Klienci mają realny wpływ na bankowość. Nowoczesne podejście w nowym oddziale PKO Banku Polskiego

Materiał informacyjny PKO Banku Polskiego
Ubiegły rok należał do bankowości elektronicznej oraz bankowych aplikacji internetowych. Klienci, którzy dotąd wzbraniali się przed korzystaniem z udogodnień technologicznych, coraz chętniej zaczęli używać rozwiązań mobilnych. Zmieniająca się rzeczywistość to bodziec do zmian, również dla PKO Banku Polskiego, który reaguje na trendy i na oczekiwania klientów. W Łodzi powstał PKO Koncept, w którym bankowość nabiera zupełnie nowego znaczenia.

Wpływ pandemii na zachowanie konsumentów

Rok 2020 przyniósł wiele zmian. Sytuacja wymagała dostosowania się do nowej rzeczywiści, co przyśpieszyło proces cyfryzacji w wielu branżach. Polacy zostali zmuszeni do zmiany swoich zwyczajów zakupowych. W trosce o swoje bezpieczeństwo zdecydowana część ograniczyła zakupy w placówkach stacjonarnych na rzecz zakupów online.

Rozpędu nabrał rynek e-commerce. Badania wykazują, że w 2020 roku rynek e-commerce w Polsce odnotował największy wzrost od około dekady – aż o 26% w zestawieniu z ubiegłym rokiem. Firmy zauważyły też wzrost zainteresowania aplikacjami mobile, czas spędzony na korzystaniu z tego kanału zdalnego w pierwszym kwartale 2020 wzrósł o 20% w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku.

Zmiany zaszły również w sektorze bankowości. Klienci coraz częściej zaczęli wybierać kanały zdalne — bankowość internetową oraz aplikację mobilną, używając ich do kontaktu z bankiem i załatwienia najważniejszych spraw.

Jak zmieniło się podejście klientów do bankowości?

Wiele firm z powodu zamknięcia swoich stacjonarnych oddziałów było zmuszonych do uruchomienia zdalnych kanałów komunikacji i dopracowania rozwiązań umożliwiających obsługę klientów przez Internet. Przyczyniło się to także zmiany funkcjonowania placówek bankowych. Należało nieco przeorganizować pracę punktów, ale również zastanowić się nad ilością oddziałów. Liczby idealnie obrazują rosnące zainteresowanie kanały zdalnymi.

LICZBA UNIKALNYCH UŻYTKOWNIKÓW APLIKACJI IKO W 2020 R. WYNIOSŁA 4,1 MLN. W PORÓWNANIU Z POPRZEDNIM ROKIEM BYŁ TO WZROST O 24 PROC. W ZWIĄZKU ZE ZMIENIAJĄCYMI SIĘ TRENDAMI PKO BANK POLSKI ZDECYDOWAŁ SIĘ NA UTWORZENIE ZUPEŁNIE NOWEGO ODDZIAŁU W ŁODZI - PKO KONCEPT.

Czym jest PKO Koncept?

Z obserwacji prowadzonych przez PKO Banki Polski wynika, że klienci coraz częściej wybierali korzystanie ze zdalnych kanałów dostępu, takich jak aplikacja IKO czy bankowość elektroniczna, jeszcze przed pojawianiem się pandemii. Obostrzenia z niej wynikające jedynie przyśpieszyły popularność usług zdalnych.

Nowopowstały oddział w Łodzi stanowi uniwersalną przestrzeń do spotkań biznesowych, kulturowych i edukacyjnych wraz z dostępem do bankowości internetowej, dzięki nowoczesnym urządzeniom samoobsługowym. Wszystkie działania są zrealizowania zgodnie z obecnym reżimem sanitarnym. Warto zaznaczyć, że mimo panujących obostrzeń placówki bankowe pracują normalnie.

Na czym polega nowa formuła oddziałów PKO Koncept?

PKO Koncept w Łodzi jednocześnie świadczy usługi bankowe i społeczno - kulturowe. Choć oddział jest doskonale przygotowany do przyjmowania klientów zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego, wszelkie większe imprezy dla bezpieczeństwa uczestników, odbędą się, dopiero gdy sytuacja na to pozwali. W planach są:

  • wystawy,
  • spotkania z ciekawymi gośćmi,
  • warsztaty,
  • konferencje.

To pierwsze takie miejsce w Łodzi, które łączy w sobie te dwa odrębne segmenty gospodarki.

Kluczową część tej placówki stanowi strefa samoobsługowo-edukacyjna z nowoczesnymi urządzeniami. W tym miejscu klienci mogą w pełni samodzielnie zalogować się do swojej bankowości elektroniczne lub skorzystać z pomocy doradcy, który zaprezentuje im możliwości systemu IPKO.

W oddziale znajduje się również nowoczesny wpłatomat, a także dostępna jest tradycyjna obsługa kasowa. Dla oczekujących klientów wyznaczoną nowocześnie urządzoną strefę odpoczynku, a dla najmłodszych przygotowano specjalny kącik zabaw.

PKO Koncept miejscem promocji sztuki i kultury

W łódzkim oddziale PKO Koncept bankowość to nie wszystko. Bank od lat wspiera promocję dzieł sztuki młodych artystów i tym razem specjalnie z myślą o nich, w swojej placówce wydzielił specjalną przestrzeń wystawienniczą.

WYSTAWY PRAC TO NIEJEDYNE WYDARZENIE KULTURALNE, KTÓRE BĘDĄ MIAŁY MIEJSCE W PKO KONCEPT. W PLANACH SĄ RÓWNIEŻ SPOTKANIA Z CIEKAWYMI LUDŹMI ZE ŚWIATA BIZNESU, A TAKŻE SZEROKO POJĘTEJ KULTURY. WIELE EVENTÓW BĘDZIE TRANSMITOWANYCH ONLINE, ABY W OKRESIE PANDEMII ZADBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO ZAPROSZONYCH GOŚCI. WSZYSTKO TO BĘDZIE ODBYWAĆ SIĘ NA PRZESTRONNEJ ANTRESOLI, KTÓRA UMOŻLIWIA ZORGANIZOWANE SPOTKAŃ I PRELEKCJI BIZNESOWYCH.

Nowoczesne kanały zdalnej bankowości

Powstawanie nowoczesnego oddziału w Łodzi to odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów, którzy coraz chętniej korzystają z kanałów zdalnych. To idealne miejsce do zapoznania się z dostępnymi usługami bankowości internetowej oferowanej przez PKO Bank Polski.

Dzięki samoobsługowym urządzeniom lub spotkaniom z doradcami klient może poznać szeroki wachlarz bankowości elektroniczne ofertowej przez PKO Bank Polski.

Zdalne kanały to nie tylko iPKO, ale także aplikacja mobilna IKO. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in.:

  • saldo i historię rachunku,
  • zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy,
  • spłacić zadłużenie na karcie kredytowej,
  • założyć lokatę czy doładować telefon na kartę.

Placówka PKO Koncept miejscem spotkań

Od czerwca 2020 roku na warszawskim Ursynowie funkcjonuje nowoczesne centrum obsługi klienta. Oddział w Łodzi to druga placówka otwarta w ramach projektu PKO Koncept. Powstał w centralnym punkcie Łodzi kompleksie „Brama Miasta”, niedaleko jednej z najdłuższych ulic handlowych w Europie - ulicy Piotrkowskiej. Jest to miejsce słynące z zabytków i wyjątkowych atrakcyjni turystycznych. Okolica rok w rok przyciąga setki turystów.

Wideo