Początek radia w Łodzi
Pierwsza siedziba łódzkiej rozgłośni, obok której stanęły dwa maszty o wysokości 30 m, była przy ul. Inżynierskiej. 1 maja 1931 zespół pracowników Radiowej Stacji Przekaźnikowej w Łodzi podjął decyzję o nadawaniu w przerwach między programami ogólnokrajowymi własnych lokalnych audycji. 2 lutego 1933 roku dyrekcja Polskiego Radia w Warszawie przyznała Łodzi oficjalne prawo nadawania programów lokalnych. Od tej pory łódzkie radio mogło emitować w ciągu roku 72 audycje, na które złożą się „felietony, odczyty i inne formy audycyjne”.
Nowe tramwaje na łódzkich ulicach
2 lutego 1950 rozpoczęły się w Łodzi testy nowego wagonu tramwajowego 2N1, wyprodukowanego przez Stocznię Gdańską. Sześć takich wagonów wprowadzono do eksploatacji 21 lipca 1950 roku. Łącznie w latach 1950–70 Łódź otrzymała 48 wagonów 2N1, ostatni z nich wycofano z użycia 29 listopada 1989.
2 lutego 1950 - nowe tramwaje na łódzkich ulicach
Późniejsze, podobne tramwaje - 2N wytwarzane były w Chorzowskiej Wytwórni Konstrukcji Stalowych „Konstal”, ale wiele elementów powstawało w Państwowej Fabryce Aparatów Elektrycznych w Łodzi, gdzie wytwarzano nastawniki, automaty, solenoidy i opory rozruchowe.
2 lutego 1950 roku - nowe tramwaje na łódzkich ulicach
Po wojnie w wielu miastach brakowało taboru tramwajowego. Dlatego skopiowano konstrukcję niemieckiego wagonu Kriegsstraßenbahnwagen, opracowanego na potrzeby wojenne. Wagon ten miał tylko sterowanie ręczne za pomocą nastawnika. Znajduje się w nim obracany korbą motorniczego wał, którym reguluje się przyśpieszenie.