15 października 1845 ukończono układanie torów na linii Skierniewice – Łowicz (z Grodziska Mazowieckiego). Regularny ruch na trasie Warszawa – Łowicz uruchomiono 1 listopada 1845. Na zdjęciu Parowóz firmy Borsig kursujący po Drodze Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej przez Skierniewice, Łowicz, Piotrków, Radomsko, Kraków do Wiednia.
Sanktuarium w podłowickich Domaniewicach
15 września 1633 prymas Polski i Litwy Jan Wężyk w podłowickich Domaniewicach konsekrował kaplicę, w której znajduje się Sanktuarium Matki Bożej Domaniewickiej, Pocieszycielki Strapionych. Budowlę ufundowali mieszczanie krakowscy bracia Wojciech i Jakub Celestowie. Umieścili w niej obraz Najświętszej Maryi Panny z Dzieciątkiem, malowany na desce, przypominający wizerunek Matki Bożej Śnieżnej w bazylice Santa Maria Maggiore w Rzymie.
15 września 1633 prymas Jan Wężyk konsekrował kaplicę w Domaniewicach
Wewnątrz kaplicy są zabytkowe organy i prospekt organowy w kształcie orła w koronie z rozłożonymi skrzydłami z 1759 roku. W ołtarzu głównym znajduje się obraz Najświętszej Marii Panny.
Początek kolei Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej
15 października 1845 ukończono układanie torów na linii Skierniewice – Łowicz (z Grodziska Mazowieckiego). Regularny ruch na trasie Warszawa – Łowicz uruchomiono 1 listopada 1845. Po pełnym uruchomieniu tej linii w kwietniu 1848 miasta w naszym regionie m.in. Skierniewice, Łowicz, Piotrków i Radomsko uzyskały kolejowe z Krakowem, Wrocławiem i Wiedniem, czyli z systemem kolei austriackich. Na rycinie dworzec w Skierniewicach.