Według założeń przetargu w 2021 roku w Łodzi ma się pojawić 1500 rowerów umieszczonych w 150 stacjach. Dostarczanie rowerów ma być podzielone na dwa etapy: 1 marca przyszłego roku ma się pojawić 500 rowerów i 48 stacji. Od 1 kwietnia system zwiększy się o 1000 rowerów i 102 stacje.
Nowy Łódzki Rower Publiczny ma działać cztery lata, do 2024 roku, za każdym razem od marca do końca listopada.
CZYTAJ WIĘCEJ >>>>
Firmy tworzące system mogą zaproponować dwa rodzaje rowerów. Jedna opcja to znane łodzianom z poprzedniej edycji rowery trzeciej generacji, czyli wkładane w stacje dokujące. Druga to rowery czwartej generacji, wyposażone w małe komputery, które można wypożyczać i zostawiać w dowolnym miejscu. Decyzja o rodzaju roweru zależeć będzie od operatora i jego kalkulacji.
Nie będzie natomiast rowerów bagażowych, tandemów czy rowerów dziecięcych.
Pierwsza partia stacji pojawi się głównie w centrum, potem też na dzielnicach. Lokalizacje stacji mają w dużej mierze pokrywać się z miejscami z poprzedniego systemu.
>>>>
Przetarg został ogłoszony wcześnie, żeby można było wyłonić operatora systemu. Doświadczenie Łodzi z poprzednich przetargów pokazuje, że rozstrzygnięcie zamówienia nie jest proste. W ubiegłym roku przetarg ogłoszony został na początku października. Rozstrzygnięcie przetargu przeciągnęło się na styczeń, ale nikt się nie zgłosił. Kolejny przetarg miał być rozstrzygnięty w czasie epidemii. Oferty były droższe niż przewidywało miasto i z powodu oszczędności przetarg został anulowany.