Klient Auchan chciał zwrócić towar, ale sklep odmówił jego przyjęcia

Alicja ZboińskaZaktualizowano 
Klient ma rację, ponieważ może zwrócić w ciągu siedmiu dni towar oryginalnie zapakowany i na podstawie paragonu bez żadnych problemów
Klient ma rację, ponieważ może zwrócić w ciągu siedmiu dni towar oryginalnie zapakowany i na podstawie paragonu bez żadnych problemów Łukasz Kasprzak/archiwum Dziennika Łódzkiego
Klient łódzkiego sklepu Auchan chciał zwrócić telefon komórkowy, bo miał zastrzeżenia do jakości urządzenia. Sklep odmówił zwrotu pieniędzy.

Aparat nie był drogi. Łodzianin zapłacił za niego niespełna 60 zł. Gdy w domu bliżej się mu przyjrzał, uznał, że urządzenie jest tandetne. Wrócił więc do sklepu, by je zwrócić i otrzymać zwrot pieniędzy.

- Na terenie sklepu znajduje się ogłoszenie, że można zwrócić towary nieuszkodzone i w oryginalnym opakowaniu z rachunkiem zakupu - mówi nasz Czytelnik. - Spełniłem wszystkie warunki, natomiast pani z obsługi klienta odmówiła przyjęcia zwrotu. Powołała się na informację, z której wynikało, że Auchan nie przyjmuje wielu towarów, takich jak sprzęt agd, rtv, gry komputerowe, ubrania, jedzenie i telefony.

Klient rozmawiał z zastępcą kierownika sklepu oraz menedżerem, którzy powołali się na wewnętrzne przepisy w sieci i także odmówili przyjęcia zwrotu towaru. Nasz Czytelnik twierdzi, że kupował w tym miejscu, gdy funkcjonowały tu inne sklepy: Geant i Real i podkreśla, że taka sytuacja nigdy go nie spotkała.

Dorota Patejko, rzeczniczka Auchan Polska, twierdzi, że doszło do nieporozumienia.

- Klient ma rację, ponieważ może zwrócić w ciągu siedmiu dni towar oryginalnie zapakowany i na podstawie paragonu bez żadnych problemów - mówi Dorota Patejko. - Mamy do czynienia z nieporozumieniem, a także brakiem szkoleń po stronie sklepu. Przepraszam za to klienta. Rozmawiałam w tej sprawie z dyrektorem sklepu i poprosiłam, by zwrócił uwagę na podejście obsługi do klientów.

Dorota Patejko zaprasza klienta do punktu obsługi klienta, gdzie będzie mógł zwrócić towar. Jeśli w sklepie pojawi się we wtorek, dyrektor marketu przeprosi go osobiście.

Jak poinformował nas we wtorek (25 listopada) Czytelnik, po naszej interwencji udało mu się oddać zakupiony w Auchan telefon i odzyskać pieniądze. Został także przeproszony za zaistniałą sytuację.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 56

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
GOŚĆ BIELANY WROCŁAWSKIE

PONOWNIE AUCHAN SIĘ POPISAŁ ŻONA KUPIŁA SUSZARKĘ I TEŻ CHCIAŁA ODDAĆ ZA DWA DNI TO POWIEDZIELI ŻE NIEMA ODDAWANIA A NASTĘPNYM RAZEM TRZEBA PATRZEĆ CO SIĘ KUPUJE BANDA ZŁODZIEJI ALE TEGO TA NIE ZOSTAWIMY AUCHAN BIELANY WROCŁAWSKIE

Ł
Łodzianin

Za 60 zł to niezłe gówno !

s
stncls67

Czy wiesz ( nie wiesz, jestem pewien), co oznacza zwrot "unopened item in original packaging" ? Stosowanie tej reguły nadrzędnej zawiera się w sformułowaniu " All other rules apply". Nie ma znaczenia, czy to 90 czy 30 czy 14 dni. "Items that are opened, damaged and/or not in resalable condition may not be eligible for a refund or exchange." - " Towary rozpakowane, uszkodzone i/lub w stanie nie nadającym się do ponownej sprzedaży mogą zostać uznane za niespełniające warunków zwrotu lub wymiany".

