18 kwietnia 1916 r. po nowej trasie ruszyły tramwaje z Rudy Pabianickiej przez Gadkę Starą, Rzgów do Tuszyna.
Król nadaje młynarzowi Januszowi przywilej budowy młyna
18 kwietnia 1347 r. - pierwsza pisana wzmianka o Dobryszycach w pow. radomszczańskim. Tego dnia w Sieradzu król Kazimierz Wielki nadał młynarzowi Januszowi z Dobryszyc przywilej budowy młyna. Informacja zawarta w dokumencie nie pozwala na precyzyjniejszą lokalizację tego nadania, ale należy domniemywać, że był to jeden ze znanych z początków XVI w. młynów na Widawce lub Kręcicy.
Na zdjęciu: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Dobryszycach
Wojna północna wyniszczyła Sieradz i inne miasta naszego regionu
18 kwietnia 1705 r. w Sieradzu zaczął stacjonować szwedzki oddział rajtarii majora Wetzlera, potem dywizja wojewody kijowskiego Józefa Potockiego, chorągwie tatarskie stolnika litewskiego Benedykta Pawła Sapiehy i od końca roku do maja 1706 r. chorągiew pancerna wojewody lubelskiego Stanisława Tarły. Było to związane z wojną północną, podczas której Sieradz uległ znacznemu zubożeniu w wyniku nieustannie nakładanych kontrybucji, a także zniszczeń i rabunków dokonywanych przez wojska szwedzkie, saskie, rosyjskie i różne oddziały polskie. Podobnie było w innych miastach naszego regionu.
Kiedy tramwajem można było do jechać z Rudy do Tuszyna...
18 kwietnia 1916 r. po nowej trasie ruszyły tramwaje z Rudy Pabianickiej przez Gadkę Starą, Rzgów do Tuszyna. Na zdjęciu: Uroczyste otwarcie linii, Szosa Piotrkowska (obecna ul. Rudzka) za przystankiem Ruda Pabianicka (widocznym na samym lewym skraju zdjęcia). Do czasu zbudowania sieci elektrycznej napęd na odcinku Ruda - Tuszyn stanowiły parowozy stacjonujące w remizie Chocianowice.