Klienci wracają do centrów handlowych, a obroty są wyższe niż przed pandemią. Tak wynika z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Właściciele centrów handlowych mogą mieć powody do optymizmu. Jak wynika z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych, w kwietniu tego roku w galeriach było więcej klientów niż przed pandemią, robili też większe zakupy.Polska Rada Centrów Handlowych odnotowuje liczbę klientów na metr kwadratowy powierzchni najmu, liczy tez obroty. Okazuje się, że w kwietniu tego centra odwiedziło o 2,5 proc. więcej klientów niż w kwietniu 2019 roku, a obroty w tym czasie wzrosły o 1,1 proc.Czytaj dalej
Właściciele centrów handlowych mogą mieć powody do optymizmu. Jak wynika z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych, w kwietniu tego roku w galeriach było więcej klientów niż przed pandemią, robili też większe zakupy.Polska Rada Centrów Handlowych odnotowuje liczbę klientów na metr kwadratowy powierzchni najmu, liczy tez obroty. Okazuje się, że w kwietniu tego centra odwiedziło o 2,5 proc. więcej klientów niż w kwietniu 2019 roku, a obroty w tym czasie wzrosły o 1,1 proc.Czytaj dalej Grzegorz Gałasiński
Udostępnij:
Właściciele centrów handlowych mogą mieć powody do optymizmu. Jak wynika z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych, w kwietniu tego roku w galeriach było więcej klientów niż przed pandemią, robili też większe zakupy.

Polska Rada Centrów Handlowych odnotowuje liczbę klientów na metr kwadratowy powierzchni najmu, liczy tez obroty. Okazuje się, że w kwietniu tego centra odwiedziło o 2,5 proc. więcej klientów niż w kwietniu 2019 roku, a obroty w tym czasie wzrosły o 1,1 proc.

Najnowsze dane o obrotach i odwiedzalności centrów handlowych w Polsce pokazują, że wyniki przebiły poziomy sprzed pandemii - podkreśla Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych. - Ze wskaźnika Turnover Index wynika, że Polacy w marcu bardzo chętnie robili zakupy stacjonarne, zwłaszcza w dużych i największych centrach handlowych, gdzie obroty rosły najszybciej. Odwiedzalność, prezentowana w oparciu o Footfall Density Index, w kwietniu najszybciej rosła w dużych miastach, np. Wrocławiu i Trójmieście. Wzrost obrotów na poziomie 1,1 proc. i odwiedzalności o 2,5 proc., w porównaniu do 2019 r., pokazuje, że umacnia się trend powrotu klientów do centrów handlowych, a najemcy osiągają coraz lepsze obroty.

Zakupy dla uchodźców

Za wzrost obrotów odpowiadają zwiększone zakupy robione przez Polaków, w tym również dla ukraińskich uchodźców oraz bezpośrednio przez klientów z Ukrainy. W gastronomii wzrosły one o 18,2 proc., co zdaniem ekspertów, pokazuje, że klienci spragnieni kontaktów z innymi wracają do swoich przyzwyczajeń sprzed pandemii. Chodzi o spędzanie wolnego czasu w galeriach. Zwiększona liczba klientów w centrach handlowych przełożyła się również na większą sprzedaż artykułów wyposażenia domu, RTV i AGD, gdzie obroty wzrosły o 19,3 proc..

Klienci z Ukrainy

W kwietniowych wynikach odwiedzalności w centrach handlowych również widać obecność grupy dodatkowych konsumentów, pochodzących z Ukrainy. Ich wpływ jest widoczny zwłaszcza w tych miastach i regionach, gdzie koncentrują się uchodźcy. Dodatkowo Polacy goszczący czy wspierający Ukraińców, również robią częstsze zakupy.

Manufaktura: obroty wyższe o 20 proc.

Podobne obserwacje mają przedstawiciele łódzkiej Manufaktury.

- Po ponad dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią COVID-19, kwiecień 2022 był drugim z kolei miesiącem, w którym frekwencja w łódzkiej Manufakturze była wyższa niż przed pandemią - mówi Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury. - Równie mocno cieszą wyniki handlowe: w ostatnim miesiącu obroty Manufaktury są wyższe niż wyniki osiągane przed pandemią (wzrost o prawie 20 proc. w porównaniu do kwietnia 2019). Szczególnie cieszy nas, że także nasi wschodni sąsiedzi, którzy z powodu wojny przybyli do Łodzi, by odnaleźć bezpieczeństwo i spokój, szybko poczuli się komfortowo na terenie kompleksu i chętnie do niego wracają, stanowiąc ponad 10 proc. gości.

Dyrektor centrum przy ul. Karskiego ma nadzieję, że maj będzie kolejnym rekordowym miesiącem, zarówno pod względem liczby klientów jak i wysokości generowanych przez nich obrotów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Ten rok szkolny był trudny, ale lepszy od ubiegłego

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie