Kolej wyremontuje wiadukt wschodni przy dworcu Łódź Kaliska. Trwa przetarg, który wyłoni wykonawcę prac

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Wiadukt wschodni przy Łodzi Kaliskiej będzie wyremontowany i zaczną jeździć po nim pociągi.
Wiadukt wschodni przy Łodzi Kaliskiej będzie wyremontowany i zaczną jeździć po nim pociągi. Grzegorz Gałasiński
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
1 października odbędzie się otwarcie ofert w przetargu na projekt i przebudowę wiaduktu wschodniego przy dworcu Łódź Kaliska oraz modernizację 1,3 km torów na tej stacji. PKP Polskie Linie Kolejowe oszacowały wartość inwestycji na 203,5 mln zł.

Budowę wschodniego wiaduktu nad ulicą Bandurskiego przerwano pod koniec lat 90. Nie ułożono tam torów, więc pociągi nigdy po nim nie jeździły. Spowodowało to ograniczoną przepustowość stacji Łódź Kaliska. W kierunku południowym pociągi mogą jeździć tylko jednym torem. Modernizacja wschodniego wiaduktu pozwoli upłynnić ruch, zwłaszcza gdy na dworcu Łódź Kaliska zwiększy się liczba pociągów po otwarciu tunelu średnicowego.

O konieczności modernizacji wiaduktu wschodniego mówi się od pięciu lat, gdy marszałek woj. łódzkiego wpisał to zadanie na listę 13 priorytetowych inwestycji kolejowych w Łódzkiem. Później zlecił opracowanie dokumentacji na dokończenie budowy wiaduktu. Kosztowało to pół miliona złotych. W kwietniu tego roku Zarząd Województwa Łódzkiego podjął uchwałę wzywającą PKP PLK do rozpoczęcia procedury zmierzającej do modernizacji wiaduktu wschodniego.

Kolej w sierpniu rozpisała przetarg, ale nie tylko na wiadukt, ale również modernizację linii kolejowej na odcinku Łódź Kaliska - Zgierz - Kutno. Przebudowana zostanie również stacja. Zmodernizowane zostaną perony 4 i 5, a peron 6 będzie zlikwidowany. W planie jest budowa ciągów pieszych do tych peronów. Same perony mają być podwyższone, aby ułatwić podróżnym wsiadanie do pociągów. Perony mają mieć długość 300 metrów, a po zakończeniu prac pociągi będą mogły jechać po wiadukcie i nowych torach z prędkością 100 km/h. W planach jest uruchomienie tunelu łączącego dworzec autobusowy z kolejowym. Termin realizacji inwestycji został określony na 44 miesiące od podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łodzianin
Tylko PO zarządza łodzą
b
bz
czy dalej z Lublinka będzie 1 lot dziennie obsługiwany przez 300 pracowników
G
Gość
Jak łatwo bez żadnego nadzoru wydawać kasę ciężko wypracowaną przez roboli na megalomanię władców miast oraz PKP. I dalej hurtowo ustawia się biznes prywatnym nadwornym za kolejne miliardy. hahaha w jednej z gazet tytuł art. mówi wszystko - "Łódź na sprzedaż". Tyle że suweren nie kupi sobie Łodzi bo solidarni bohaterowie obrońcy robotników zagrabili kapitał wypracowany przez naród, rozdali go bandom kluczyków i to oni przejmują kraj.
J
Jarosław z kotem
.. tak samo, jak od kilku lat jest "budowana" obwodnica S14
b
beneficjentka 500+
Brawo PiS !!! CBA i Policja!!!
Dodaj ogłoszenie