m
makaron

kmiot to cie robił i chyba mu nie wyszło

v
vvv

Jest tam napisane, że w przypadku elektroniki (nie samochodowej) można zwrócić towar w ciągu 30 dni oraz, że zwroty nie dotyczą towarów po obniżonej cenie czy z całkowitej wyprzedaży. W artykule nie ma o tym słowa. Więc o co ci chodzi? Chyba słabo znasz angielski a się wymądrzasz i obrażasz ludzi.

v
vvv

Poza tym twoje wpisy świadczą nie tylko o braku wiedzy o świecie ale i prymitywnym chamstwie. Pewnie tę Europę zjeździłaś jako tirówka

Ł
Łodzianin

Jest wywieszona informacja o zwrotach? Jest. A sklep próbuje wciskać klientowi jakiś kit, że niby zwroty nie dotyczą pewnych artykułów. Pewnie cwaniaczki myśleli, ze klienci to debile i dadzą pokornie się robić w wała. A tu znalazł się ktoś, kto się postawił. I nagłośnił sprawę dzięki mediom. Brawo dla tego pana. Tak wszyscy powinniśmy robić. Nie odpuszczać dla "głupich" 60 zł tylko walczyć o swoje. Wtedy cwaniacy i naciągacze nie będą mieli na kim żerować.
I w sprawie nie ma znaczenia czy chodziło o tandetny telefon za 60 zł czy super smartfon za 2000 zł.

Ł
Łodzianin

W Castoramie pracują kompetentni i grzeczni ludzie. I doradzą fachowo co kupić i są uprzejmi. W dzisiejszych czasach, gdzie często zatrudnia się w sklepach przypadkowe osoby z łapanki nie mające pojęcie o tym co sprzedają, albo po prostu nieuprzejme, jest to chlubny wyjątek.

o
ojciec

Nie wszyscy są milionerami, ale jeśli średniej klasy telefon kosztuje kilkaset złotych, to czego się można spodziewać za 60zł? Wszystkomającego smartfona, którego jedyną wadą jest niemodne logo?

Trochę to przypomina ludzi, którzy nie mając żadnego doświadczenia kupują na giełdzie swój pierwszy samochód, wybierają coś dwukrotnie tańszego od średniej ceny w danym roczniku, a potem czują się zawiedzeni.

Amerykanie na to mówią "there is no free lunch". Nie ma nic darmo.

B
Bałuty

- przyjmuje jeszcze do pracy.
Jakbyś debilko umiała czytać, to byś doczytała, że ta Gienia właśnie pisze o swoich podróżach w krajach EU. Ale ponieważ czytać ze zrozumieniem się jeszcze nie nauczyłaś, to i się nie nauczysz, boś za stara i przygłupawa.

l
latek

jak czytam większość poniższych wpisów to widzę, że tu sami milionerzy. A niby czemu telefon za 60 zł miałby być śmieciem ? Kogo stać niech kupuje sobie za parę tysięcy i szpanuje nim , pokazując jaki to on światowy człowiek. A w domu to suchy chleb pewnie. Panisko

K
Kasia

Asda w UK też dba o klienta

G
Gröm

"Łodzianin zapłacił za niego niespełna 60 zł. Gdy w domu bliżej się mu przyjrzał, uznał, że urządzenie jest tandetne."
Kupił nowy telefon za 60 zł i czego oczekiwał... Jakiej klasy urządzenia? Odpowiednika czego?
Jest tandetne w stosunku do czego?

Inna sprawa że powinni przyjąć zwrot - ALBO PRZYJMUJECIE WSZYSTKO, ALBO NIE PRZYJMUJECIE NIC, ALBO WYWIEŚCIE INFORMACJĘ ŻE TEGO I TAMTEGO NIE PRZYJMUJECIE. Jasno i otwarcie.

a
abc

telefon za 60 zł okazał się tandetny.... nie wiem czego klient spodziewał się za taką cenę...

v
v

Kto kupuje rtv/agd/telefony w tego typu marketach, no prosze Was... nie dość, że droższe, to często jakieś modele nie na polski rynek, albo stare serie...
Od tego są inne miejsca.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3