod postem na profilu Łodzi po godzinie od ogłoszenia konkursu pojawiło się około 200 komentarzy krytycznych, jak i pozytywnych. Wśród nich m.in. taki: (...)Wystarczy uderzyć się w pierś i przeprosić. Będzie taniej niż 2000 zł.. Niektórzy z komentatorów pytają również w jaki sposób pokazać na filmie "przykład korzystania ze zniżki", skoro jest lockdown i "ilość miejsc gdzie można w tym momencie otrzymać zniżkę z tą kartą jest mocno ograniczona."

Zobacz również

Zwierzęta też potrafią się śmiać

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Niech UMŁ zapłaci zwycięzcy konkursu na nowy klip tyle ile panu Paczesiowi, bo te 2000 zł przy tej akcji jest śmieszne.

Dodaj ogłoszenie